Egy középkategóriás kombi, amiből luxuscikk lett: leteszteltük az Audi A4 40 TDI Quattro-t

Az első érintésünkre csak a semmit sikerül megragadnunk: ahol az Audi A4-es-nél a legfontosabb funkciókat vezérlő tekerőgomb volt, ott most nincsen semmi.
Leteszteltük az Audi A4 40 TDI Quattro-t

Az Audi a modellváltáskor elbúcsúzott a régi szolgáltatási rendszertől: a ráncfelvarrás után egy nagy érintőképernyő veszi át a feladatot, ezen irányíthatjuk a zenét, a navigációt és sok minden mást. Elsőre nehéz hozzászokni. A monitor a sofőrtől kissé távol foglal helyet, így a nagyobb precizitás érdekében megéri igénybe vennünk a szériafüggően elérhető, hangalapú vezérlést is.

Az utazási élmény a helyes beállítás kérdése

Az Audinál láthatóan nagy hangsúlyt fektettek rá, hogy az autó lágyan guruljon: az opcionális, adaptív futómű szépen rugózik a kátyúk és egyenlőtlenségek fölött, jó kontaktot biztosítva az úttal. Az autó komfortosan és bármilyen mesterkélt keménység nélkül halad, még ha a szélesebb kanyarokban enged is bizonyos mértékű félrehúzást.

A 2 literes, 190 lóerős turbódízelmotor feltűnés nélkül duruzsol a háttérben, az utazási stílustól függően csak az első tengelyen, vagy épp mind a négy keréken fejtve ki hatást. Különösebben sportos élményt nem kapunk, de a kompakt-középosztályhoz viszonyítva elég lendületes.

Az A4-es legnagyobb újítása ezzel a motorral még nem elérhető: hiányzik belőle a mild-hybrid rendszer. Elektromos segítség nélkül nem rekordgyors, ám mindössze 5,8 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren. Összkerékhajtás nélkül még ennél is takarékosabb lenne. A duplakuplungrendszer gyorsan és gyengéden vált, lassabb tempóval haladva kissé hezitál. Nem mindig stimmel a sebességválasztás, néha hiányzik a határozottság.

Az Audi a nagyobb limuzinok esetében mindezt jobban megvalósítja. Ez jellemző a márkára: az A4-es vezérlése precíz és direkt, de növekvő sebesség mellett ellenállást tapasztalunk. Pozitívumként említhetjük ugyanakkor a helykínálatot, ami a kombiban kiadós.

Értékelés:

Vezetési élmény 3/4

Komfortos, csendes és gyengéd, ezzel együtt határozott és direkt

Teljesítmény 3/4

2 literes, négyhengeres turbódízel

190 lóerő (140 kW)

Max sebesség 230 km/óra

0-100 km/h: 7,6 s

Fogyasztás 3/4

5,8 liter (a teszt során)

Ár 2/4

11 millió 600 ezer forint

A tesztautó értéke 25 millió 800 ezer forint

Kapcsolódó cikkek

Leteszteltük a VW Passat Variant 2.0 TSI-t

Digitálisan még kicsit döcög: leteszteltük a VW Passat Variant 2.0 TSI-t

A ráncfelvarrás után kipróbáltuk, milyen a kombi-klasszikus a hétköznapokban.

Osztályharc egy anti-SUV-ban: leteszteltük a Skoda Superb Kombit

Osztályharc egy anti-SUV-ban: leteszteltük a Skoda Superb Kombit

A csomagtér szakértője elmossa a kategória határait

Még több hely a családnak: leteszteltük a Renault Captur-t

Még több hely a családnak: leteszteltük a Renault Captur-t

Egy mini-SUV sok hellyel és egyszerű megoldásokkal