Lebutítva is 600 lóerős lett a Lightweight által készített BMW M2 CSR

tuning


Fotó: Lightweight
Hirdetés

A BMW az M2 bemutatásával bebizonyította, hogy továbbra képes könnyű, élvezetes, jól vezethető kupékat készíteni, melyek minden tekintetben büszkén viselhetik a márka logóját. Hamarosan érkezik azonban az M2 továbbcsiszolt változata a legendásnak számító „CS” utónévvel, ami garantálni fogja azt, hogy az egyébként sem gyenge „alap” M2 még potensebb legyen.

Hirdetés

Szerző: Kis Sándor

Hirdetés

Vannak azonban olyanok, akik nem bírják kivárni a gyárilag vadított M2-est, és a saját kezükbe veszik az irányítást. Az M-modelleknél soha nem lehetett panasz a motorerőre, azonban, ha az autóik súlyáról kérdezik a márka embereit, bizony tekintetüket lesütve fogják nyakdörzsölgetés közben halkan suttogni a pontos súlyadatokat.

A tunerek épp ezért a súlycsökkentés területén szerettek volna a legtöbbet kihozni az M2-ből, ennek a projektnek a középpontjában pedig az a koncepció játszotta a főszerepet, hogy a BMW M2 CSR-re keresztelt autójuk súlyát 1400 kilogramm alá tudják szorítani.  És ez sikerült is a stílusosan Lighweight nevű műhelynek, ugyanis az önsúly a beavatkozásoknak köszönhetősen 1371 kilogrammra csökkent, amiben nagy szerepet játszanak az új könnyűsúlyú karosszéria elemek, vagy akár a BMW M4 GTS-hez hasonlóan szénszálas anyagból készült tető, csomagtértető, motorháztető és az ajtók is.

Továbbá ugyanebből az anyagból készítették a hátsó szárnyat és az elülső splittert is, de a karbon-kerámia fékrendszereknek köszönhetően szintén nem kevés súlyt tudtak spórolni a rugózatlan tömeget illetően, és akkor már a titán kipufogórendszer nem elhanyagolható könnyű súlya is már csak hab a tortán!

Azonban itt nem álltak meg ennyinél, ha már lehetőségük adódott rá az autóba egy, az M4 GTS-ben is használatos víz-befecskendezéses motort is raktak, amit eredetileg a módosított turbófeltöltőkkel és új szívórendszerrel 621 lóerősre és 767 Nm-es maximális csúcsnyomaték leadásáig tornáztak fel.  Az autó tesztelései után azonban vissza kellett venniük a teljesítményét, hogy a szerkezeti merevsége ne kerüljön veszélybe, és ne tekerje magát perecre egy kövérkésebb gázadás hatására.  Így lett a teljesítménye visszabutítva „mindössze” 598 lóerő, a csúcsnyomatéka pedig 737 Nm. Ez elsőre nem hangzik nagy különbségnek, azonban ezen az erőszinten már a legapróbb változtatások is komoly hatást tudnak gyakorolni a jármű összességére.

Bárki is néz rá a „Lightweight” BMW M2 CSR-re, rögtön látni fogja rajta, hogy ezt nem a sarki garázsban rakták össze mindenféle leselejtezett alkatrészből, hanem egy gondosan megtervezett, precíz célszerszám, mely azzal a céllal jött létre, hogy jobbá tegyék azt, ami alapból is több mint jó volt. Nem utolsó sorban pedig azért, hogy betöltsék az eddig még ugaron hagyott mezőt a BMW M2 és a még meg nem jelent M2 CS között!

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...