Egy sportos ferdehátú a spórolóknak: leteszteltük a Kia Proceed GT-t

Egy kedélyes kis vicc szerint, ami az ismeretségi körünkben terjed, a Kia Proceed nem más, mint a “szegény ember Porsche Panamerája”.
Egy sportos ferdehátú a spórolóknak: leteszteltük a Kia Proceed GT-t

Ám elegendő egy pillantást vetnünk az árlistára, hogy ez a véleményünk megdőljön: a koreai ferdehátúba legfeljebb egy Mercedes CLA Shooting Brake takarékosabb változatát tudjuk belelátni.

A 204 lóerős teljesítmény kellően passzol a GT névhez. És csak a miheztartás végett: egy CLA 250, hasonló tetőszerkezettel és teljesítménnyel 14 millió forint körüli összegtől indulna. A Benznél ehhez kevesebb berendezés, azonban nagyobb fokú megbízhatóság társul.

Az árra és az esztétikumra egyaránt ügyelő vásárlók fogékonyak lehetnek a Kia összességében fiatalos kialakítására, ám az összképet illetően csak szerény elvárásaik lehetnek.

A karcsúsított Kia modell egyúttal a leglaposabb is a C-osztályban. Alig 1,42 méteres magasságával itt kevés hely jutna a nagy ablakoknak. Nem túlzás, hogy a hátsó és oldalsó tükörbe előre hajolva kell belenéznünk. A kapacitás tűrhető: 594 liter passzol a 4,60 méter hosszú autóba - 30 literrel kevesebb, mint a kombitesó Ceed sportautóba. A hátsó üléseket előrehajtva ez akár 1545 literig bővíthető.

A sofőr és az utasok erősen megtámasztott, szép anyaggal borított sportülésekben foglalnak helyet. A három küllős, bőrborítású kormánykerék jól mutat a kézben. Közepes sebességgel örvendetes, milyen könnyedén, ugyanakkor direkt vezérléssel haladunk a vidéki utakon. A sportosság ígérete is teljesül: nagyobb sebesség mellett az autó engedékenyen rugózik.

Az egyetlen hátulütő a hangoskodó motor, ami nagy sebességek mellett a belső térben is visszhangzik. 6500-as fordulatszám fölött ez már kifejezetten zavaró. Még az automata váltós modellről is elmondhatjuk, hogy ez az akusztikai dráma sok vezetési helyzetben beindul. Nagy terhelés nélkül azonban a hang még sebességváltáskor is kellemes marad.

Értékelés

Vezetési élmény 3/4

A suhanás kiváló, a hang már kevésbé.

Teljesítmény 3/4

1,6 literes, négyhengeres turbómotor

204 lóerő (150 kW)

Max sebesség 225 km/óra

0-100 km/h: 7,6 s

Fogyasztás 2/4

6,2 liter (normál), 8,2 liter (a teszt során)

Ár 3/4

11 millió forinttól

A tesztautó értéke 12 és félmillió forint

Kapcsolódó cikkek

Egy autópályára szabadult szörnyeteg: leteszteltük a McLaren 570S Spider-t

Egy autópályára szabadult szörnyeteg: leteszteltük a McLaren 570S Spider-t

Több, mint 570 lóerő és 10 literes autópályai fogyasztás jellemzi

Ford Kuga PHEV teszt

Ford Kuga Titanium PHEV 2,5 teszt - Erre vártunk

Igen jól és takarékosan működik a mindennapokban a Ford tölthető hibrid suvja

Megfelelő SUV, megfelelő áron: leteszteltük a Renault Kadjar-t

Megfelelő SUV, megfelelő áron: leteszteltük a Renault Kadjar-t

Nem érkezik gyengék nélkül, de meggyőző az ár és a kialakítás is