Egy sportos ferdehátú a spórolóknak: leteszteltük a Kia Proceed GT-t
Ám elegendő egy pillantást vetnünk az árlistára, hogy ez a véleményünk megdőljön: a koreai ferdehátúba legfeljebb egy Mercedes CLA Shooting Brake takarékosabb változatát tudjuk belelátni.
A 204 lóerős teljesítmény kellően passzol a GT névhez. És csak a miheztartás végett: egy CLA 250, hasonló tetőszerkezettel és teljesítménnyel 14 millió forint körüli összegtől indulna. A Benznél ehhez kevesebb berendezés, azonban nagyobb fokú megbízhatóság társul.
Az árra és az esztétikumra egyaránt ügyelő vásárlók fogékonyak lehetnek a Kia összességében fiatalos kialakítására, ám az összképet illetően csak szerény elvárásaik lehetnek.
A karcsúsított Kia modell egyúttal a leglaposabb is a C-osztályban. Alig 1,42 méteres magasságával itt kevés hely jutna a nagy ablakoknak. Nem túlzás, hogy a hátsó és oldalsó tükörbe előre hajolva kell belenéznünk. A kapacitás tűrhető: 594 liter passzol a 4,60 méter hosszú autóba - 30 literrel kevesebb, mint a kombitesó Ceed sportautóba. A hátsó üléseket előrehajtva ez akár 1545 literig bővíthető.
A sofőr és az utasok erősen megtámasztott, szép anyaggal borított sportülésekben foglalnak helyet. A három küllős, bőrborítású kormánykerék jól mutat a kézben. Közepes sebességgel örvendetes, milyen könnyedén, ugyanakkor direkt vezérléssel haladunk a vidéki utakon. A sportosság ígérete is teljesül: nagyobb sebesség mellett az autó engedékenyen rugózik.
Az egyetlen hátulütő a hangoskodó motor, ami nagy sebességek mellett a belső térben is visszhangzik. 6500-as fordulatszám fölött ez már kifejezetten zavaró. Még az automata váltós modellről is elmondhatjuk, hogy ez az akusztikai dráma sok vezetési helyzetben beindul. Nagy terhelés nélkül azonban a hang még sebességváltáskor is kellemes marad.
Értékelés:
Vezetési élmény 3/4
A suhanás kiváló, a hang már kevésbé.
Teljesítmény 3/4
1,6 literes, négyhengeres turbómotor
204 lóerő (150 kW)
Max sebesség 225 km/óra
0-100 km/h: 7,6 s
Fogyasztás 2/4
6,2 liter (normál), 8,2 liter (a teszt során)
Ár 3/4
11 millió forinttól
A tesztautó értéke 12 és félmillió forint