Nissan Juke Nismo RS: engedd játszani a gyermeket!

Tesztek


fotó:Szüts Photography
Hirdetés

Bumfordi kis szerzet a női léleknek, de tegyél bele sperrdifit, sportüléseket, és nem utolsósorban egy 218 lóerős turbómotort. Mindjárt más, nem igaz?

Hirdetés

szerző: Dénes Gergely

fotók:Szücs Photography/Auto-Live

Hirdetés

Érdekes márka ez a Nissan. Alapvetően nem az élvhajhászás izgató tudata mászik be az agyamba, ha tesztautóért megyek, de azért mégiscsak más, ha ott van a Nismo szó a típusnévben. Majd amikor elsétálok a 32 millió forint feletti alapárral kecsegtető 370Z mellett, akkor azért kapok egy igen erős emlékeztetőt arról, hogy a Note-on és az X-Trail-en kívül is van élet.

Volt már dolgom erős Juke-kal, a 190 lóerős egyhatossal, de ez itt a frissített darab, ráadásul a Nismo RS kivitel. Ez is fekete, és nincs benne a feláras Recaro, aminek szerintem mindenki örül, aki nem pályagépnek szánja a kis crossovert. És szerencsére nem az automata váltós összkerekes, hanem a manuális elsőkerekes. Minden adott az élményhez?!

IMG_4511

Ránézésre igen. A Juke belopódzott az utcaképbe az évek alatt, már nem csodálkozunk rá olyan döbbent tekintettel, ez természetes folyamat, de a Nismo RS tesz róla, hogy magára vonja a tekintetet. Remek kontraszt a fekete-vörös színkombináció, nagy kerekek, tetőszpojler, öblös vég a hátsó áldiffúzorban. A LED nappali menetfénytől pedig még szúrósabb a kis ragadozó tekintete. Egyébként olyan, mint egy aranyos bogár valamelyik animációs meséből, de a csípése nem halálos, ahhoz nincs benne elég méreg. (Nem úgy, mint ebben az orosz átiratban.)

Belül kicsit vegyesebb az összkép. Remek fogású sportkormány Alcantarával, vörös varrással, középállás-jelzővel, ugyancsak Alcantara árnyékoló a műszereknek, és Nismo felirattal ellátott sportszékek. Elég sok helyen van ott a Nismo, amire joggal büszkék a japánok, nem úgy a sok ponton átlagos anyagokra, a gyenge felbontású kijelzőre, vagy például az ülésfűtés ügyetlenül elhelyezett gombjaira. Az alsó kijelzőn nemcsak a szellőzés kezelhető, hanem olyan adatokat is lehívhatunk, mint a turbótöltés vagy a nehézségi erők. Meg kell hagyni, a kijelző pozíciója miatt sem foglalkozunk ezekkel, szóval maximum utastársaink szórakozhatnak az egérmozi előadásán.

IMG_4516

Elöl nincs panasz a férőhelyre, hátul már jobban szorít a satu, és a térérzetet csökkenti az erősen felhúzott övvonal, a kis üvegfelület. A 4165 mm hosszú és 1765 mm széles Juke továbbra sem lesz a nagybevásárlások sztárja a 354 literes csomagtartóval, de kérem, ez egy Nismo RS, hol érdekel ez engem?!

Ami már inkább, hogy mi történik menet közben. A hanggal csodát tenni nem lehet, a négy henger az négy henger, de az említett dob igyekszik nem csak a látványban meghálálni a bizalmat. A váltó kicsit karcosan veszi az egyest, nem tudom, hogy ez esetleg a kíméletlen bánásmódnak tudható be a több mint 13 ezret futott kocsiban, vagy némi versenyfílinget akartak becsempészni vele a Nissannál. Gyorsan megszokható a minimális kihívás, és végre lendületben vagyunk.

IMG_4535

Morcos kismalacként túrja előre az orrát a Juke, mindezt jó értelemben, nem a kanyarkijáratokra gondolok. A gyári adatok szerint 7 másodperc alatt százon van az üresen 1315 kilós kocsi, futja a 220-at. Vicces, hogy az ellentmondásos filozófia ellenére – csináljunk sportos gokartimitátort egy magas építésű crossoverből – mégis meggyőző a végeredmény. Nem is kicsit. Persze ehhez kell a feszesre hangolt futómű elöl MacPhersonnal, hátul csatolt lengőkarral, tehát semmi fakszni, a 18-as felni 225/45-ös gumikkal, a jól tartó ülések.

Szépen követi le kijelölt ívet a Juke, durván túltempózott körforgalomból kihajtva a fizika törvényeinek engedelmeskedünk – értsd, sodródunk át a másik sávba -, de elég egy röpke gázelvétel, a farunkkal visszatereljük a dolgokat a helyes oldalra, miközben ellenkormányzunk picit és mosolygunk nagyot. Erről – is – szól a Juke Nismo RS. Egy arcátlan kis játékgép, amiből könnyen kilátunk városi forgalomban, minden sarkát érezzük, egyszóval még praktikus is ebből a szempontból. A motor szereti, ha forgatják, miközben városi tempónál vígan elvan hatodikban.

IMG_4548

A kuplung kellően kemény, a váltó is kellemesen karcos, egyedül a kormányzáson kellett volna még hangolni, túl érzéketlen, szintetikus ehhez a képlethez. Ha már kormány, joggal merül fel a kérdés, van-e hajtási befolyás? Hogyne lenne, 218 lóerőt nem lehet eltűntetni nyomtalanul, de nem az kézből kitekerős fajta, ugyanakkor jobban tesszük, ha résen vagyunk a komoly padlózásoknál. Apropó: hol maradt az állítható kormány?

Az autópályázás nem az ő terepe, mivel erős búgás kíséri végig utunkat 130-as tempónál, amikor a fordulat már 3300 környékén tanyázik, ráadásul egy könyöklőnek is örülne a sofőr. A Nismo Juke RS egy városi ragadozó és országúti kanyarvadász, és akkor sem okoz majd csalódást, ha esetleg befizetünk vele egy-egy pályanapra, ne adj isten jól tapadó slickeket teszünk fel alá.

IMG_juke_03

A folyamatosan 0 Celsius körüli téli hőmérséklet és a hajtós vezetési stílus mellett 8.6 literes átlagot hozott a Juke, vételára pedig 7 844 000 forint, amivel igen jó ajánlatnak számít, figyelembe véve egyediségét, tudását, felszereltségét – és azt, hogy nem sok riválissal kell számolnia.

Mellette:

-egyedi karakter és hangulat

-jó kiegészítők a sportos mivolthoz

-a hétköznapokban is teljes társ

-garantált az élményfaktor

Ellene:

-átlagos kidolgozás és anyaghasználat

-kisebb ergonómiai bakik

 

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Audi R8-cal a Hungaroringen – onboard videó

Audi R8-cal a Hungaroringen – onboard videó

Hétvégén hazánkban állomásozik a Blancpain Gt Series, két futamot is rendeznek a Kamion EB keretében. A sorozat biztonsági autója egy Audi R8, melyet körbetereltek a pályán.
Cikk archívum...