Ford Mustang GT Fastback: kedvezményes bérlet a Kánaánba

Tesztek


fotó:Auto-Live
Hirdetés

Szakad a hó, lehet, le kéne mondani a teszthetet, keresni egy másik időpontot. Ezt te sem gondoltad komolyan, ugye? Persze, hogy nem, alig vártam, hogy a kezembe kapjam a Mustang kulcsait.

Hirdetés

szerző:Dénes Gergely

Hirdetés

A legjobb módja annak, hogy megtanuld tisztelni a motorház alatt feszülő erőt az az, ha szakadó hóban hozod el a Ford Mustang GT Fastbacket. Természetesen azon a napon kell leesnie az első valamire való téli csapadéknak, amikor elindulok a tesztautóért, fejben már jó ideje készülve az alkalomra. 421 lóerő és 530 Nm szigorúan csak a hátsó tengelyre, hatsebességes automata váltó, és sofőrrel együtt úgy 1.8 tonnás tömeg – közben pedig szakad a hó, keményre taposva az úton, első kilométerek együtt. Vezettem már például Ariel Atomot reptéren, nyáron, bóják között, vagy éppen az új M4-est a Hungaroringen – igaz, utóbbi csak „bemutatókör” volt. Na, mindegy. Szóval nem ismeretlen fogalom az erős, hátsókerekes autó, de a körülmények miatt mégis óvatosan álltam a fekete Mustanghoz.

Így kezdődött hát futó kalandunk, télies körülmények között – az első nap simán hagytak állva a Chevrolet Aveók és Suzuki Swiftek a zöldnél, hiszen vígan húzta őket az első kerekük, míg a Mustang a finom gáz és „Hó” menetdinamikai program ellenére is hetykén táncoltatta fenekét. Utólag jöttem rá, mennyire jó, hogy így indult minden.

IMG_4294

Ugyanis pár nap elteltével kisütött a nap, az út már csak nedves volt vagy teljesen felszáradt, el lehetett felejteni a téli programot, a szívó V8-as pedig végre üvölthetett, ahogy a kifér a torkán. Hol érdekelt az, hogy az utastérben a Focus szintjén lévő műanyagokkal találkozunk, vagy az, hogy hátra még a kiskutyámat sem kényszeríteném?! Ha nem vigyáz az ember, azon kapja magát, hogy a fordulókört rendszeresen körzőzéssel csökkenti, gyorsan koptatva a hátul 275 mm széles, 19 colos abroncsokat. Vagy azon, hogy a kezdeti tapogatózás után rendszeresen csúsztatja meg a Mustang fenekét, amihez elég Normál állásban hagyni a középkonzolon elhelyezett billenőkapcsolót, nem feltétlenül kell Pálya mód, mert így még a kevésbé tapasztalt vezetőknek is enged egy kis büntetlen örömöt.

De nem árt az óvatosság. A Mustang továbbra is hű nevéhez, csak valamivel kifinomultabb lett a hatodik generációhoz érve; érettebb, európaibb, de megtartva az eredeti géneket. Benne van az erő, és már alacsony fordulaton rendkívül élénk a szívó- és kipufogóoldalon is változó szelepvezérléssel ellátott motor, tehát kövér gázra könnyen meglepetés érheti a kezdőket. Azon se lepődjünk meg, ha mondjuk 50 km/óráról nyomunk egy padlót, és hirtelen jobban kell kapaszkodni a kormányba, készenlétben tartva a szükséges „óvintézkedéseket”, ellenkormányozni.

IMG_4297

Brutális játékszer a Mustang, amit nem lehet nem szeretni. A hangulata, a fellépése, az, hogy mennyire felül tud kerekedni a finnyásságon és fölösleges kukacoskodáson. Igen, lehetne igényesebb belül, jobb, gyorsabb a központi infotainment, de higgyék el, ezekkel nagyjából 2 percig foglalkozunk, soha többet eszünkbe nem jut. Sokat eszik? 15.6 liter jött ki százon, és nem voltam visszafogott, sőt. Nos, kérem, egy 2 literes turbó benzines sokat eszik, amikor 11-12 liter jön ki, arányaiban nézve a V8 takarékos. Igen, ki merem jelenteni, le merem írni. Szidjanak érte nyugodtan. És sosem lesz azok autója, akik 8 literrel akarnak eljárni városban.

4.8 másodperc alatt százon van, 250 km/óra a vége, manuális váltóval 13.8 milliótól haza lehet vinni. Azt hiszem, ez mindent elmond; akinek ennél jobb és több érv kell, az tényleg eltévesztette a házszámot. Még a végén észérveket találok felhozni, pedig a Mustang az érzékekre hat, semmi másra. Gyönyörfaktor és élvezeti faktor, semmi más. Én is csak így tekintettem rá minden egyes alkalommal.

IMG_4355

És még valami: ennyi pozitív visszajelzést nem váltott még ki tesztautó. A BKV-sofőr villog és beenged maga elé, látni akarja, közben felmutatott hüvelykujjal jelzi, van ízlésed barátom. A látvány mellett a mennyei hörgéssel kelleti magát – csak mosolyt és elismerést láttam az arcokon, rossz indulatot vagy irigykedést egyet sem. Kéne, nagyon. Mondjuk nem a hétköznapokra, hanem hétvégére, játszósnak.

Inkább szóban mondom el a lényeget, íme!

U.i.:a táska köszöni, jól van, ő is remekül szórakozott.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...