Lexus NX 300h: űrhajóval a budapesti utcákon, fedélzeten az F1-Live.hu csapata

Tesztek


F1-live.hu
Hirdetés

A volán mögött pedig Dénes Gergely, és annyira egyedül éreztem magam a parancsnoki hídon, hogy felvettem Hujber Dávidot és Gandyt egy körre. Akkor már több mint 700 kilométert tettem meg vele, és kezdett derengeni, milyen céllal küldte a Földre a Lexus az új NX 300h-t, de a kollégák segítettek, hogy még tisztábban lássak.

Hirdetés

Annyi szám fűződik az autóhoz, hogy a videóban szépen meg is kavarodtam. Az általam tesztelt F-Sport ára 15 650 000 ezer forint, de rendre felkerekítem tizenhétre, ami matekból egy ordítóan nagy egyes, ezt sehol sem fogadnák el.

Hirdetés

Mit tud az F-Sport: egyedi, 18 colos felnik, fekete tükörház, embléma, küszöbdísz, a gyorsulási erőket megjelenítő ábra a fő műszercsoportban, sportkormány és alumínium pedálok. Teljesítményben nem nyújt többletet a társaihoz képest. Rendelhetőek olyan finomságok, mint Adaptív Változó Felfüggesztés és SPORT S+ üzemmód.

Amiben nem tévedtem: a formája annyira egyedi és feltűnő, hogy az emberek tényleg úgy fordulnak meg utána, mintha a Millenium Falconnal araszolnánk a dugóban. Óriási, orsót formázó hűtőmaszk, nyílhegy alakú nappali menetfény, pengeéles vonalak, sehol egy unalmas, sima lemezfelület. Komoly hurka rajzolódik ki a hátsó ajtó alsó peremére, büszkén viselve a HYBRID feliratot. Mikor először megláttam élőben, jött a bazinagy WOW faktor. Agresszív, dögös, nagyon merész.

6I6X3009

Az utastérben elsőre talán zavarba ejtő a kép, ha konvencionális berendezéshez vagyunk szokva – az NX 300h-ban semmi sem az.  Tényleg egy parancsnoki híd ölel körbe, de nagyjából 10 perc után mindent kiismerünk, tudjuk, hol keressük a dolgokat. Kívülről határozottan nagyobbnak hat az autó, mint amekkorának az utastere alapján gondolnánk.

A videóban elég sok mindenről beszélünk, így előtte fektessük le a keretszámokat. Az F-Sport is összkerekes, ami azt jelenti, hogy a hátsó tengelyen is van egy elektromos motor, szükség esetén ez aktiválja a hátsó tengelyt a maga 68 lóerős teljesítményével. A rendszer E-FOUR fantázianevet kapta.

A 2.5 literes, sornégyes benzinmotor Atkinson-ciklusú, 155 lóerős teljesítményét 5700-as fordulat mellett adja le, a 210 Nm pedig 4200 és 4400 között jelentkezik. A legfontosabb: az NX 300h esetében nem érvényesül az egyszerű matek, miszerint összeadjuk a benzinmotor és a két elektromos motor teljesítményét (155 le+143le+68le), és végezetül kapunk egy 366 lóerős hibridrakétát. Nem. Akkor nem 9.3 másodperc alatt lenne százon, és a “menetszél” sem parancsolna megálljt 180 km/óránál. A váltó fokozatmentesen változó áttételű, de a fülekkel kapcsolgatva hat fix fokozatot “hitet el velünk”.

Az autó kombinált összteljesítménye 197 lóerő, és így már érthető, hogy nem repked az üresen is 1785 kilós test. Bizony, a modern és szofisztikált technikának megvan a súlya, és persze a “hajtóművek” mellett ne feledkezzünk meg a hátsó ülések alatt található akkumulátorról sem.

6I6X3075

A tesztautó mellé kaptam egy ízléses katalógust is, amibe rögtön belevetettem magam első este, szorgalmas kisdiákként. Az egyik kedvenc szösszenetem így hangzik:

“Az autó a Kyushu gyárban készül, ahol a pormentes fényezőüzem dolgozói két elszívó kamrán keresztül haladnak át, hogy speciális munkaruhájukról és hajukról minden szennyeződést eltávolítsanak. Egy vízfüggöny (a beceneve Niagara) tovább csökkenti a levegőben lebegő por mennyiségét. A különleges fényezési folyamat során minden alapréteget kézi homokcsiszolás követ (ezt az időigényes eljárást másutt csak az egyedi építésű autóknál alkalmazzák). Végezetül minden NX átesik egy 30 kilométeres tesztvezetésen.”

Azt is megtudtam, hogy anyagainak 85 százaléka újra felhasználható, sőt, az akkumulátor 95 százalékban újrahasznosítható. Mindenre gondosan figyeltek.

Mi pedig hármasban beszéltünk róla. Íme!

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
4.9 másodperc alatt van 100-on a Kia Stinger GT

4.9 másodperc alatt van 100-on a Kia Stinger GT

A 2011-ben bemutatott GT tanulmány után a 2017-es Detroiti Autókiállításon a sorozatgyártásra kész változat is megmutatta magát. A modell a jelenleg zajló Szöul Motor Show-n is kiállításra került, közvetlenül...
Cikk archívum...