Ford Kuga 2.0 TDCi ST-Line AWD: nyomokban Fiesta ST-t tartalmaz?


fotók:Auto-Live
Hirdetés

Égető szüksége volt a Kugának a megújulásra, ugyanis gombamód szaporodnak a kompakt crossoverek, és több szempontból is régi bútordarabként hatott a felhozatalban. A ráncfelvarrás látványos arcot eredményezett lett, és az egyik legfontosabb ponton is üdítő előrelépés történt.

Hirdetés

szerző:Dénes Gergely

Hirdetés

Amerikaias, bumfordi arcot kapott a Kuga, amivel passzol az Edge által importált fazonhoz, és nagyon jól áll neki a morcosabb pofázmány, pláne a tesztautó sötétszürke fényezésével és a sportos ST-Line csomaggal. Letisztult, mégis látványos 19 colos felniken feszít, hátul pedig apró lámpáiról ismerhető fel a friss Kuga. Ha divatbemutatót vagy szépségversenyt rendeznének a kategóriában, jó esélyekkel indulna a Kuga.

Vignale kivitelben is jó állása van

Az utastérben nem sikerült rendet rakni, maradt a kavalkád és a szétszórt gombok/kapcsolók, az ergonómia továbbra sem nevezhető makulátlannak. Ugyanez érvényes az anyaghasználatra  és a minőségre: sok a fényes, kemény felület, ezen a téren a modellváltás hozhat majd előrelépést. A sportos felszereltséggel járó ülések kellően kényelmesek, fűthetőek (57 ezer forint), oldaltartásuk nem tolakodó, és hosszú távon is vígan elleszünk bennük. A második sorban állítható a támlák dőlésszöge, a csomagtér alaphelyzetben 456 literes, maximális befogadóképessége 1653 liter – sajnos a raktérből nem dönthetőek gombnyomással az üléstámlák.

Okosabb lett a Kuga: olyan extrák között válogathatunk, mint az adaptív tempomat 250 ezer forintért, aktív sávtartó 220 ezerért, kulcsnélküli ajtónyitás és elektromos csomagtérajtó 73 ezerért. Ami talán a legfontosabb és amire a legnagyobb szükség volt, az SYNC3 érkezése. Az új multimédiás rendszer sokkal gyorsabban és jobban működik, mint a sokak által pokol tüzére kívánt SYNC2. A 8 colos kijelző elhelyezése talán nem a legszerencsésebb, a bal alsó sarokban lévő menüpontokért „be kell kúsznia” az ujjbegynek, de mégis kvantumugrás az előddel szemben. Már csak ezért is érdemes átülni a friss modellbe. Apple CarPlay és Android Auto is futtatható rajta, de bekerült a tudástárba az AppLink is, így például a Spotify is megjeleníthető és lejátszható rajta.

A móka nem csak az alkalmazások futtatása során csalhat mosolyt az arcunkra. Amiben etalon lehet a Kuga a maga kategóriájában, az a sportosság.  Futóműve eltalált kompromisszum a kielégítő rugózási komfort és a kanyarok szeretete között. Ügyesen ellensúlyozza a magas felépítésből eredő genetikus hátrányokat, direkt kormányművel dirigáljuk az első tengelyt, ami kifejezetten jó kapcsolatot ápol az aszfalttal, a futóműve agilis viselkedéssel vértezi fel a kocsit. Ha netán heves mozdulattal tesszük rá az ívre a Kugát kanyarbejáratban, és ezt határozott terhelésváltás kíséri, akkor tipikus Ford jellemvonásként fordul utánunk a feneke. Nyomokban Fiesta ST-t tartalmazna?

A 2 literes dízel gyengébbik, 150 lóerős kivitele bőven elegendő a józan autózáshoz: nem lesz tőle tűzokádó sárkány a Kuga, de tisztes dinamikára képes vele a SUV. Kicsit karcos, de pontos váltóval osztjuk be hat fokozat között a 2000-nél jelentkező 370 Nm nyomatékot, minden tartományban jól mozgósítható a motor ereje. 10.2 mp alatt van még a százas sprint, 194 km/h a vége – lehetne jobb/több, de minek?

Ugyanígy kérdés, megéri-e 700 ezer forintot fizetni az összkerékhajtásért: mindenki maga döntse el, tényleg hasznát veszi-e a rendszernek, habár a statisztikák szerint egyértelműen az AWD-s és fullos irány az uralkodó a vevők között. Sportos hacukájával és feláras papucsaival sokkal inkább aszfaltra termett a Kuga ST-Line, amit 9 790 000 forinttól kínálnak a felsorolt extrák nélkül.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...