Volvo V40 Cross Country T5 AWD: ő Michael Douglas az Összeomlásból

Tesztek


fotó:Auto-Live
Hirdetés

Az megvan, amikor William Fosternél betelik a pohár a dugóban ülve, és a tisztviselő gyalogosan folytatja útját haza, meglehetősen agresszíven, mondhatni bekattanva? Ilyesmi figura a legerősebb V40 CC is: az égvilágon senkinek sem akar ártani, sőt nagyon vigyáz mindenkire, de bármikor kitörhet belőle a rejtett vadállat.

Hirdetés

szerző:Dénes Gergely

Hirdetés

Alaposan nézzék meg a V40-et, ugyanis ez a régi Volvo nyelvezet egyik utolsó képviselője. Az utódok új irányt vesznek, ebből ízelítőt is adott nekünk a svéd márka: magasabb, SUV-felépítés és tágasabb beltér várja majd a vevőket. Mielőtt még elérkezne ez az időszámítás, kapott egy frissítést a V40: leginkább a márkavédjeggyé vált Thor kalapácsáról lehet felismerni az első lámpákban, ami az XC90-en jelent meg először. Megújult a hűtőrács és benne az embléma, ezen kívül új fényezések és kárpitok kerültek fel a palettára.

IMG_1980b

Ami a technológiát illeti, a Volvo On Call applikáció révén okostelefonon keresztül is kapcsolatot teremthetünk a kocsival, és olyan funkciókat kezelhetünk, mint az állóhelyzeti fűtés, zárás/nyitás, navigáció. A szellőzőrostélyokon feltűnik a CleanZone felirat, ami egy díjnyertes légszűrő technológiát takar – ez is megtalálható a friss V40-ben.

Ami változatlan, az a kellemes megjelenés: még mindig jó és egyedi kiállású kocsi a V40, ami még inkább elmondható a CC változatról. Négy centivel van magasabban az alja, mint a sima V40-nek, karosszériavédő betétekkel ellátott lökhárítók, kicsit rusztikusabb fellépés jellemzi a CC-t. Sajnos összkerékhajtás csak a T4-es vagy T5-ös benzinmotorral társítható, ez mindenképp érdekes politika. Ugyanakkor mindig felmerül a kérdés, valójában mennyire van szükség az AWD-re egy átlagfelhasználó életében?

IMG_1982

Az utastér hamisítatlan Volvo-hangulat, továbbra is az egyik legkellemesebb környezet az autóiparban. Finom anyagok mindenhol, a tesztautó üléshuzata és annak összetétele külön írást érdemelne mind megjelenése, mind minősége miatt. Igen, megvan még a lebegő középkonzol, a fém hideg, a műanyag puha, a szellőzők mozgatásán is érződik az odafigyelés. Mai mércével nézve talán maradinak neveznénk az összképet, a sok gombot a középkonzolon, vagy a kicsit bonyolult kezelésű navit, de a műszerfal minden porcikáját öröm megfogni, babrálni. Ami a helykínálatot illeti, hátul bizony szűkösre van szabva a V40, elsősorban a fejtérnél érezni a hiányzó centiket. A csomagtér 335 literes, dupla fenekű, térfogatával alaposan elmarad a kategória élvonalától. Ülésdöntés után sík padlót kapunk, ilyenkor 1032 liter áll rendelkezésre.

Kívülről és belülről egyaránt elegáns, visszafogott, csordogálós karakter, majd elkezdjük böngészni az adatokat, és egy teljesen más világ tárul elénk. A Drive-E motorcsaládba tartozó, 2 literes, sornégyes turbómotor 245 lóerős, 350 Nm nyomatékkal szolgál 1500 és 4800 között. A hengerfej és a blokk is alumíniumból készül, keresztben építik be a kocsiba, közvetlen befecskendezéssel operál a Skövdében készülő erőforrás. Nyolcsebességes automata társul hozzá, mely alapvetően szépen végzi a dolgát, de hajlamos néha feleslegesen magasan tartani a fordulatot nyugodt haladás közben. Egyébként finoman kapcsolgat, sport állásban pedig magunk is átvehetjük az irányítást a kar előre-hátra történő mozgatásával.

IMG_1991

Erre nem kerítettem sort, valahogy a legerősebb V40 CC sem hozta ki belőlem a sportállatot. Pedig 6.1 másodperc alatt van százon, futja a 210-et, de kérem, ez egy Volvo. A feszes – rossz minőségű úton már túl kemény és rázós – futómű szépen tartja a kasztnit kanyarban, de mozgása azért közel sem egy könnyed balerináé (1420 kiló ez a táncos). Amolyan alkalmi vadállat, aki bármikor ugrásra kész, de csak akkor fitogtatja erejét, ha arra valóban szükség van. Nem ripacskodik, kürtöli világgá minden percben, hogy mire képes. Inkább preferálja a meglepetés erejét, és odacsap, ha tényleg oda kell csapnia. Ha sokat csapdosunk vele, akkor a fogyasztása is ennek megfelelő, nyugodtan kalkuláljunk 10 literrel. Egyébként 9 liter magasságában alakul az étvágya.

A digitális műszerfal stílusai között ott a vadító piros is nagy számokkal és fordulatra kihegyezve, de ha valahova, akkor ide ez pont nem illik. Inkább Elegance vagy Eco, a teljesítmény úgyis mindig ott lapul a motortérben, nem kell erre folyamatosan emlékeztetni. Az egész autó nyugtató hatással van használójára, akinek olyan érzése van, mintha otthon lenne – annak ellenére, hogy régen kilépett az ajtón. Olyan vonás ez, amit nem lehet tényekkel és számokkal alátámasztani, lehetetlen lenne egy összehasonlító teszten ütköztetni, mégis kiemelkedő fontosságú a választás során.

IMG_1982e

Rejt pár önellentmondást a V40 CC, hiszen a kizárólag legmagasabb felszereltséggel kapható (Summum) T5 alapára 11 010 000 forint, amiben például nincs tolatókamera, de még a közel két és félmillióval drágább tesztautóban sem található, ellenben van sávtartó, holttérfigyelő, vagy éppen adaptív tempomat. Legalább tolatóradar segít a tájékozódásban, ha már a karosszéria nem a legátláthatóbb hátrafelé.

Vannak nála modernebb, több szempontból versenyképesebb riválisok, az már más kérdés, hogy stílus és hangulat terén nehéz versenyre kelni vele. Van benne valami megfoghatatlanul volvós, ami miatt mindenki egyre asszociál, ha elhangzik a márkanév. Egyszerűen jó birtokolni, még jobb használni.

Egy koros filmsztár, de nem még mindig üt, ha főszerepet kap.

IMG_2086

 

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...