Subaru Levorg 1,6 GT Sport Lineartronic: négy helyett kettő és csak keresztbe!

Tesztek


Hirdetés

A Subaru Levorg nem okozott csalódást, és bizonyos esetekben még meglepetéseket is okozott. Külsőben nem túl erős, de a volán mögött már teljesen más érzések foghatnak el bennünket. Ha ez a csomag hátsó kerekes verzióban is elérhető lenne…

Hirdetés

A Subaru Levorg a gyártó új sportkombija, mely erősen magán viseli a márka stílusjegyeit. Ha a teljes képet nézzük, akkor nem beszélhetünk túlzottan izgalmas formákról, és valahogy az összhatás sem nyújtja azt, mint amit várnánk egy ilyen autótól.

Hirdetés

Szerző: Hujber Dávid, Auto-live.hu

Nyilvánvaló, hogy a Levorg szemből a legerősebb, de ezzel gyakorlatilag el is fogy a Subaru-érzés, már ami a külsőt illeti. Ebből a nézetből az autó le sem tagadhatja, hogy mely családnak a tagja, kezdve a masszív motorháztetővel, a legendás légbeömlővel, és még a visszafogottabb hűtőrácsot is idevehetjük a már megszokott lámpatestekkel.

2

Méretek:

Hosszúság: 4690 mm

Szélesség: 1780 mm

Magassá: 1490 mm

Tengelytáv: 2650 mm

Súly: 1485 kg

Üzemanyagtartály:  60 liter

6

Ha oldalról megpillantjuk az autót, teljesen más érzésük támad a Levorg-ot illetően. Kicsit olyan, mintha egy Toyota Avensis-t látnék, kissé meghízva. Túlságosan is nagyok lettek az ajtók, és ha megnézzük a felső ívszerkezetet, láthatjuk azt, hogy miről beszélek… Egy alacsonyabb, szűkebb kialakítás sokkal inkább illett volna az autóhoz és akkor nem feltétlen éreznénk azt, hogy csak az eleje Subaru a négykerekűnek. Hátul már nem ennyire vészes a helyzet, de ha teljesen őszinte akarok lenni, a logó nélkül ott sem ismerném fel a márkát. Ettől eltekintve itt minden rendben van, és az agresszívebb vonalak szép ívet, sportosságot kölcsönöznek a csomagnak. A két szélre helyezett kipufogó a diffúzzorhatással pedig egyértelműen plusz pontot jelent. A Levorg hátsó lámpatestében LED technológiával működik a világítás, a féklámpa, a ködzárófény, az irányjelző és a tolatólámpa is.

Belső

Az autóba beülvén teljesen más érzés fog el bennünket. Olyan, mintha nem is ugyanabban az autóban foglalnék helyet. Kívülről teljesen mást mutat. A volán mögött ülve minden sokkal sportosabb, szűkebb és subarusabb. Ehhez nagyban hozzájárul a D-alakú kormánykerék, ami egyúttal a legfontosabb összeköttetést is jelenti az autóval. Ennek segítségével mindent egészen egyszerűen és kényelmesen kezelhetünk: audiorendszer, telefonkihangosítás…

A kormány minden túlzás nélkül az egyik legjobb az idei tesztautóim közül. Rögtön érezni rajta a minőséget és a nagy súly is arról árulkodik, nem spóroltak rajta a tervezők. Nagyon élvezetes volt vele a vezetés, és szinte az első pillanattól kezdve magabiztosan éreztem magam. A szerkezet magasságban és mélységben is egyaránt mozgatható. A kormányon extraként még váltófüleket is kapunk, ami szintén finomabb kialakítást kapott. A rendszer gyorsan reagál, és ilyenkor kicsit olyan, mintha egy manuális 6-sebességest vezetnénk, de tudjuk, hogy ennek a hétköznapokon gyakorlatilag semmi hasznát nem vesszük. Egy versenypályán már inkább, de ez az autó nem erről szól, még akkor sem, ha Subaru.

1

A hátul ülők számára ugyanaz a minőség és kényelem érvényesül, sőt! Az utasaim kivétel nélkül nagyon jól érezték magukat, a hosszabb utakon is. A hátsó kartámasz nagyon hasznos kiegészítő, főleg egy ekkora autóban. Két pohártót is tartalmaz. Hasonlóan jó véleménnyel lehetek az ülésekről. A kialakítás minőségi, az anyaghasználat szintén. Egyszerre sportos és komfortos. Nincs az az érzésem, mint a Ford Focus ST-nél, ami sokszor túlságosan is sportos volt, ami a hosszabb utakon nem jelent nagy kényelmet. Nos, a Levorg ennek a totális ellentéte. Az ülések elektromosan állíthatóak, gyakorlatilag minden szögben, így kizárt, hogy ne találjuk meg vele a legideálisabb pozíciónkat. A vezetőülés és az első utas ülése fűthető: magas és alacsony fokozatban.

Szemből még a multifunkciós kijelző fogad bennünket, rajta a legfontosabb adatokkal és információkkal. Ezen keresztül minden hasznos dolgot leolvashatunk, miközben az nincs igazi hatással a vezetési figyelmünkre: guminyomás, fogyasztás, hőmérséklet, idő…

A középkonzolnál megkapjuk a szokásos navigációs pultot. Az érintőképernyős rendszer gyorsan reagál, és egyetlen egy olyan pillanat sem volt, amikor csalódnom kellett volna. Nem vesztem el a részletekben, mert valóban csak a legfontosabb és leghasznosabb dolgokat tartalmazza. Plusz pont, hogy hangvezérlési funkció is helyet kapott a Levorg-ban, ami megérti a szóbeli utasításokat, így vezetés közben is könnyen kezelhetjük a navigációs rendszert, az audiorendszert, valamint a telefonkihangosítást.

7

Ezen a kijelzőn kapjuk meg a toltatókamera képét is, ami a jobb minőségek közé sorolható, még este is. Ez segédvonalakat is tartalmaz, de a kerékívet nem követi. Ettől független jó hasznát vettem neki a szűkebb parkolásoknál, kiállásoknál. A hátul ülők számára ugyanaz a minőség és kényelem érvényesül, sőt! Az utasaim kivétel nélkül nagyon jól érezték magukat, a hosszabb utakon is. A hátsó kartámasz nagyon hasznos kiegészítő, főleg egy ekkora autóban. Két pohártót is tartalmaz.

A csomagtér a vártnak megfelelően nem kicsi. 552 liter áll a rendelkezésünkre, ha az alapfelállást nézzük. A hátsó üléstámla előrebillentésével 1446 litert kapunk. Gyakorlatilag minden átlagosabb nagyobb tárgy szállítható benne.

Vezetési élmény

A modell 1.6 literes GT EyeSight kivitelben érhető el. A csomag összesen 170 lóerőt és 250 Nm-es nyomatékot képes leadni 4800 és 5600-as, valamint 1800-as és 4800-as fordulat között. A Levorg ezen belül két szegmensben érhető el, ami csak a Trend és a Sport változatban tér el.

Az autóhoz a négyhengeres, DOHC, 16 szelepes, turbófeltöltős benzines boxermotor mellé egy Lineatronic automata váltót kapunk. Ezen belül a lánchevedert és a tárcsákat szintén áttervezték a mérnökök, hogy azok megfeleljenek a kompaktabb méretnek. Érdekesség, hogy semmilyen más kivitel, így a manuális egység sem érhető el. Duplakuplung sincs.

Az átlagos fogyasztás 100 kilométeren 10,5 és 11 liter között alakult, ami azért igencsak messze lehet a gyári értékektől. De ha laboratóriumi környezetben szeretnénk autózni, akkor akár 7 liter környékén is ellehetünk… Ennek az autónak azonban enyhén szólva sem ez való, és bízom benne, hogy jön majd a végleges jogszabály, amikor megszűnnek ezen „fals” értékek közzététele, amik igencsak megzavarhatják a vásárlót.

5

A vezetési élmény jónak mondható, ami mögött a precízebben beállított futómű is gondoskodik. Elöl MachPherson, hátul pedig a jól bevált kettős keresztlengőkaros megoldás kapott helyett. A sportos érzés megvan, még ebben a családi autóban is, bár jobban örültem volna, ha az ülés alacsonyabban helyezkedik el. Ez szinte az összes Subaru-ra jellemző, de remélem, hogy ezen később változtatni fognak.

Rég vezettem már Subaru-t, de ahogy elindultam, azonnal visszajött a régi érzés. Nincs előttem egy olyan márka sem a közelmúltból, mely ennyire agresszívan harapott volna. A legkisebb gázadásra is meglódul, és érezteti velünk, hogy menne.

08

A 170 lóerő és a 250 Nm-es nyomaték szépen dolgozik a kasztniban. És bátran tolhatjuk neki a kanyarokból kigyorsítván, mert rendkívül stabil. Néha azért kíváncsi lettem volna egy hátsó kerekes verzióra, mert nagyon szépen meg lehetne táncoltatni. Ilyenkor pláne nem érzem azt, hogy egy ilyen hosszú autóban ülök. A rugózás is magas osztályzatot érdemel, és a merev kasztni ellenére igen jól nyeli el a kátyúkat. Persze a nagy felnivel azért óvatosan bánjunk, mert azt hamar leírhatjuk egy keményebb csapatás végén. Szóval a mérnökök remek munkát végeztek, akárcsak a kormányszerkezettel. Nagyon nagy önbizalmat ad, és folyamatosan arra késztet, hogy játszunk vele.

A fékrendszer szintén magas szintet képvisel a hátsó hűtött féktárcsákkal. Nagyon rövid vele a fékút, de azért jobb odafigyelni, mert az ember hajlamos elszámolni a dolgokat. Szerencsére ezzel most sem volt gondom, de az autó valóban rendkívül stabil lábakon áll. A 1,5 tonnát néha úgy mozgatja meg, mintha 500 kilóval kevesebb lenne.

8 és 9 millió forint között egy néhol prémium szagú autót kapunk, amibe minden földi jót megkaphatunk. A külső inkább megosztó, mint trendi, miközben belül már messze inkább megkapjuk azt, amire vágyunk. Tekintve a benne lévő erőt, a lendületes vezetési élményt, a jobb anyaghasználatot, és a különböző kényelmi funkciókat, még jó választás is lehet. A tesztautó a 10 milliós árcédulával sem tűnhet túlárazottnak, főleg ha megnézzük, hogy gyakorlatilag minden benne van.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...