Mercedes GLE 450 AMG Coupé 4MATIC: irány a Jurassic Park!

Tesztek


Hirdetés

Nagyon érdekes érzéseket kelt az emberben az új Mercedes GLE 450 AMG Coupé 4MATIC, mely egyúttal a régi korszakot is felidézi számunkra, de nem úgy, ahogy azt sokan gondolnák.

Hirdetés

Szerző, fotók: Hujber Dávid – Auto-live.hu

Hirdetés

Emlékeztek még, amikor az új Mercedes ML megjelent a régi Jurassic Park filmben? Még mindig egy kicsit kiráz a hideg, mert a régi időket juttatja eszembe, és azt a legendát, ami ezt az egész sztorit körbeveszi.

Nem tudom, hogy a Mercedes mennyit tett le az asztalra azért a termékmegjelenésért, de biztos vagyok benne, hogy a befektetett összeg többszörösen kifizetődött számukra, mert ha a filmre gondolok, akkor a Raptorok mellett rendre az ML és az a terepmintázat ugrik be. Sőt, még itt van a fejemben az autó hangja is, ahogy az erőlködik a szakadéknál.

Szóval csak arra akartam kilyukadni, hogy egy ilyen jól eltalált termékmegjelenítéssel hatalmasat lehet kaszálni Hollywoodon keresztül. Pláne, ha még a konstrukció is jó, plusz a film is kasszasiker… Kíváncsi lennék egy statisztikára, hogy maga a film miatt később hány potenciális vásárlót nyert meg magának a német gyártó.

IMG_4600

És hogy a régi emlékeket összekössem az újabbakkal, a Mercedes GLE Coupé a legutóbbi dinoszauruszos alkotásban is helyet kapott. Igaz, a Jurassic World-ben ez már nem volt annyira hangsúlyos, és ott több modell is megmutatta magát a vásznon.

Szerencsésnek érezhetem magam, mivel relatíve nem sokkal a hollywoodi szuperprodukció után lehetőségem nyílt az autó vezetésére. Ez pár hónappal ezelőtt volt, amikor egy privát AMG eseményen pályára vihettem a gépet. Szerencsére ez nemcsak egy langyos körözgetés volt, hanem „ereszd el a hajad és nyomd ki a szemét” feeling”. Ezek után volt némi tapasztalatom az autót illetően.

Mielőtt belecsapnánk a lecsóba, szögezzük le, hogy a Mercedes GLE egy teljesen új területet jelent a gyártó számára. Bevallom, amikor először megláttam, nekem is rögtön a BMW X6 klón elnevezés jutott az eszembe, és nem voltam tőle elájulva. Ez később sokat változott, és most már ott tartok, hogy noha nem vagyok egy Mercedes-rajongó, a kedvenc típusom az újak közül, és nagyon bejön a design.

IMG_4598

Szóval a GLE Coupé egy SUV-és coupé keverék, ami állandóan elgondolkoztatja az embert, és csak úgy vonzza a tekintetet. Egyszerűen látni és érezni rajta, hogy egy kis vadóc, mely részben aerodinamikai mesterműnek is tekinthető.

Míg a BMW X6 modellnél az agresszív, rendkívül impozáns vonaltervezést érzem, és magát azt, amit a bajor márka képvisel, addig a Mercedesnél ugyanez inkább a művésziességbe megy át. Kicsit olyan ez, mintha egy rendkívül alaposan, és hosszú éveken át megmunkált szoborról beszélnénk.

Méretek:

Hossz: 4900 mm

Elöl/hátul: 2129-2003 mm

A széles nyomtáv, a művészien lekerekített formák és a coupészerű sziluett egyértelműen kiemeli a tömegből az autót: egyszerre sportos és rendkívül elegáns. A GLE az osztályában lévőkhöz képest 77 milliméterrel szélesebb, 96 milliméterrel hosszabb, és 28 milliméterrel alacsonyabb, ami igencsak jó hatással van a menetdinamikára és a különböző menettulajdonságokra.

A laposan futó tető és az alacsony felépítés talán a két legfontosabb jellemzője a GLE Coupénak. Már ettől önmagában egy rettentő feltűnő jelenségnek mondhatjuk, különösen, ha említést teszünk a széles lámpákról, amik ugyancsak karakteresebbé és még vadabbá teszik a designt.

IMG_4608

Az igazi formák oldalról jönnek ki igazán. A kis „holdjáró” hátrafelé lejtő tetővonala mind közül kiemelkedik. Bevallom, ennyire szépen és arányosan alkalmazott lejtést ezelőtt még nem láttam egy autón sem, akárhogy is próbálok visszaemlékezni. A nagy tengelytáv és a rövid túlnyúlások szintén hozzáadnak valami pluszt az összképhez. Ez az autó álló helyzetben és menet közben is képes valami egészen érdekes extrát adni a szemeinknek. Nehéz pontosan megfogalmazni az érzést. Talán egyszerűen úgy tudnám megfogalmazni, mint amikor egy élőzenés komolyzenekoncerten ülök és magával ragad a hangulat.

A Mercedes GLE Coupé különleges hangulatot hordoz magában, ami az orrkiképzésre is igaz. Oltárian jól mutat szemből, kezdve a hatalmas hűtőráccsal, ami még a lökhárító mögött is folytatódik. A magasított motorháztető szintén egy olyan elem, mely jelzi, hogy itt aztán vannak lóerők. Egyszerűen ránézel, és látod a lelki szemeid előtt, hogy ha kell, suhan a pályán, de ha terepre téved, akkor is képes hasonló élményt nyújtani számunkra.

Valamiért továbbra is azt érzem, hogy a Mercedes belső tere nagyon megosztó tud lenni. Ha egészen őszinte akarok lenni, akkor ezen a területen sok kérdőjel maradt bennem, miközben a benyomások összességében pozitívak, hiszen egy rendkívül ergonomikus autót kapunk az új GLE Coupé személyében.

IMG_4617

Ha már a rivális gyártóról, a BMW-ről beszélünk, akkor ebben a szegmensben és kategóriában pláne nem tudok kivetnivalót találni a modellek belső kialakításában: minden a helyén van, minden kézre esik, megmunkált, formás elemek és kiegészítők…

A Mercedesnél részben ugyanez megvan, de néhol túlságosan is kimértnek érzem. Noha egy pillanatra sem éreztem magam benne kényelmetlenül, azok a kicsi kérdőjelek végig ott motoszkáltak a fejemben. És bevallom, még mindig nem tetszik az, hogy kormányfülön kell az automataváltót kezelnem… Pezsgőt bontanék (pedig nem iszom), ha a BMW-hez hasonlóan a jobb kartámasz előtt kapna helyet egy szerkezet. Persze tudom, ez nem kívánságműsor, de ha már egy ilyen értékű luxuscikkről beszélünk, akkor elvárom, hogy minden ott legyen, ahol én szeretném.

A másik ilyen negatív pont a középkonzol. Egyszerűnek egyszerű, de ez már az a kategória, amikor valami túl egyszerű, plusz ott van a két otrombának tűnő szellőzőnyílás a navigációnál, amik túl nagyok lettek és formátlanok. Ha megnézzük azt, hogy a két szélen milyen designosak tudták mindezt megoldani a szintén krómhatású kiegészítőkkel, akkor zongorázni tudnánk a különbséget.

IMG_4677

Ezeket leszámítva úgy érezhetjük magunkat a volán mögött és utasként, mint egy ötcsillagos szállodai szobában. Legyen szó egy rövidebb, vagy egy hosszabb útról, a Mercedes GLE Coupé úgy bánik veled, mint egy nagyon jó komornyik, aki folyamatosan csak azt lesi, hogy mivel tudná a kényelmedet szolgálni. Kevés autó volt eddig a kezeim között, mely ennyire kényelmes lett volna.

A Mercedes gondoskodott arról, hogy igazi extrákat is kapjunk a modellhez. Ilyen például az extraként rendelhető utastér levegőjének ionizálása, mely által felfrissül a levegő az autóban, amivel valóban jelentős mértékben javul a levegő minősége.

A szériafelszereltségekhez tartoznak a sportülések, a multifunkcionális sportkormány, és a nagy felületű alumínium, vagy fa, vagy zongoralakk díszítőelemek. Ezek mind hozzájárulnak a komoly összhatáshoz és ahhoz, hogy igazán különlegesnek érezzük magunkat a volán mögött, vagy utasként.

IMG_4678

Az utasaim is csak szuperlatívuszokban tudtak beszélni a kényelemről. Az elöl és a hátul helyet foglalók sem akartak kiszállni az autóból, mely egyszerűen beszippantotta őket, ami enyhén szólva is beszédes lehet, ha már erről beszélünk…

Hasznos felszereltségek és extrák:

- 4 irányban állítható deréktámasz a vezető és az első utas részére (extra)

- hangulatvilágítás három színben (extra):

Hangulatvilágítás a díszítőelemekhez

Pohártartó megvilágítás, 2 db

Szellőzőfúvóka-állítókerék megvilágítás

Küszöbborítás-megvilágítás elöl

Lábtérvilágítás hátul

Figyelmeztető/kiszállás-megvilágítás hátul

- elektromosan állítható utasülés memória-funkcióval (extra)

- a belső levegő ionizálása a légszűrővel (extra)

- multifunkcionális bőr sportkormány perforált betétekkel a fogási területen, ezüstkróm gyűrűvel és 12 multifunkciós gombbal: A multifunkciós bőr sportkormány tizenkét ergonomikus kezelőgombja közül a bal oldalon található gombokkal a kombinált műszer menürendszere kezelhető. A jobb oldali gombokkal a vezető az audiokészülékek, a telefon és a navigációs rendszer hangerejét szabályozhatja. Csak a GLE 350 d 4MATIC és GLE 400 4MATIC típusokhoz rendelhető.

IMG_4669

- multikontúr-ülések a vezető és az első utas részére, masszázs-funkcióval, komfort-fejtámlákkal és ülőpárna-mélységállítással

- elektromos, üveg panoráma-tolótető, komfort-zárással és elektromos napfényrolóval (opcionális):

A teljes üvegtető a jó kilátás mellett a vezető és az utasok számára világos és barátságos belső teret is nyújt. A panoráma-tolótető nagy üvegfelülete még zárt állapotban is nyitott térérzetet nyújt az utasoknak.

- ülésfűtés a vezető és az utas részére (extra)

- ülés-klimatizálás a vezető és az első utas részére, ülésfűtés és -szellőzés, perforált bőr (extra): Fitten és kipihenten megérkezni: a multikontúr-ülések felfújható légkamrákkal gondoskodnak a masszázs-funkció segítségével a lehető legjobb üléskényelemről. A vezető és az első utas teljesen egyéni alkatának megfelelően állíthatja be ülését. Ide tartozik a 4 irányban állítható deréktámasz és a komfort-fejtámlák is. Nem rendelhető a Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC Coupéhoz és a Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC Coupéhoz.

- ülésfűtés a hátsó ülésen (extra)

- megvilágított és oldalra fordítható napellenzők, sminktükörrel: Az elölről vagy oldalról tűző nap ellen az oldalra kihajtható napellenzők nyújtanak védelmet a vezető és az első utas részére. Belső oldalukon egy-egy LED-es megvilágítású sminktükör található.

IMG_4680

-Állóhelyzeti fűtés, távirányítóval (extra): Az utastér már elindulás előtt felmelegíthető vagy kiszellőztethető az állóhelyzeti fűtéssel – az időzítő kapcsolóval, a gépkocsiban található kezelőgombbal vagy távirányítóval. Télen ezáltal szükségtelenné, ill. gyorsabbá válik az eljegesedett ablakok időrabló lekaparása. Az üzemanyaggal működő rendszer a motortól függetlenül működik.

A helykihasználtsággal szintén nem volt gond. Amerre csak néztem, volt egy rejtett rekesz, ahová kényelmesen pakolni tudtam. Ha pedig a nagyobb csomagok szállításáról van szó, akkor sem kell kétségbe esnünk, hiszen a 650-1720 literes csomagtartóban gyakorlatilag minden könnyedén elférhet. A kiszélesített hátsó résznek köszönhetően a szélesebb tárgyak is könnyedén beférnek az autóba. Egyedül a magasabb perem jelent némi kihívást, így arra mindenképpen figyelnünk kell.

Agresszív, mint Sonny Corleone

A GLE 450 4MATIC Coupe motorterében egy 3 literes benzines V6-os erőforrás dolgozik, mely 5500-as fordulatszám mellett közel 370 lóerőt okád ki magából. Ez így nem hangzik túl soknak, még az 520 newtonméteres nyomatékkal sem, de cserébe igazi élményt kapunk a volán mögött.

Már a beröffenésnél sejthetjük, hogy igen komoly hanghatások várnak ránk, amivel nagy feltűnést fogunk okozni, relatíve alacsony sebesség mellett is.

Emlékeztek még Sonny Corleone karakterére a Keresztapából? Valamiért rögtön ő jutott eszembe… Folyamatosan azt éreztem a volán mögött, hogy a több mint 2,3 tonnát nyomó kasztni egyszerűen el akar szabadulni. Az állandó összkerékhajtással működő GLE 450 4MATIC Coupe a nagyobb súly ellenére 6 másodperc körüli sprintidővel rendelkezik 0-ról 100 km/óráig, ami nem rossz, de nem is kiemelkedő.

IMG_4577

A durván feltolt hangnak köszönhetően azonban ezt az időt kevesebbnek érezzük, és már egy rövidebb padlógázos szakasz közben is hajlamosak vagyunk bekönnyezni, mert az autó rettentően szépen hörög fel. Minden egyes pillanatában érezni rajta az erőt, és sport+ módban olyasvalamit ad, amire nem igazán számítasz. Ilyenkor hirtelen mintha egy WRC autóban ülnénk, úgy csattog hátul a sportkipufogó. Tényleg nagy élmény, és rögtön elkap a versenyszellem, de a mai világban pláne jobb óvatosnak lenni… „BIG BROTHER”

Nyilvánvalóan a legsportosabb módozat a városi közlekedésre alkalmatlan, de vannak bizonyos helyzetek, amikor igencsak nagy hasznát tudod venni… Ugyanakkor, aki egy ilyen autót vásárol magának, az valószínűleg tankolni is tudja, és sokszor hagyhatja sport+ módban az autót, mert azok a pillanatok minden pénzt megérnek. Leírhatatlan érzés, amikor az eddig is végig agresszív GLE hirtelen kap egy adrenalin injekciót a szívébe, és elszabadul benne a pokol. Ezen sorok írása közben folyamatosan itt van a fejemben a hang, ami újra és újra előhozza belőlem a páratlan élményeket.

Ha oda-oda lépünk neki, akkor a fogyasztás hirtelen 18 liter fölé kúszik, majd határ a csillagos ég… Az átlagos városi fogyasztási mutató 14-15 liter között mozgott, de ilyenkor erősen mellőznöd kell a komolyabb kiugrásokat, valamint a sport+ módot.

IMG_4618

A 9 sebességes 9G-TRONIC sebességváltó összességében jól végzi a dolgát, és simán fut vele az autó, ami az első tengelyen dupla keresztlengőkaros, míg hátul többlengőkaros megoldást kapott. Talán nem árulok el azzal nagy titkot, hogy a kasztni szinte minden ízében sportosra lett hangolva, és a nagyobb súly ellenére is jónak mondható az úttartása. Ugyanez igaz a fordulékonyságára, valamint az alapvető kezelhetőségére. Minden másodpercét élveztem az átlagos, lassabb közlekedésnek is, melynek során úgy éreztem, hogy nagyobb biztonságban vagyok, mint bárhol máshol.

A kanyarordásban az Active Curve System sokat segít. Az aktív stabilizátorok segítségével csökken az autó lengőmozgása, amivel párhuzamosan nő a menetkényelem. Ez jól érezhető, akárcsak az agilitás, és a vezetési élmény közepes sebességtartományban. A rendszer nagyobb sebességnél pedig javítja a menetstabilitást, és az egyenesfutást. Ennek pedig az autópályán vesszük hasznát. Mindez extra felszereltségként érhető el.

Ha már említettük az autópályán való közlekedést, akkor érdemes kitérni az autó egyik legfontosabb innovatív asszisztens-rendszerére, mely nem más, mint a Distronic Plus. Ez a radaros követési távolságtartó fejlesztés, ami egy kormányzás-asszisztenssel egészül ki.

IMG_4621

„Az asszisztens-rendszer tartja a gépkocsi kiválasztott sebességét és automatikusan szabályozza a követési távolságot a gépkocsi előtt haladó gépkocsihoz képest. Az újonnan beépített kormányzás-asszisztens ezen túlmenően segíti a sáv tartásában is. Különösen közlekedési dugóban és gyakori megállással és elindulással járó forgalomban tehermentesíti a rendszer a vezetőt, mivel a gépkocsit önállóan fékezi, és ismét gyorsítja.”

A GLE 450 AMG 4MATIC Coupé 23 458 170 forintról indul, amit a tesztautónkban is tartalmazó extrákkal könnyedén 30 millió fölé tornázhatunk.

Ez sokadik hallásra is tetemes összegnek tűnhet, de ha egy kicsit a dolgok mögé tekintünk, és nem vagyunk elfogultak, akkor egy olyan konstrukciót hozhatunk össze, ami valóban megérheti az árát a vásárló számára, mert ez valóban egy szuper-luxus SUV, mutatós külsővel, számtalan biztonságtechnikai megoldással, remek hanghatásokkal, és páratlan kényelemmel.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Hétfőn helyreállhat a rend a Volkswagen gyáraiban

Hétfőn helyreállhat a rend a Volkswagen gyáraiban

A német sajtó arról ír, hogy hétfőtől újra teljes gőzzel dolgozhatnak a Volkswagen azon gyárai, melyek érintettek az alkatrészhiányban. Az autógyártó megállapodott a Car Trimmel és az ES Automobilguss-szal,...
Cikk archívum...