Mercedes-Benz E kupé és kabriolet - Ledobott ráncok

A stuttgarti márka az E-osztály legfényesebb és legcsillogóbb darabjait újította fel. A bevetett technológiák meglehetősen előre mutatók.
Új Mercedes E osztály

Az ősszel kerülnek a szalonokba az alaposan felfrissült Mercedes-Benz E kupé és kabriolet modellek. A frissítés ”rájuk fért”, ugyanis a 2017-ben piacra került autóknál főleg az elektronikai rész, azaz a kijelző rendszer a leggyorsabban avuló. Plusz ott vannak a legfrissebb környezetvédelmi szabályzók, amelyek miatt a motorokat kellett frissíteni. A leginkább előremutató fejlesztést a kormányon mutatták be. Elsőre apróságnak tűnik, de az önvezetési technológia fejlesztése és a vezetési szokások minél jobb megismerése szempontjából nagy a jelentősége.

A Merci azt vetette be, hogy a karima alá betett egy érzékelőt, amely pontosan érzékeli, hogy a sofőr hol fogja a volánt. Mivel a XXI. században vagyunk, ezért ez a felület kapacitív, ami azt jelenti, hogy nem csak azt érzékeli, hogy hol érnek hozzá, hanem azt is, hogy milyen erővel, hány helyen... Így rendkívül pontosan meg tudják figyelni a sofőrök szokásait, amelyek nagyon jól jönnek az önvezető rendszer tökéletesítésénél. A külsejükben alig módosult autókban természetesen megérkeztek a vezetési segédek legfrissebb, legfejlettebb kiadásai is.

A műszerfal is frissült, 10,25 és 12,3 colos képernyőből lehet választani, amelyekből természetesen kettő található egymás mellett. A Mercedes A osztály nagyot robbantott a műszerfalával, amihez nagyban hozzájárult a MBUX rendszer, a hangvezérlésével és a szolgáltatásaival. Ezt is megkapta az E osztály kupé és a nyitott változata.

A vezető és az utasainak a kényeztetése új szintet lépett, a kulcsszó: energizálás. Az energia szint felhozására zenét, az autó belső fényeinek a hangulatát, ülés masszázst és a Garminnal történő együttműködést alkalmaznak. Az amerikai vállalat navigációkban és az okosórákban is nagyon erős. A Garmin utóbbi téren szerzett komoly szaktudását használják ki az együttműködésben.

A motoroknál a zöldítésen volt a fő hangsúly, ez annyit jelent, hogy az összes erőforrás megkapta a 48 voltos lágy hibrid rendszert. Ezt a technikát elnevezték EQ Boost-nak. A négyhengeres dízelek ezentúl 194 lóerővel és a 400 Nm-rel érhetők el, a benzines kétliteresnél ez 197 lóerő és 320 Nm. A háromliteres - már soros elrendezésű - dízel 700 Nm-rel és 340 lóerővel kápráztat.

A belépő szintű AMG modell az E53 típusjelet kapta. Itt 22 lóerővel és 250 Nm-rel segít be az ISG néven futó, 48 volttal működő indítómotor/generátor egység. A nyitott és az E53 kupét 435 lóerő és 520 Nm mozgatja.

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Mit érdemes tudni a vezetéstechnikai tréningekről?

Mit érdemes tudni a vezetéstechnikai tréningekről?

Összegyűjtöttük, hogy mit érdemes tudni a vezetéstechnikai tréningekről, illetve hogy milyen előnyök várnak minket egy ilyen képzésen.

Hogyan használd autóban az ózongenerátort?

Hogyan használd autóban az ózongenerátort?

Mire jó egyáltalán egy ózongenerátor? Mutatjuk.