Mercedes-Benz CLA 250 Sport 4Matic Coupé: húsleves gazdagon

Tesztek


fotók:Auto-Live
Hirdetés

Biztos megvan az érzés, amikor választod a menüt, és a húslevesnél megjegyzik, csak sajnos csak lé meg tészta van már, egy nyamvadt répát sem találnak a kondér alján. Ez nem fordulhat elő a CLA 250 Sport 4Matic esetében – meg is kérik az árát a kasszánál.

Hirdetés

szerző:Dénes Gergely

Hirdetés

Ezt a húslevest már évek óta Kecskeméten főzik, de a recept Németországból érkezik hozzá. Nemrég hozzányúltak valamelyest az összetevőkhöz, de a lényeg változatlan maradt: egy fiatalos, trendi „étel” a Mercedes kínálatában, amivel sikeresen betalálnak/betaláltak egy új rétegnél. A gyártás megkezdése óta úgy menetelnek a CLA-kkal teli trélerek az M5-ösön és M1-esen kifelé, mintha hadifelszerelést szállítanának a Nyugat számára háború idejében. (Nemhiába, voltunk mi már Európa éléskamrája.)

Manapság a B-osztály, a CLA és a CLA Shooting Brake jelentik az exportélelmet a Kunságból, szó sincs emberi fogyasztásra alkalmas betevőről. Egyelőre ők hárman sorakoznak a gyár bejárata előtti pódiumon, szemléltetve a helyi termékeket – jó végignézni rajtuk.

IMG_2739

A szóban forgó tesztautó a benzines kínálat felső szegletében helyezkedik el, neve CLA 250 Sport 4Matic Coupé. 2 literes turbómotor négy hengerrel, 218 lóerővel és 350 Nm nyomatékkal, 6.4 másodperces sprintidő és 250 km/ó végsebesség. Aki ennél többet akar, annak az AMG felé kell tendálnia, és akkor 381 lóerőt kap ugyanígy két literből, szintén hétsebességes, duplakuplungos váltóval.

A frissítés során enyhe kozmetika volt esedékes, ember legyen a talpán, aki első blikkre azonnal beazonosítja fészliftes CLA-t. Legkönnyebb dolgunk hátulról van, a beágyazott kipufogók révén. A Sport változat nemcsak 7 lóerővel erősebb a sima 250-nél, hanem a futóművet is áthangolták, eltérő kipufogót kapott, mely lelkesen durrog a nagyvilágba, pláne Sport és Sport+ módokban, padlógáznál, elváltások alatt. Olyan tételek találhatóak a listán, mint AMG Ride Control sportfutómű, 18 collos AMG felnik, vagy nyomtávszélesítés a szép kivitelű gurulókhoz. Az összhatás dögös és megnyerő, nem beszélve a 700 ezerbe kerülő matt szürke Designo fényezésről és a piros karosszériabetétekről. Már-már a tökéletest karcolja a tesztautó konfigurációja.

IMG_2929

Ez a tökélyre törekvés érhető tetten az utastérben is.”Egy darabból öntött” sportülések, piros biztonsági övek és dekorelemek, hangulatvilágításból jutott az első ülések fejtámláiba is. Éjszaka még jobb a hangulat az alapból egyébként meglehetősen sötét kabinban – érdemes beruházni a panorámatetőre, mert érdemben javítja a fényviszonyokat, rögtön derűlátóbbak vagyunk odabent. Pazar fogású sportkormány, hideg tapintású váltófülek bújnak meg mögötte, mélyen ülünk, az ülés pedig igen kemény tömésű, ahogy azt el is várnánk tőlük. Formázásuk megkövetel némi kompromisszumot, egyértelműen a fiatal célcsoport igényeire van szabva. A gerinctámasz négy irányban állítható, az ülőlap hossza is az egyéni kívánalmaknak megfelelően lőhető be.

Gyorsan magunkra szabjuk a kocsit, a szűkös kabin is növeli azt az érzetet, miszerint egy feszes szabású sportzakót öltünk magunkra – és milyen jól áll! Mozgásterünk nem túl nagy, leginkább hátul: 174 centis magasságommal már nem jutott kellő fejtér, a beszállás is inkább bújócska, semmint elegáns mindennapi mozdulat lenne. Sportkupé esetében talán nem is érdemes másra számítani, ez az ára a süllyedő tetővonalnak és annak, hogy ennyire adja magát a CLA Coupé. Ne spóroljunk a radarokon és kamerákon, az első, szűk helyen történő manővernél elismerően fogunk biccenteni, hogy bepipáltuk ezeket, ugyanis a karosszéria nem arról híres, hogy jól átlátható lenne hátrafelé. A 470 literes csomagtartó méretére panasz nem igen lehet, maximum a nyílás formájára és az űr kicsit nehézkes kihasználhatóságára.

IMG_2898

Kétség sem férhet hozzá, mutatós darab a CLA 250 Sport 4Matic Coupé, határozott kiállása van, de menet közben is hozza, amit várnánk tőle. Fent már szerepeltek a főbb keretszámok, és megnyugtató, hogy a végösszeg akkor is rendben van, ha a menettulajdonságok is bekerülnek a képletbe. Élvezetesen irányítható kocsi, jól fekszi az utat, az elöl lyuggatott tárcsákkal szerelt fékrendszer pedig hatásosan meg is állítja az üresen 1475 kilós tömeget. Száraz viszonyok között nem sokat érzékelünk az összkerékhajtás előnyeiből, hacsak nem a hibátlan trakciót, azt, hogy erőteljes kanyarodáskor és tapadáshatáron táncolva besegít a kocsi fara, jobban kanyarodik fenékből, mint a sima elsőkerekes változatok. A 7G-DCT fantázianevű váltó gyorsan lépked az egyes fokozatok között, csak ritkán tapasztalható némi késlekedés, amikor egy vagy két lépcsőt kellene hirtelen visszatenni padlógáznál, például egy előzés előtt.

A futómű bizony kemény, hiába játszadozunk az adaptív rendszer nyújtotta állások között, maximum a keménytől haladunk felfelé a kőkeményhez. (Individualban a futómű és kormányzás minden paraméterét magunkra állíthatjuk.) A csodás útfogásban rendkívül nagy szerepet játszó, 235/40-es Michelin Pilot Sport 4 abroncsok tisztességes munkát végeznek a CLA négy sarkában, de a Sport kivitelű CLA tényleg azoknak való, akik valóban rendszeresen sportolnak vele, mert a szürke hétköznapokban elég zötyögős tud lenni az együttélés, pláne ilyen úthálózaton, mint amilyen a magyar.

IMG_2896

Ha önmagában nézzük, tökéletes termék a CLA: tényleg fiatalos, feltűnő, és van benne annyi pökhendiség, amennyi kell egy olyan autóhoz, ami vállaltan az élvezetekről, semmint a száraz praktikumról és kimért észről szól. Ami a legnagyobb ellensége, az az ára. 12 646 660 forintról indul, a tesztautó 18 310 860 forint. Említsük meg gyorsan, hogy 15 850 870 forintért fapados CLA 45 AMG-t kapunk, és szerintem ezek után nem kérdés, melyik irányba kell(ene) elindulni a választásnál. A 250 Sport fogyasztása 11.4 literben állapodott meg – nem hiszem, hogy ugyanez a motor megpöckölve horribilis pluszt róna a nyakunkba az AMG esetében.

IMG_2908

IMG_2798

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...