A közepes a Tucsonnál épp elég: leteszteltük a Hyundai Tucson 1.6 dieselt

Ha egy autó a gyakorlatban jobb, mint amilyennek az adatlapján bemutatják, az még a SUV-mainstreamben is feltűnést kelt.
Leteszteltük a Hyundai Tucson 1.6 dieselt

Ezzel operál a Hyundai Tucson már 2015 óta, ugyanazzal a recepttel és változó sikerrel. Ám ebben az esetben vitathatatlan teljesítménnyel: 1,7 tonnás kompakt SUV-unkban 136 lóerős motor dolgozik, méghozzá egy 12 kW-s szíjhajtású indítógenerátorral kiegészülve.

A gyakorlatban a Hyundai a közepes dízelmotorral és a 48 Voltos teljesítménnyel elég magabiztosan halad. 513 és 1503 liter közötti csomagtér-kapacitásával a VW Tiguan szegmensében semmiképp sem számít rekordernek. A kiemelhető csomagtartó alatt találjuk a 48 Voltos akksit.

Hátul remekül ülünk, elől a Tucson nagy és levegős benyomást kelt. Funkcionálisan az infotainment a Tucsonban mindent megad, amit az ember egy modern rendszertől elvárhat, de nem sokkal többet. Az okostelefon-kapcsolat Android Autoval vagy az Appel Carplay-jel jól működik, a GPS megbízható. A Hyundai-ban találunk ezen felül nyomtartó és figyelemasszisztenciát, vészféket és felárért további extrákat is.

A 1,6 literes dízelmotor spontán reagál a gázadásra és a hangja sosem válik zavaróvá. Az automata motort nem igazán hiányoljuk, a hatsebességes kézi váltó precíz vezérlést tesz lehetővé. Bár az összkerékhajtás is elérhető lenne, az alacsony fogyasztás érdekében inkább elsőtengely-meghajtással haladunk. A durvább felületű utakon nem szívesen tesszük ezt: a Hyundai magas súlypontja ellenére nem nevezhető gördülékenynek.

Tesztautónkkal 12 és félmillió forintért magas használati értéket, stabilan otthonos környezetet és meglepően szuverén motort kapunk.

Értékelés

Vezetési élmény 2/4

Kellően motorizált, de túl feszes a durvább utakhoz.

Teljesítmény 3/4

1,6 literes, négyhengeres turbódízel

136 lóerő (100 kW)

Max sebesség 180 km/óra

0-100 km/h: 11,2 s

Fogyasztás 2/4

4,4 liter (normál), 6,5 liter (a teszt során)

Ár 3/4

11 millió forinttól

A tesztautó értéke 12 és félmillió forint.

Kapcsolódó cikkek

Nem kötelező a tető a csomagtartóra: leteszteltük a Cooper S Clubman-t

Nem kötelező a tető a csomagtartóra: leteszteltük a Cooper S Clubman-t

Nem a használati érték számít, hanem a megszokottól eltérő élmény

Ford Kuga PHEV teszt

Ford Kuga Titanium PHEV 2,5 teszt - Erre vártunk

Igen jól és takarékosan működik a mindennapokban a Ford tölthető hibrid suvja