Egy mini az őrület határán: kipróbáltuk az új Mini Coopert

Kevés autó kelt olyan hetyke és erőteljes benyomást a sofőrjében, mint ez a kisautó.
Egy mini az őrület határán: kipróbáltuk az új Mini Coopert

Ám aki valóban a sportosságot keresi, az a Mini Coopernél rossz helyen jár. De az is, aki maximális komfortra áhítozik. A legkisebb Cooper inkább zabolázhatatlan: ezt 136 lóerős, 1,5 literes turbóbenzinmotorja teszi lehetővé.

Történelmileg korrekt belső

Alapvetően ennél nem is kell több a szórakozáshoz egy 1185 kilós autó esetében. A harmadik Mini-generáció legkisebb tagja mindössze 3,85 méteres hosszúsággal büszkélkedhet, és a csekély méretek kicsiny belső teret rejtenek. Ám a vezetői ülésből, a széles ablakokon át kitekintve már kevésbé érezzük így. A második sor kevés lábteret kínál a felnőtt utasoknak, ám az üléseket előre hajtva 713 literes csomagteret kapunk - alaphelyzetben pedig 211 literrel gazdálkodhatunk.

A belső tér kialakítása szokatlan, de történelmileg érthető: a BMW-ből továbbfejlesztett Mini felidézi Morris és Austin eredetijét. Az a 60-as évkeben, látványosan elhelyezett fordulatszámmérővel és a műszerfal közepére helyezett, óriás sebességmérővel került forgalomba. Szerencsére itt ezek helyett a mutatók helyett a fókuszban már az infotainment rendszert találjuk.

A megcélzott retro-küllemhez passzolnak az alumíniumkapcsolók. Van valami igazán menő abban, ahogy a fedélzeti világítást felkapcsoljuk, akárcsak egy repülő pilótája. Egy pirossal megvilágított kapcsoló vette át a csúnya startgomb helyét is.

Háromhengeres motorunk általánosságban 7,5 liter benzint fogyaszt, szériafüggően hatsebességes váltóval elérhető. Tesztautónk elülső tengelyét ezzel szemben a hétsebességes, dupla kuplungos változat hajtja meg (620 ezer forintos felárért). Gyorsan reagál, főleg a 7000-es fordulatszámhatár közelében.

A Mini kitűnő eszköze a mindennapos szórakozásnak, ám 7 és félmillió forinttól induló árával semmiképp sem a leggazdaságosabb ajánlat ebben a kategóriában. A Suzuki Swift Sport, vagy épp a Ford Fiesta ST-line is hasonló áron nyújt ilyen teljesítményt, ám lényegesen jobb felszereltséggel. Más kérdés, hogy náluk viszont elvész a Mini fiatalos sármja.

Értékelés

Vezetési élmény 3/4

Vad és kemény futómű, nagy ellenállás a vezérlés során.

Teljesítmény 3/4

1,5 literes, háromhengeres turbóbenzinmotor

136 lóerő (100 kW)

Max sebesség 210 km/óra

0-100 km/h: 7,9 s

Fogyasztás 2/4

5 liter (normál), 7,5 liter (a teszt során)

Ár 1/4

7 és félmillió forinttól

Kapcsolódó cikkek

Nem kötelező a tető a csomagtartóra: leteszteltük a Cooper S Clubman-t

Nem kötelező a tető a csomagtartóra: leteszteltük a Cooper S Clubman-t

Nem a használati érték számít, hanem a megszokottól eltérő élmény

Egy autópályára szabadult szörnyeteg: leteszteltük a McLaren 570S Spider-t

Egy autópályára szabadult szörnyeteg: leteszteltük a McLaren 570S Spider-t

Több, mint 570 lóerő és 10 literes autópályai fogyasztás jellemzi