Ilyen SUV-ot vezetni lelkifurdalás nélkül: kipróbáltuk a Suzuki Ignis Mild hybrid-et

Viccesen hangzik ilyen felütés után, ám a Suzuki Ignis egy vérbeli SUV.
Ilyen SUV-ot vezetni lelkifurdalás nélkül: kipróbáltuk a Suzuki Ignis Mild hybrid-et

Teljességgel hiányzik belőle az Audi Q5 vagy a Porsche Cayenne fellengzőssége: súlyra könnyű, problémamentesen halad és mindenekelőtt nagyon kevés benzint igényel. Esőben, a sűrű, esti városi forgalomban is mindössze 4,8 literes fogyasztással ússzuk meg az utat. Még autópályán, 130 km/óra közelében is 6 liter körüli értékkel ússzuk meg.

Nincs konkurenciája a mikro SUV-ok szegmensében

Ezt a hatékonyságot a japánok elsősorban az autó könnyedségével érik el: az alapmodell súlya 885 kiló, míg tesztautónké 910 kiló. Ezért az álomalakért az Ignisnek fel kell adnia egyet s mást, ami pedig jól mutatna rajta: így például a kapcsolók, italtartók, ajtónyitók és a burkolatok anyaga is elég szerénynek hat. Ezzel együtt is tetszetős az okosan kihasznált pilótafülke, vagy legalábbis találunk ennél lehangolóbbat a mini-szegmensben.

Tesztautónk hátulján a “hybrid” jel díszeleg, némiképp hivalkodóan, hiszen a Suzuki hibrid-rendszere a legegyszerűbb elektromos megoldások közé tartozik. A generátor egy 12 voltos lítium-ion akksiban tárol energiát, és hasonlóképp működik, mint az Audi- vagy a VW-modellekben: elsősorban a 1,2 literes, négyhengeres benzinmotor start-stop rendszerét teszi villámgyorssá és nagyon komfortossá. Ezen felül támogatja a motor működését, ami papíron így 0,3 liter benzint spórol 100 kilométerenként.

Ettől azonban még a Suzuki nem hat túl dinamikusnak. A hátsó tengely szerényen rugózik, a vezérlés vontatott. Az ilyen gyengeségek azonban városi forgalomban nem túl zavaróak. Összességében mégis egy kellemesen rövid, ám ahhoz képest elegendő helyet kínáló négyülésessel van dolgunk, jól kihasználható csomagtartóval, alacsony fogyasztással és szén-dioxid kibocsátással. Egy igazi városi SUV - már ha feltétlenül szükségünk van ilyesmire.

Értékelés

Vezetési élmény 2/4

Szerény futómű, nagyon komfortos és takarékos motor

Teljesítmény 2/4

1,2 literes, négyhengeres motor

90 lóerő (66 kW)

Max sebesség 170 km/óra

0-100 km/h: 11,8 s

Fogyasztás 4/4

4,3 liter (normál), 4,5 liter (a teszt során)

Ár 3/4

5 millió forinttól

A tesztautó értéke 6 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Lehet gyors vagy takarékos: leteszteltük az új Tiguan Hybrid-et

Lehet gyors vagy takarékos: leteszteltük az új Tiguan Hybrid-et

Plug-in-hybrid formában érkezik, a közkedvelt SUV ráadásul alaposan felfrissült.

Kicsi, praktikus és hibrid: leteszteltük a Honda Jazz-t

Kicsi, praktikus és hibrid: leteszteltük a Honda Jazz-t

A szépsége ellenére több, mint egy dizájnerautó