BMW ALPINA B5 Bi-Turbo: most először 4×4 és aktív hátsó tengely

tuning


fotók:Alpina
Hirdetés

A tuner Alpina most először alkalmaz összkerékhajtást a B5-ös sorozat esetében, ráadásul rögtön kormányozható hátsó tengellyel is szerelik a modellt. Az aktuális 5-ös átirata szedán és kombi karosszériával is elérhető.

Hirdetés

A cég a tőle megszokott visszafogott és kifinomult kiegészítőket tette fel a kocsi karosszériájára, és ezekkel sikerült szinte nullára csökkenteni a felhajtóerőt az első és a hátsó tengelyen. A hűtőnyílások a hatékony légellenállást biztosítják, a vesékben aktív lamellák igazodnak a motor levegőigényéhez, csukott állapotban csökkentik a légellenállást. A modell különlegessége, hogy szabadon „lebegő” betűkből alkották meg az Alpina feliratot az első lökhárító aljában. Hátul dupla elliptikus végek merednek a V8-as hajtáslánc záróakkordjaként.

Hirdetés

A futóműben adaptív csillapítás van, a rugók keményebbek és rövidebbek, a Touring karosszéria hátsó tengelye légrugós. A felniken Pirelli P Zero abroncsok vannak 255/35 ZR20 és 295/30 ZR20 méretben. A kombi esetében a hátsó köpeny 285/30 ZR20-as. Az aktív hátsó tengely alkalmazása lehetővé teszi, hogy maximum 2.5 fokos szögben elforduljanak a hátsó kerekek, agilis viselkedést kölcsönözve a kocsinak. A fékek sem maradtak érintetlenek: elöl négydugattyús rendszer van 395 mm átmérőjű tárcsával, hátul 398 mm az átmérő. Felár ellenében drágább rendszer is rendelhető a B5 alá.

A modell lelke egy 4.4 literes, V8-as benzinmotor duplaturbóval és 90 fokos hengerszöggel, változó szelepvezérléssel és közvetlen befecskendezéssel, a ZF nyolcsebességes automata váltóját társítják hozzá. Az erőforrás teljesítménye 608 lóerő és 800 Nm, így a limuzin 3.5 másodperc alatt van százon, végsebessége 330 km/h. Az alaphelyzetben 570 literes csomagtartóval bíró Touring sprintideje 3.6 mp, végsebessége 325 km/h.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...