Egy sportos dízel-kombi: leteszteltük a Audi A6-ost

Természetesen szupergyors az új Audi A6-os. Ám többé már nem az az autó, amiről az emberek álmodnak - inkább olyan, amit vezetnek is.
Egy sportos dízel-kombi: leteszteltük a Audi A6-ost

Egy óriás benzinmotor helyett így az Audi S6-os az európai piacon egy szerényebb dízellel debütál. A hathengeres motor teljesítménye - 349 lóerő - így is igen meggyőző, ám mégis 100 lóval kevesebb, mint az elődje esetében. Technológiailag így az S6-os nem ér fel a széria korábbi történetéhez: inkább tudnánk a régi A6-os “competition” folytatásának elképzelni (ez a modell 326 lóerővel bírt).

A rajongók így ráncolhatják a szemöldöküket. Az Audinak ez ellen két érve van: a teljesítmény (700 Newtonméter) és a 6,5 literes fogyasztás - mindkettő az S6-os csúcsértéke. Az új motor hamar kifejti az erejét, kellően spontán és pattogósan rántja előre a nehéz kombit.

Ami a motor teljesítményéből hiányzik, azt a kombi a futóművel kompenzálja: az összkerékhajtás, a hátsó sportdifferenciál és a hátsótengely-vezérlés kombinációja hatékonyan száll szembe az S6-os súlyával és hosszúságával. Az autó így kiegyensúlyozottan, agilisan halad, normál körülmények közt csendesen és komfortosan is. A konkurencia emellé nem tud felzárkózni. Egyedül a vezérlés lehetne valamivel érzékenyebb, ám ezt az Audiknál már megszokhattuk.

Az Audi S6 gyors maradt és új trükköket tanult, nyilvánvalóan jobb, mint az elődei. A teljesítménybeli gyengék azonban kiütköznek, és ezek az árában nem mutatkoznak meg, sőt, extrák sem igazán társulnak hozzá. Ami minket illet, leginkább szolgálati autónak tudnánk elképzelni topmenedzserek számára.

Értékelés

Vezetői élmény 4/4

Könnyedebb és agilisabb, mint a súly és a méret sugallja.

Teljesítmény 3/4

3 literes, V6-os turbódízelmotor

349 lóerő (257 kW)

Max sebesség 250 km/óra

0-100 km/h: 5,1 s

Fogyasztás 4/4

6,5 liter (normál), 6,3 liter (a teszt során)

Ár 1/4

27 és félmillió forinttól

A tesztautó értéke 36 millió 700 ezer forint

Kapcsolódó cikkek

Leteszteltük a VW Passat Variant 2.0 TSI-t

Digitálisan még kicsit döcög: leteszteltük a VW Passat Variant 2.0 TSI-t

A ráncfelvarrás után kipróbáltuk, milyen a kombi-klasszikus a hétköznapokban.

Ford Kuga PHEV teszt

Ford Kuga Titanium PHEV 2,5 teszt - Erre vártunk

Igen jól és takarékosan működik a mindennapokban a Ford tölthető hibrid suvja