A Brabus és a Mansory is látott fantáziát a Mercedes-Benz G500 4×4²-ben

tuning


Fotó: Brabus / Mansory
Hirdetés

Ahogyan az lenni szokott, a Genfi Autószalon nem csak az autógyártók legújabb modelljeiről szól, hiszen számos tuningműhely is képviselteti magát az eseményen, köztük természetesen a méltán népszerű Brabus és Mansory páros is.

Hirdetés

Bár nehéz elképzelni, hogy a Mercedes-Benz G500 4×4² durvább is lehet a gyári állapotnál, a Brabus úgy gondolta, hozzá kell nyúlnia a modellhez, amelynek átalakított verziója az 550 Adventure nevet kapta.

Hirdetés

Nem ez az első eset, hogy a műhely kedvet érez a modell átalakítása iránt, hiszen fél évvel ezelőtt a frankfurti kiállításon is láthattunk már tőlük egy ilyen modellt, ám amíg az mindössze 416 lóerős teljesítményt és 610 Nm-es nyomatékot tudott felmutatni, addig a mostani változat motorházteteje alatt egy 4-literes, ikerturbós V8-as lapul 542 lóerővel és 800 Nm-es nyomatékkal.

A Brabus szerint ez elegendő arra, hogy a hatalmas szörnyeteg 6.7 másodperc alatt letudja a százas sprintet, és arra is, hogy akár 210 km/órás végsebességet érjenek el vele, ami meglehetősen komoly érték, ha figyelembe vesszük, hogy egy jó három tonnás járműről van szó.

A műhely persze itt még nem állt meg, hiszen a G500 4×4² plusz alvázvédelmet, motorháztetőre szerelt légbeömlőt, extra fényszórókat, csörlőt és elektronikusan állítható felfüggesztést is kapott.

Nem lustálkodott a korábban már említett Mansory sem a G500 4×4²-gyel kapcsolatban, hiszen szélesebb megjelenést biztosító csomaggal látták el, ami az eddiginél is agresszívabb megjelenést biztosít a modellnek, amely a Gronos Black Desert nevet kapta.

A masszív sárvédők, oldalszoknyák és ajtópanelek is hozzájárultak ahhoz, hogy a G500 szélesebbé váljon, miközben természetesen az alvázvédelmen is módosítottak kicsit a műhelyben. Az orr-résznél van még új formát öltő fényszóró és indexlámpa is, amelyek egy újonnan létrehozott mélyedésben lettek elhelyezve. Arról pedig, hogy a modellt a legmostohább körülmények között is észre lehessen venni, a tetőre szerelt négy fényszóró gondoskodik.

A vizuális módosítások mellett nem maradt érintetlen a 4-literes, V8-as biturbó erőforrás sem, amely az átprogramozott motorvezérlő egységnek és a sport kipufogórendszernek köszönhetően immár 485 lóerős teljesítménnyel és 710 Nm-es nyomatékkal várja az érdeklődőket. Ez egyébként teljesítményben 63 lóerős, nyomaték tekintetében pedig 100 Nm-es többletet jelent az alapmodellhez képest.

Természetesen az utastér is átalakult, a műszerfalat áttervezték, a hátsó ülések helyére egy egybefüggő ülőfelületet illesztettek és a különböző szénszálas elemeket is előszeretettel használták.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...