Nissan X-TRAIL DIG-T 160: egyszerűen király, kis amerikai beütéssel

Tesztek


Hirdetés

Az új Nissan X-Trail enyhén szólva sem okozott csalódást és a magas felszereltséggel különösen nagy élményt biztosít a vezető és az utasok számára. A japánok nagyszerű opciót alkottak.

Hirdetés

A Nissan ezúttal is egy szerethető külsőt álmodott meg, amibe nehéz lenne belekötni. Természetesen, akinek nem jön be ez a „buborékosabb” formavilág, annak soha nem tudnánk lyukat beszélni a hasába. Az új X-Trail azonban vonzó tud lenni, kezdve a szépen megmunkált vonalaival, a masszív orrésszel, és az apró, de annál fontosabb megoldásokkal. Ezek közé tartoznak a krómos díszlécek is.

Hirdetés

Szerző: Hujber Dávid, Auto-live.hu

ha2

Az összhang teljes mértékben megvolt nálam, és régóta ez az első olyan autó, aminél nem az orrész tetszik a legjobban. Ez persze nem azt jelenti, hogy szemből gyenge lenne az autó, de oldalról és hátulról jobban megfogott. Nyilvánvalóan nem egy terepre született csomagról beszélünk, független attól, hogy ott van benne az összkerékhajtás, de ha az ember ránéz, látja a magabiztosságot és azt, hogy ezzel az autóval igenis sokat foglalkoztak és szépen összerakták.

Nissan X-TRAIL DIG-T 160

Önsúly: 1580-1615 kg

Hossz: 4640 mm

Szélesség: 1820-1830 mm

Magasság: 1710-1715 mm

Tengelytáv: 2705 mm

Csomagtér pótkerékkel: 550 liter

Üzemanyagtartály: 60 liter

Elöl a BI-LED fényszórók okoznak feltűnést. A LED-es nappali menetfény igencsak sokat dob az összhatáson. A crossover hátul is megkapta ezeket a jellegzetes LED-es lámpákat. A 19 colos könnyűfém felnik szintén pluszt jelentenek, amitől nemcsak a külcsín lesz jobb, de a kezelhetőség is. Szokás mondani, hogy a férfi egyetlen ékszere az órája, addig az autóknál ugyanez a felni. Bárhogy is nézzen ki egy autó, ha a kerekek túl kicsik, vagy épp elnagyoltak, az nagyon belerondíthat az összképbe. A Nissan X-Trail esetében egy ilyen tényezőről sem beszélhetünk, és azt kell mondjam, a tervezők valóban igényes munkát végeztek az autóval, ami már a külsejében is stabil lábakon áll.

ha3

Belső, ergonómia, minőség

Az X-Trail beltere is impozánsnak mondható és nagy örömömre a magas felszereltség mellett vajszínű bőrkárpitot kapott az autó. Valamiért ez az egyik gyengém, és rögtön Amerika jutott eszembe. Ezt már joggal nevezhetjük prémium minőségű utastérnek, kezdve az ülések kialakításával, az anyaghasználattal és magával az ergonómiával, ami nagyon rendben van.

Érdekesség, hogy a Nissan X-Trail Zero gravitációs üléseinek kifejlesztésekor a Nissan mérnökei a súlytalanságban lebegő űrhajósok tapasztalatait vették figyelembe, hogy biztosítsák az X-Trail utasai számára ezt a „semleges testtartást”. Munkájuk eredménye egy olyan ülés, amely csökkenti a fáradtságérzetet és ezáltal éberebben tart bennünket, ráadásul még a leghosszabb utakon is kényelmes megtámasztást ad. Kiválóan érezhető ez az odafigyelés és nemcsak én, de az utasaim is nagyon kényelmesen érezték magukat. Szóval minden dicséretet megérdemelnek ezek a duplán varrott bőrülések, amik igencsak magas szintet képviselnek.

ha7

A mi verziónk esetében a legnagyobb modellről beszélhetünk, ami egy nagyobb családot is képes kiszolgálni, akár 7 személlyel. A hétüléses változatban 50:50 arányú osztást kapunk, lehajtható harmadik üléssorral, ami még több opciót kínál számunkra a csomagok szállítása során. Lehajtott állapotban sík csomagtérpadlót alakíthatunk ki, amivel maximalizálhatjuk a rakteret. Akár 2.6 méter hosszú tárgyak szállítására is alkalmas az autó. Az elektromos csomagtérajtó közel 80 fokos szögben nyitható, ami könnyű rakodást jelent. Extraként elérhető a gombnyomásra nyíló csomagtérajtó a Nissan Intelligens kulcs használatával, vagy a vezető által megnyomott kapcsolóval.

A csomagtér igen sokrétűen alakítható: állítható polcok, térelválasztók, titkos tárhely, többszintes tárolás. A belmagasság szintén nagy és azt kell mondjam, rég találkoztam ennyire jól pakolható autóval, ami ráadásul ennyire igényes kialakítást kapott. A másik kedvenc a panoráma üvegtető, ami nagyon is megtette a hatását. Az üveg hatalmas, mely rendkívül hangulatos tud lenni az éjszakai utak során. A gyerekek számára sem mindegy, hogy nyugodtan tudnak elaludni, vagy sem. Ez elektromosan nyitható és zárható, valamint egy takaró elemet is kapunk hozzá, amivel teljesen elzárhatjuk magunkat a fényvilágtól.

ha5

Az extrák között szerepelnek a fűthető és hűthető pohártartók. Ezzel együtt az ülések is megkapták a fűthető funkciót, aminek ezen hideg téli napokon nagyon nagy hasznát vettem. Rövid idő alatt bemelegszik a rendszer és teljesen ellazulhatunk tőle. A kétzónás klímaberendezés is a csomag része, amit az elöl lévők a saját igényeire szabhatnak. Szemből a megszokott Nissan design köszön vissza. A műszercsoport azonban egy továbbfejlesztett vezetéstámogató kijelzővel köszön vissza, ami mögött egy innovatív rendszer áll. A sok információ ellenére mindig a vezetésre koncentrálhattam, így gyakorlatilag végig biztonságosan közlekedtem, ami nagyon fontos szempont.

Ezen az 5 colos színes TFT kijelzőn a részletes navigációt is megkapjuk, de a hívófél-azonosítókat is elérjük, akárcsak a zeneszámok adatait. A kijelzőn a vészfékezési figyelmeztetések, valamint a sávelhagyás- és holttérfigyelő szenzorok jelzései is megjelennek, a hangjelzések hangereje pedig külön-külön állítható. A fejlett Vezetéstámogató kijelzőn megjelenített autó ikon színét saját X-Trailje színéhez igazíthatjuk: piros, sárga, zöld, kék, fekete… A navigációs rendszerrel együttműködve a fejlett Vezetéstámogató kijelző utcaszintű navigációs információkkal segíti, hogy odataláljunk a kívánt úti célhoz. Ennek nem egyszer nagy hasznát vettem a tekergések közben. Nagyon meg voltam elégedve, akárcsak az érintő képernyővel, ami nemcsak gyors, de részletes is.

ha6

Motor, menetdinamika, érzés

A motortérben egy 1,6 literes DIG-T benzines erőforrás dolgozik, ami 163 lóerő leadására képes 5600-as fordulat mellett, míg ugyanez a nyomatéknál 240 newtonmétert jelent 2000-es és 4000-es fordulat között.

Ez a 163 lóerő igencsak jól érezhető, még a nagyobb súly ellenére is. Álló helyzetből körülbelül 9,5 másodpercre van szükségünk ahhoz, hogy elérjük a 100 km/órát. Ebben egy 6-sebességes manuális váltó van a segítségünkre. Az egység összességében nem rossz, de ehhez a kasztnihoz és csomaghoz sokkal inkább el tudtam volna képzelni egy automata rendszert. Az autó egyszerűen túl kényelmes ahhoz, hogy egy ilyen egyszerűbb váltót kapjon, és ez le is vesz a vezetési élményből, pedig általánosságban véve nagyon is jó vezetni az új X-Trailt.

ha1

Elöl a független MachPherson rugóstagok, tekercsrugókkal felszerelt felfüggesztés dolgozik, míg hátul szintén független, de már egy többlengőkaros megoldás kapott helyet. Ehhez párosul a tárcsafék, az ABS rendszer, az EBD, a fékasszisztens és a visszagurulás gátló. Ezek mind olyan dolgok, melyek egyrészt vigyáznak ránk, másrészt magabiztossá tesznek bennünket az útjaink során. A futóművel kapcsolatos beállításokat nagyon eltalálták a mérnökök. Egyszerre volt sportos és kényelmes. Szóval se túl merev, se túl lágy. A gyorsabb kanyarvételekben sem úszott meg az autó, egyik irányba sem, miközben szinte végig stabil maradt. A fordulékonysága is rendben volt, ami sok esetben szintén nagy segítségemre tudott lenni.

További pozitívum, hogy a benzines erőforrás nemcsak csendesebb a dízeles kivitelhez képest, de a fogyasztásuk is hasonló. Átlagosan 8,4 litert evett 100 kilométeren, amire egy ilyen autó és teljesítmény mellett joggal mondhatjuk azt, hogy jó.

ha4

Árak

Az új NissaN X-Trail kezdő listaára 7 090 000 Forint. Ezért cserébe a DIG-T 160 specifikációt kapjuk meg Visia felszereltséggel. Az elérhető kedvezmény hozzá 650 000 Forint, így az ár 6 440 000 Forint lehet. A Nissan Finance 0% THM-mel 2 576 000 Forintos önerővel vihetjük el. Ez havi szinten 64 500 Forintot jelent, míg a kamat 0%.

Egy szinttel feljebb az Acenta felszereltséggel találjuk a dCi 130-at 8 490 000 Forintos listaárral és 7 840 000 Forintos kedvezményes árral. Az önerő itt már 3 136 000 Forint, de a kedvezmény ugyanúgy 650 000 Forint.

A kínálat csúcsát a dCi 130 Tekna felszereltség adja 10 209 000 Forintos listaárral és a 650 ezres kezdeménnyel, amivel így 9 559 000 Forintért is hozzájuthatunk az autóhoz.

A modell iránt érdeklődők akár már az erőteljesebb, 177 lóerős teljesítményt és 380 Nm-es nyomatékot kínáló 2-literes dízelmotorral szerelt változatra is leadhatják megrendeléseiket, aminek kiszállítását jövő év elejére ígéri a gyártó.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Ezen a képen egy Bentley Flying Spur W12 S látható

Ezen a képen egy Bentley Flying Spur W12 S látható

Buzz

Bár első pillantásra azt hihetnénk, hogy elírás történt a címben, valójában azonban semmi más nem történt, minthogy a Bentley közzétett egy újabb, rendkívül nagy felbontású fotót, amelyen ügyesen elrejtették...
Cikk archívum...