Bezöldült dízelautó: leteszteltük a Mercedes GLE 350 de-t
A GLE 350 de 4matic egy plug-in-hybrid, amit egy dízel- és egy elektromotor hajt. A Mercedes ezen felül egy óriási akkut is az autóba pakolt, amiben 27 felhasználható kilowatt rejtőzködik. Ezzel autónk elvileg körülbelül 100 kilométert tud megtenni, mi inkább 95-öt tartunk reálisnak. Ez azt jelenti, hogy városon belül a Mercit szinte e-autóként tudjuk használni.
20 perc alatt az akku már félig fel is töltött
Mivel a Mercedes egy vezetőképes, 50 kW-s töltőt is a GLE-be épített, az akksi már 20 perc alatt feltölthető, ráadásul ingyen. Mindent összevetve a teszt során a dízellel 3,5 liter körüli fogyasztást érünk el. Ehhez jön még 50 kW áram, körülbelül 5 ezer forintért. Üres akksival ugyanakkor az összeadott fogyasztásunk (aurópályán, városban, vidéki utakon) átlagosan 7,2 liter.
A belső tér mutatós: az anyagok finomnak hatnak, az infotainment és a digitális eszközök modernek és megbízhatóan funkcionálnak. Akárcsak a sztenderd GLE-nél, a csomagtartó űrtartalma bőséges, 490 és 1915 liter közt bővíthető. Ehhez többféle utazási segéd társul, amiknek hála az autó sokszor szinte önállóan vezeti magát.
Igaz, a vezetés nem a GLE legnagyobb erőssége. A légpárnázottság ellenére sem rugózik harmonikusan. Fékezni kissé süppedős érzés, ami annak köszönhető, hogy a GLE ilyenkor rekuperál, tehát visszajuttatja az energiát az akksiba. Enyhén kileng és nem gurul különösebben komfortosan. Őszintén szólva, ami a tartósságot illeti, a gyártó érvelése gyenge lábakon áll. Egy 2,7 tonnás SUV soha nem lesz takarékos, még 320 lóerővel sem.
Az áramfogyasztás az elektromos utazás során közel a VW e-Up duplája. Ha a Mercedes GLE 350 sikeres modell lesz, azt a szolgálati autóknak kijáró adókedvezménynek köszönheti majd. Lássuk mindezt pozitívan: ha már feltétlenül egy nagydarab SUV-ot vásárolunk, több értelme van a GLE-t megvenni, mint a legtöbb benzinalapú plug-in hybridet.
Értékelés
Vezetési élmény 2/4
Nem harmonikus rugózás, de hosszú távon korrekt
Teljesítmény 3/4
2,0 literes, négyhengeres dízelmotor és e-motor
320 lóerő (235 kW)
Max sebesség 210 km/óra
0-100 km/h: 6,8 s
Fogyasztás 4/4
1,3-1,1 liter (normál), 3,5 liter (a teszt során)
Ár 1/4
26 millió 600 ezer forinttól
A tesztautó értéke 36 ezer forint