Digitálisan még kicsit döcög: leteszteltük a VW Passat Variant 2.0 TSI-t

A VW Passat Variant általában vezeti az eladási statisztikákat a maga szegmensében. Ám a gyártó is érezhette: lassan fektetnie kéne abba, hogy megőrizhesse ezt a pozíciót. 2019-ben ez a fejlesztés be is következett.
Digitálisan még kicsit döcög: leteszteltük a VW Passat Variant 2.0 TSI-t

Az új Passatnak a mérete az erőssége. A csomagtér bőséges kapacitása, sok tárolófelülete és a hátsó sor helykínálata miatt kedvelhetik a családok és az üzleti utazók.

Kívülről csak a Passat jó ismerői veszik észre a változást, belül főként az infotainment-rendszer újult meg. Sajnos, autónknak vannak bizonyos gyerekbetegségei, mint az a teszt során ki is derült.

Az infotainment szoftver működése még nem megbízható

A bepakolással nem voltak nagy gondjaink: a 4,77 méter hosszúságú kombi 650 literes csomagteret biztosít, ha pedig az üléseket előre döntjük - ami a csomagtartó irányából könnyen megvalósítható -, ez 1780 literre bővül. A dupla rétegű padló, a kiegészítő pakolófelületek és a praktikus alumíniumsínek mindent megadnak, amit ilyen téren elvárhatunk. A második üléssorban kényelmesen elfér a térdünk, a fejtérrel is nagyvonalúan bántak, egyedül talán a középső konzol zavar egy kicsit.

A belső tér a VW-re jellemzően letisztult és szolid. A “Nappa karbonstílusú bőrtartótól” tartózkodnánk, mert 740 ezer forintos felára dacára meglehetősen olcsónak néz ki. Az infotainment-rendszert a márka teljességgel megújította: kapcsolókat és tekerőgombokat itt már nem találunk, csak képernyőt és érintőfelületeket. Látványra mindez mutatós, de egy tekerőt legalább a hangerőszabályzáshoz értékeltünk volna.

A rendszer sokféleképp konfigurálható, ám a szoftver sajnos egyelőre nem működik megbízhatóan. Tesztünk során a hangerőszabályzó szerencsétlenkedett, egy esetben teljesen el is némult az audio. Még az asszisztencia-rendszerek is profitálhatnának némi finomhangolásból: habár a távolságtartó tempomat elviekben jól működik, sokszor lépi át a megengedett sebességkorlátozást, ami nem teszi épp megbízhatóvá. Az ok nélküli, erőteljes fékezések és a spontán lassulások kifejezetten idegesítőek.

A Passat azonban hozza, ami mindig is alapelve volt: a hosszú útszakaszokon nyújtott stabil teljesítményt. Harmonikusan, komfortosan rugózik, rásimul az útra. Azért akadnak döccenők, ha városi bukkanókon és kátyúkon haladunk vele át.

Fogyasztása a letesztelt, 2 literes dízelmotorral közel 10 liter körül alakul a városi utakon. Ez nem szokatlan egy 190 lóerős, 320 Newtonméteres fordulatszámú motor esetében, ám objektíve nézve túl magas. Aki nem ad túl nagy gázt, autópályán 8 liter körüli fogyasztással számolhat. Hosszú utakra a dízel marad a jobb választás.

Az autónak ráadásul rendesen megkérik az árát: a hétsebességes, dupla kuplungos Passat közel 14 millió forint, minden extrával telepakolva pedig nem kevesebb, mint 22 millió forint. Sok pénz ez egy jó autóért, amiben azért az assisztencia és az infotainment még megkívánja a további fejlesztéseket.

Értékelés

Vezetési élmény 3/4

Komfortos hosszú utakra, városban kisebb gyengéket mutat.

Teljesítmény 2/4

2 literes turbóbenzinmotor

190 lóerő (140 kW)

Max sebesség: 232 km/óra

0-100 km/h: 7,7s

Fogyasztás 3/4

6,4 liter (normál), 8,6 liter (a teszt során)

Ár 2/4

14 millió forinttól

A tesztautó értéke 22 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Három járműtípus, egy autó: leteszteltük a Kia XCeed-et

Három járműtípus, egy autó: leteszteltük a Kia XCeed-et

Egy crossover a SUV, a kupé és a kompaktlimuzin közt

Kisebb tér, azonos teljesítmény: leteszteltük az Audi E-Tron Sportbacket

Kisebb tér, azonos teljesítmény: leteszteltük az Audi E-Tron Sportbacket

Az Audi elektromos SUV-ja nem lett sportosabb, csak kitartóbb.

Egy autópályára szabadult szörnyeteg: leteszteltük a McLaren 570S Spider-t

Egy autópályára szabadult szörnyeteg: leteszteltük a McLaren 570S Spider-t

Több, mint 570 lóerő és 10 literes autópályai fogyasztás jellemzi