Vidéki használatra készült, de városban is megállja a helyét: leteszteltük a Suzuki Jimny-t

Az ember nem tud elfojtani egy mosolyt: a Suzuky Jimny magasabbnak tűnik, mint szélesnek, és úgy fest, mint a G-osztály egy miniatűr tagja.
Leteszteltük a Suzuki Jimny-t

A kis kocka mindössze 3,65 méter hosszú, 1,65 méteres szélessége pedig igen karcsúvá is teszi. Parkolóhelyet találni és parkolni tehát gyerekjáték vele. Legfeljebb 4 fő fér el benne.

A csomagtérbe a megadott paraméterek szerint 85 liter fér, a valóságban csak apró tárgyakat helyezhetünk el benne. A hétköznapokban több értelme van a hátsó sort előre hajtani, így 830 literre bővíthető.

A 1,5 literes űrtartalmú, 102 lőerős (75 kW-s) szívómotor a maga 130 Newtonméteres teljesítményével nem produkál magas fordulatszámot, ám autónk súlyra nem is nyom túl sokat, így alulmotorizáltnak semmiképp sem érződik.

Normál fogyasztása 6,8 liter, ami kissé magasnak hangzik, ám ezt az értéket hozza a gyakorlatban is. Jól gazdálkodik az üzemanyaggal, optimális mértékben dozírozza magának. Ez vidéken felbecsülhetetlen érték, de a városban sem jön rosszul.

Autópályán 120 km/óra alatt teljesít jól

A rusztikus futómű városban jobban működik, mint amire számítottunk volna. A huppanós utakon azért kicsit döcög a karosszéria, ám a nagy lökéseknek a kerekek ellenállnak, a Jimny egyszer sem válik kellemetlenné. Az autópályán sokat kell korrigálnunk vezetés közben, 120 km/óra fölött már zavaróak a széllökések és motor zaja.

Az új generációs Jimny-ben már megjelennek olyan vezetési segédek, mint a nyomtartási asszisztencia vagy épp a fáradtsági figyelmeztető, illetve egyes közlekedési táblák automatikus felismerése is. Van benne ezen felül tempomat és fényérzékelő, tesztautónkban pedig LED technológia is.

A Suzuki tehát mindent megtett, hogy a Jimny-t kiemelje a nyolcvanas évekből. Hogy még ezzel együtt is régimódinak hat, az szimpatikussá teszi. Jól szórakoztunk a vezetés során, még ha ezzel az árcédulával autónk meg is érkezett a jelenbe.

Értékelés:

Vezetési élmény 1/4

Nagyon nyers, de nem kellemetlen. Vidékre kiváló.

Teljesítmény 2/4

1,5 literes, négyhengeres benzinmotor

102 lóerő (75 kW)

Max sebesség 145 km/óra

Fogyasztás 2/4

6,8 liter (normál), 7,5 liter (a teszt során)

Ár 2/4

6 millió 200 ezer forinttól

A tesztautó értéke 7 millió 200 ezer forint

Kapcsolódó cikkek

Ford Kuga PHEV teszt

Ford Kuga Titanium PHEV 2,5 teszt - Erre vártunk

Igen jól és takarékosan működik a mindennapokban a Ford tölthető hibrid suvja

Leteszteltük az utolsó igazi Opel Astrát

Leteszteltük az utolsó igazi Opel Astrát

A kompaktklasszikus aktuális kombiverziója

Három járműtípus, egy autó: leteszteltük a Kia XCeed-et

Három járműtípus, egy autó: leteszteltük a Kia XCeed-et

Egy crossover a SUV, a kupé és a kompaktlimuzin közt