Egy középkategóriás kombi, amiből luxuscikk lett: leteszteltük az Audi A4 40 TDI Quattro-t
Az Audi a modellváltáskor elbúcsúzott a régi szolgáltatási rendszertől: a ráncfelvarrás után egy nagy érintőképernyő veszi át a feladatot, ezen irányíthatjuk a zenét, a navigációt és sok minden mást. Elsőre nehéz hozzászokni. A monitor a sofőrtől kissé távol foglal helyet, így a nagyobb precizitás érdekében megéri igénybe vennünk a szériafüggően elérhető, hangalapú vezérlést is.
Az utazási élmény a helyes beállítás kérdése
Az Audinál láthatóan nagy hangsúlyt fektettek rá, hogy az autó lágyan guruljon: az opcionális, adaptív futómű szépen rugózik a kátyúk és egyenlőtlenségek fölött, jó kontaktot biztosítva az úttal. Az autó komfortosan és bármilyen mesterkélt keménység nélkül halad, még ha a szélesebb kanyarokban enged is bizonyos mértékű félrehúzást.
A 2 literes, 190 lóerős turbódízelmotor feltűnés nélkül duruzsol a háttérben, az utazási stílustól függően csak az első tengelyen, vagy épp mind a négy keréken fejtve ki hatást. Különösebben sportos élményt nem kapunk, de a kompakt-középosztályhoz viszonyítva elég lendületes.
Az A4-es legnagyobb újítása ezzel a motorral még nem elérhető: hiányzik belőle a mild-hybrid rendszer. Elektromos segítség nélkül nem rekordgyors, ám mindössze 5,8 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren. Összkerékhajtás nélkül még ennél is takarékosabb lenne. A duplakuplungrendszer gyorsan és gyengéden vált, lassabb tempóval haladva kissé hezitál. Nem mindig stimmel a sebességválasztás, néha hiányzik a határozottság.
Az Audi a nagyobb limuzinok esetében mindezt jobban megvalósítja. Ez jellemző a márkára: az A4-es vezérlése precíz és direkt, de növekvő sebesség mellett ellenállást tapasztalunk. Pozitívumként említhetjük ugyanakkor a helykínálatot, ami a kombiban kiadós.
Értékelés:
Vezetési élmény 3/4
Komfortos, csendes és gyengéd, ezzel együtt határozott és direkt
Teljesítmény 3/4
2 literes, négyhengeres turbódízel
190 lóerő (140 kW)
Max sebesség 230 km/óra
0-100 km/h: 7,6 s
Fogyasztás 3/4
5,8 liter (a teszt során)
Ár 2/4
11 millió 600 ezer forint
A tesztautó értéke 25 millió 800 ezer forint