Leteszteltük az utolsó igazi Opel Astrát

Nem, nem ez lesz az utolsó Astra, hiszen a kompaktosztálynak már 1962 óta tart a története az Opelnél.
Leteszteltük az utolsó igazi Opel Astrát

2017 óta tartozik az Astra a PSA-csoporthoz (mint a Peugeot és a Citroen is). A következő Astra 2021-ben már a Peugeot 308 alapjaira építve érkezik. Mit jelent ez a gyakorlatban? Ideális esetben a PSA megtartja a jót, és javít azon, ami eddig nem annyira volt menő.

Mindkettőre akad példa a hétköznapi használat során. A kombi ropogósan halad, a futómű feszesen rugózik, nincsenek kellemetlen zökkenők. A vezérlés direkt és bizonyos mértékig reszponzív. A kanyarokban erősen érezzük az autó hátsóját, ám összességében az Astra mégis kényelmesen kapcsolódik az úttal, ami ebben az osztályban el is várható.

Sok a praktikus részlet, elegendő hely jut a hátsó ülésen is. Az 540 literes csomagtér is rendben van, ami előre döntött ülésekkel 1630-ra bővíthető. Ám az Opelnek ehhez 4,70 méteres hosszra van szüksége - ez már majdnem a középosztály kategóriája. Ám a tér jól kihasználható, a pakolótér alacsonyan fekszik, alumíniumsínek segítenek a csomagtartó a lezárásában.

Elől lehetne több pakolófelület, ám ehelyett az apró részleteknek örülhetünk, például az okostelefon-tartónak vagy a töltőkábel aljzatának a középső karfa alatt. A mi ízlésünkhöz mérten kissé túl sok az anyag- és felülettípus az Opel belsejében. Az összhatás így kissé zavaros, ám a minőség kétségtelen.

Az 1,2 literes benzinmotort először 2019-ben vezették be, hatsebességes kéziváltó társul hozzá. Utóbbi gyors, precíz és jól passzol a motorhoz. A 130 lóerő (225 Newtonméter) szépen repíti is előre az Astrát, csak a felmelegedési szakaszban mocorog kicsit a háromhengeres. Egyébként jól hasít és keveset is fogyaszt: 6,2 literre jön ki az átlagunk a teszt során, ebben már az autópálya és a városi forgalom is benne van. Az Opel ráadásul baráti áron kínálja az autót, ami remélhetőleg a jövőben sem változik majd.

Értékelés

Vezetési élmény 3/4

Sportos és megbízható, mégis komfortos

Teljesítmény 2/4

1,2 literes, háromhengeres motor

130 lóerő (96 kW)

Max sebesség 215 km/óra

0-100 km/h: 10,7 s

Fogyasztás 3/4

5,6-5,3 liter (normál), 6,2 liter (a teszt során)

Ár 3/4

7 és félmillió forinttól

A tesztautó értéke 12 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Nem kötelező a tető a csomagtartóra: leteszteltük a Cooper S Clubman-t

Nem kötelező a tető a csomagtartóra: leteszteltük a Cooper S Clubman-t

Nem a használati érték számít, hanem a megszokottól eltérő élmény

Még több hely a családnak: leteszteltük a Renault Captur-t

Még több hely a családnak: leteszteltük a Renault Captur-t

Egy mini-SUV sok hellyel és egyszerű megoldásokkal

Megfelelő SUV, megfelelő áron: leteszteltük a Renault Kadjar-t

Megfelelő SUV, megfelelő áron: leteszteltük a Renault Kadjar-t

Nem érkezik gyengék nélkül, de meggyőző az ár és a kialakítás is