Tisztelgés az ős előtt: Mini Cooper S Seven Edition

Tesztek


fotó:Auto-Live
Hirdetés

Már önmagában a MINI márkanév is rendhagyó: az első dolog, ami beugrik róla, az a legelső kiadás, vagy éppen Mr. Bean és mackója. A Seven Editionnel tekernek egyet a dolgon, és modern köntösbe bújtatva tisztelegnek a méltán ikonná vált ős előtt.

Hirdetés

szerző:Dénes Gergely

Hirdetés

A MINI-vel sem lehet mindent megcsinálni, jó bizonyíték erre a befuccsolt Paceman, Roadster, vagy éppen Coupe, melyek eltűntek a kínálatból. Sokak szerint már így is túl van tolva a dolog, túl sok lett a króm és a csicsa, de vannak megingathatatlan tények: a MINI-nek kisugárzása van, az életérzés nem üres szlogen vele kapcsolatban, a 2 literes turbómotorral hajtott Cooper S pedig valóban adrenalinbombaként hat az emberre.

Igen, talán a Cooper S-en is túlzásba vitték a krómot, kamubeömlő van a motorháztetőn, de még mindig tartja magát a tény: egyetlen autó sem nyújt ekkora élményt ilyen kicsi alapterületen. Habár a „kicsi” relatív, figyelembe véve, hogy az ötajtós S 4005 mm hosszú és 1727 mm széles. Az ötajtós 161 milliméterrel hosszabb, mint a háromajtós kivitel, papíron ötszemélyes, de hátul középen nincs sok hely, és az a kevés sem valami kényelmes, nem beszélve a magas alagútról a lábak között. Hosszabb távon négy fő számára javallott az utazás, és hátra ebben az esetben se ültessünk termetes egyéneket. 278 literes csomagterével a hétköznapok során sem vall szégyent, elegendő a fiatalos-lendületes-életstílusos célcsoport igényeinek.

A Seven Edition az 1959-es Austin Seven előtt tiszteleg olyan kiegészítők révén, mint az egyedi fényezés, dekorcsíkok a motorháztetőn, Melting Silver részletek, és 17 colos alufelnik – melyeket 16 colos felnik helyettesítettek ideiglenesen a tesztautón téli abroncsokkal szerelve. Nem maradtak el a Seven emblémák és küszöbdíszek, az utastérben pedig a barna az uralkodó árnyalat. Az egyedi sportülések fekete bőrözését négyzetmintás szövetberakások dobják fel.  A gusztusos és minőségi belteret szépen felextrázta az importőr, beleértve olyan tételeket, mint a panorámatető, HUD, vagy harman/kardon audiorendszer.

Ha MINI és Cooper S, akkor továbbra is egy a lényeg: a vezetés élménye. A BMW szlogenje nyugodtan felmatricázható a MINI-re is, sőt. 192 lóerő jut az üresen 1240 kilós kasznira, a hatsebességes Steptronic automatával 6.8 másodperc alatt van százon, végsebessége 230 km/h. Eszelősen megy az S, a Sport Mode aktiválásakor megjelenő „maximális gokart érzés” üzenetről kiderül, nem túlzás. 1250 és 4750 között vethető be a 280 Nm nyomaték, ami rövid időre 300 Nm-re ugrik a túltöltés révén. Az élményt csupán két dolog tompítja valamelyest: a pontos kormány a modern szervóktól megszokott módon szintetikus érzést ad, cserébe pontos, és a középen kivezetett kipufogó durrogását hatásosan tartja vissza a jól szigetelt kabin.

Kanyarokban érzi jól magát – vagy inkább kisbabaként lubickol! – a Cooper S, kihozza az emberből a matchboxot tologató kisgyereket, aki végül valóra váltotta álmát, és igazi volán mögött ülve tekereghet. Nem csoda, hogy a fedélzeti számítógép is 9.2 litert írt átlagnak, ráadásul a téli gumik és a kora tavaszi meleg kombinációja miatt nem is csapattam vele annyit, mint indokolt lett volna.

Kicsi a MINI, de drága: igaz ez a Seven Edition esetében is. 7 622 700 forint az ötajtós Cooper S SE alapára, a csomagért felszámolt 145 300 forint szinte elenyészőnek nevezhető. Ráadásul megéri, már csak a tökéletesség határát súroló sportülések miatt is.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Árulják a híres Aventador-katamarán párost

Árulják a híres Aventador-katamarán párost

A nyári forróságot leginkább a vízparton, vagy sokkal inkább a vízen lehet legjobban elviselni, amiben különféle eszközök lehetnek segítségünkre: vízi-bicikli, felfújhatós vízi-matrac, jet-ski stb…
Cikk archívum...