Egy újabb autobot érkezett meg a földre: Ford Mustang Cabrio


Hirdetés

Az új Ford Mustang nemcsak, hogy jól sikerült, de relatíve nagyon olcsó is, tekintve azt, hogy hány száz lóerőt és milyen vezetési élményt kapunk cserébe. Plusz a megjelenés sem mondható átlagosnak.

Hirdetés

Szerző, fotók: Hujber Dávid – Auto-live.hu

Gergő kollégával épp akkor vettük át az 5 literes, V8-as Ford Mustang GT Fastback-et, amikor leesett a nagy hó Budapesten… Sajnos nem az 1987-es időjárás köszönt vissza, de azért még így is remekül szórakoztunk a fekete amerikai csodával – erről hamarosan érkezik az írás, videóval, hangokkal!

A következő héten én voltam a soros, hogy magamhoz vegyem az egyik új Mustangot. Bevallom, teljesen „vakon” érkeztem meg a Fordhoz, és csak annyit tudtam, hogy egy másik típusról van szó. A tippem egy V6-os, kisebb erőforrással felszerelt modell volt.

IMG_4425

Hamar kiderült, hogy a tippem jónak bizonyult, és a 2.3 literes EcoBoost motorral ellátott Ford Mustangról van szó. Nem sokkal később jött is a „hidegzuhany”… Nem bírtam ki, és kérdezgettem még egy kicsit a verdáról. A következő információ az volt, hogy az egyik nyitott tetős változatról van szó. „És a színe?” – kérdeztem. A válasz: „Taxi sárga” Pár percig csak nevettem magamban, és tudtam, ebből megint „15 perc hírnév” lesz.

Sok autó teszteltem már, de talán nem túlzás azt állítanom, hogy ez a citromsárga Ford Mustang volt eddig a legfeltűnőbb. Hirtelen úgy éreztem magam, mint Sam Witwicky a Transformersből, csak az én robotom nem egy Camaro, hanem egy Mustang!

Érdekes találkozás volt ez közöttünk, mert ezelőtt még soha nem vezettem Mustangot. Erről a névről valahogy rendre a Tolvajtempó című film, és a Mustang Shelby GT 500 Eleanor jut eszembe. Igen, az már egy kicsit más kategória…

IMG_4436

Noha az évtizedek alatt szinte teljesen átalakult a design, még azok is felismerik az új modellt, akik egyáltalán nincsenek otthon a témában. A legendás lovacskás embléma sokat segít ebben, de a tervezők igencsak gondoskodtak arról, hogy még ebben a modern világban is megmaradjanak azok a bizonyos „mustangos” vonalak.

A Ford vezető tervezője, Joel Piaskowski: „Az új Mustang Convertible olyan, mint egy „gyönyörű, épp a levegőt hasító lövedék”

Szemből és hátulról totálisan ezt kapjuk. A lámpatestek rettentően sokat segítenek ebben, de a nagy hűtőborda is hozzájárul ehhez. Noha nem vagyok az a hatalmas „muscle car” rajongó, és nem is kapok sokkot, ha egy ehhez hasonló négykerekűt látok az úton, azt kell mondjam, hogy pofásan néz ki az autó. Ugyanakkor valahogy azt érzem benne, hogy megosztó is egyben. Kissé megmagyarázhatatlan ez, és rengeteget gondolkoztam rajta, de nem tudtam rájönni… Egyszerre sejtelmes, magamutogató, és kiismerhetetlen. Tényleg furcsa érzés fog el, amikor ránézek, de ha egy szót kellene mondanom róla, akkor minden bizonnyal ez lenne: „USA”

IMG_4443

A színek sokszor segítenek abban, hogy kiemelkedjenek a formák, a vonalak. Ebben az esetben ez a sárga szín nem a legjobb választás. Az autót fehérben és metálszürkében is megnéztem. Hirtelen olyan volt, mintha egy másik autót látnék magam előtt. Persze „ÁLLAT” ez a sárga, és rendkívül feltűnő, de a design szempontjából nem igazán előnyös. Egyszerűen elrejti a Mustang vonalait. Ez különösen oldalról figyelhető meg. Az oldaldesign is fontos, főleg egy nyitott tetős autónál. És, ha már szóba került a tető, akkor ismét tartozom Nektek egy vallomással… Lehúzott tetővel még jobb ez az autó! Valahogy ez a fekete „puhatető” nem dob rajta, és ahogy az lekerül róla, másképpen látod a világot. Ez olyan, mint amikor egy testépítő elkezd feszíteni a színpadon! Nos, a Mustang ilyenkor valóban feszít, bár az egy kicsit lélekromboló volt számomra, hogy a csomagtartóból elő kellett kapnom a műanyag takaróelemeket és bepattintanom azokat a helyükre hátra… Könyörgöm, 2016 van!

Az egyik kedves ismerősöm nyitotta ki először a csomagtartót, majd megkérdezte, hogy hová viszem ezt a mélyládát… Kérdeztem, hogy „mi van?” Igen, a csomagtartóban van egy gyári nyolchüvelykes mélynyomó is, vagy inkább egy 390 W-os Shaker Pro hangrendszer. A tizenkét hangszóró igencsak kitesz magáért, és még max hangerőn is el lehet lenni az autóban.

IMG_4503

Visszatérve a sárga színre és a feltűnő jelenségre… Hát gyerekek, ha egy ilyen autóba pattantok, akkor számoljatok a következőkkel: 10-ből 10-en nézni, bámulni fognak, integetnek, folyamatosan fotózzák az autót, megtapsolnak, beszélgetni kezdenek veled…

Igen, ez az a bizonyos ***** mágnes! Ezzel a sárga Ford Mustanggal gyakorlatilag sztárnak érezheted magad a volán mögött. Egy totálisan más dimenzióba lépsz, és gyakorlatilag átalakul körülötted a környezet. Mindenki hirtelen kedvessé és érdeklődővé válik, miközben nem lesz gondod azzal, hogy valaki beengedjen maga elé…

Ezek után már minden bizonnyal nagyon kíváncsiak vagytok arra, hogy mit nyújt az autó a belső térben. Az összhang megvan, kezdve a krómos betétekkel, és a „mustangos” életérzés itt is jelen van. Ez elsősorban a kormánynak tudható be, mely egészen egyszerű és nagyszerű! A nagy „lovacska” szintén sokat dob az összképen, és megadja az alaphangot.

IMG_4484

Az alacsony árcédula azonban érezteti a hatását. Vannak bizonyos műanyag részek, amik egy ilyen exkluzív modellhez egyszerűen nem illenek. Ilyen a váltóegység körüli rész, vagy éppen a kesztyűtartó. Kissé illúzióromboló, de ha a teljes képet nézem, akkor elégedett voltam. A sportülések jól tartanak, és a hosszabb utakon is kényelmesek, bár az állítható bordatámasz itt is hiányzik, akárcsak az ST-nél.

A legnagyobb negatív pontot a silány műanyagok mellett a középkonzolnál található vezérlőegység jelentette. Ezek az „ezüst színben pompázó” műanyag gombok nagyon gagyi hatást kölcsönöznek a gépnek, de persze ez is egy olyan dolog, ami lehet, hogy másnak pedig iszonyatosan bejön. Hát nekem nem jött be, és szokni is kell, mivel itt tudjátok többek között bekapcsolni az elakadásjelzőt, a kipörgés gátlót, vagy épp aktiválni a különböző módozatokat – kormány, motor…

IMG_4486

Választható módok: Normal, Sport Plus, Track, vagy Snow/Wet. Ezekkel a beállításokkal a szelepnyitási időt is befolyásoljuk, akárcsak a sebességváltó fokozatokat (automata váltóknál), a kormányzás sebességét, és a menetstabilizáló kalibrációkat. Ennek az esős és a havas időben különösen nagy hasznát tudjuk venni. Ugyanakkor mivel egy hátsókerekes autóról beszélünk, 300 lóerő felett, történhetnek érdekes szituációk, még a kipörgés gátló aktiválása mellett is.

„A Ford MyKey® rendszerrel különböző korlátozásokat állíthatunk be az autón. Megadhatjuk a maximális sebességet, beállíthatjuk a biztonsági öv használatára figyelmeztető jelzést, még a hangrendszer maximális hangerejét is! Ennek az intelligens megoldásnak köszönhetően aggodalom nélkül engedhetjük át az autónkat a barátainknak vagy családtagjainknak, hiszen a Ford MyKey® kulcsra ráprogramozott beállítások helyettünk is vigyáznak az autójára. A korlátozás nélküli „admin” kulcsot pedig természetesen megtarthatjuk magunknak Persze igény esetén abból, valamint a programozható másodlagos kulcsból is kérhetünk több darabot is.”

Az egyik kedvenc megoldásom a sötétben az ajtó elé kivetett Mustang! Egyrészt hasznos, másrészt ISZONYAT MENŐ! Már csak emiatti s vártam azt, hogy beesteledjen, mert olyan karaktert ad az autónak, hogy azt leírni sem lehet.

IMG_2332

A navigációs rendszer ugyanazt hozza, mint a többi Fordban. Továbbra sem érzem gyorsnak és emiatt körülményes használni. Az azonban biztató, hogy Ford SYNC 2 érintőképernyős rendszere hangvezérléssel is működtethető. Itt megkapjuk a szokásos telefon, hangtechnika, és a légkondicionáló vezérlését.

IMG_4470

ÉS A LEGFONTOSABB! Bepattansz a volán mögé, és látod magad előtt a nagy motorháztető! Rögtön a Driver című játék jutott eszembe! De imádtam… Konkrétan ezzel kilóra meg lehet venni a vásárlót! Nagyon okos húzás ez a Fordtól! Tényleg a legkülönlegesebb eleme az autónak! Számomra ez mindent vitt belül! Ilyenkor érzed magad csak igazi királynak! És persze mi jut megint eszedbe erről? „USA”.

Röffentsük be

Elérkeztünk arra a pontra, amire valószínűleg mindenki kíváncsi. Elsőre kicsit furán fog hangzani, és talán némileg illúzióromboló is lesz az adat. Ebben a sárga „szörnyetegben” egy 2.3 literes soros négyhengeres EcooBoost turbómotor dolgozik. Fontos megjegyezni, hogy soha ezelőtt nem tartalmazott ilyen kis motort a gyári Mustang. A régi szívósok ugyan hasonlóak voltak a litereket illetően, de ez a legkisebb verzió erősebb, mint a múltbéliek.

Ha csak a számokat nézzük, akkor minden bizonnyal csalódni fogunk, de tudnunk kell, hogy a mai technikával még egy ilyen kisebb egységgel is bőven el lehet szórakozni. A motor nem mellesleg 317 lóerő leadására képes, miközben egy hátsókerekes autóról beszélünk. Innentől kezdve ez már csak élmény lehet…

Az 1.7 tonna nem kevés, és az autó közel 4,8 méter hosszú, de jól el lehet vele szórakozni. Az 5 literes V8-as társa a maga 400 lóerejével 4,8 másodperc alatt szökken fel 100 km/órára álló helyzetből, míg ugyanez a „takarékos” Mustang esetében körülbelül 1 másodperccel jelent lassabb időt.

IMG_4447

Sport módban azonban még a 2.3 literes verzió is tud meglepetést okozni és nem mondhatjuk azt rá, hogy ne lenne mustangos a hangja. Egy kövér gázadással életre kel benne a legenda, és azonnal elkezd izmozni. Nyilvánvalóan mindez összehasonlíthatatlan a V8-as erősebb társával, ami aztán tényleg az élményautózásról szól… Ettől független még mindig azt mondom, hogy ez a motor nem kevés ehhez a kasztnihoz és ahhoz, hogy rendkívül jól szórakozzunk a volán mögött.

Ha ügyesek vagyunk, akkor országúton 10 liter körül tarthatjuk a fogyasztást, míg a városban körülbelül 11,5 literrel megy el. Ha pedig nyomkodjuk neki, akkor az érték rögtön felszökik 15,5 literre, majd a végállomás majdnem 19 liter is lehet. Ekkor azonban már többször nyomjuk ki a szemét a gépnek, mint előtte bármikor.

„Az elektromos szervokormány (EPAS) parkoláskor nagyobb rásegítést, autópályán haladva pedig kényelmesebb és precízebb irányítást biztosít. A folyamatos üzemű, állandóan fogyasztó, hagyományos szervokormányokkal szemben az EPAS csak szükség esetén kapcsol be, így sokkal takarékosabban bánik az üzemanyaggal. Ráadásul a rendszer képes kompenzálni az útkanyarulat és az oldalszél miatti kisodródást is, valamint segít kiegyenlíteni a kormány nagy sebességű utazásnál esetlegesen előforduló kiegyensúlyozatlanságát.”

IMG_4448

Maga az úttartása stabilnak mondható, de ahogy leesik a hó, vagy csúszósabbá válnak a körülmények, valóban rendkívül oda kell figyelnünk. Jó példa volt erre az ónos eső, és amikor a zöld jelzést követően elkezdtem jobbra kanyarodni 30 km/órával, majd rendesen megúszott a fara a gépnek, és ellenkormányoznom kellett. És mindezt úgy, hogy a kipörgésgátló aktív volt. Akárcsak a régebbi BMW modellek esetében, itt is kell egy nagyobb tapasztalat a hátsókerekes autók terén, mert máskülönben hamar összecsukhatod a gépet, pláne, ha nyomod is neki és a kikapcsolod az elektronikát. Jó, teljesen nem lehet kikapcsolni, de rendesen érzed a különbséget…

„A Visszagurulás-gátló lejtőn induláskor átmenetileg megakadályozza a vissza- vagy előregurulást. A rendszer működésének alapja, hogy a fékrendszerben 2,5 másodperccel tovább tartja fenn a nyomást, így akkor is az Ön uralma alatt áll majd a járműve, amikor a lábát a fékről a gázpedálra helyezi.”

IMG_4459

Összességében kényelmesen éreztem magam az útjaim során, amiket valóban „sztárként” abszolválhattam. Nagy negatívumot nem tudok mondani az autóval kapcsolatban, de az néhol zavaró tudott lenni, hogy a vászontető itt-ott beeresztette a kinti hideg levegőt. Amúgy sem vagyok oda a vászontetős verziókért és ez sem győzött meg arról, hogy másképpen vélekedjek róluk.

A vezetési élményt is jónak tudom osztályozni, de ezt az autót csak az vegye meg, akinek van tapasztalata, és ha nyomni akarja, akkor nem hátrány, ha ismeri a két hátsókerék tulajdonságait… Vagy az, aki csak gurulgatni szeretne vele. Bár annak nincs sok értelme, mert az új Ford Mustang sem erről szól!

Nagyon olcsó?

Az EcoBoost verzió közel 12 millió forintért vihető el, míg a GT esetében már több mint 13,6 milliót kellene fizetnünk. A különbség nem túl nagy, és aki tudja tankolni az 5 literes V8-ast, az mindenképpen amellett tegye le a voksát, mert az a totális mustangos élmény.

A Convertible, vagyis a nyitott tetős változat 13,2 milliótól kezdődik. Az automata egységgel felszerelt Mustang 12 599 000 forinttól vihető el, míg ugyanez a szintén 6-sebességes manuális egység esetében 11 909 000 forintot jelent.

A már említett rendkívül feltűnő 3 rétegű fényezés több mint 406 ezer forintba fáj. Az úgynevezett alap extra színek ennek a feléért kaphatóak meg. Aggodalomra azonban semmi ok, mivel az alapfelszereltség részeként megkaphatjuk a fehér, a narancs és a piros színt.

Ugyanez a kárpitok esetében: bézs, barna, fekete. A Stílus csomaggal pedig elérhetővé válik a fekete prémium is. A Recaro sportülések 573 200 Forinttól indulnak. Valóban kényelmesek, de nem biztos, hogy érnek ennyit…

Extrák, melyek jól jöhetnek:

- riasztóberendezés belsőtér-érzékelőkkel: 111 500 forinttól

- klimatizált fűthető/hűthető első ülések: 183 100 forinttól

- hátsó parkoló radar: 100 400 forinttól

- prémium navigáció: 382 200 forinttól

- 19 colos fényes nikkel könnyűfém felnik: 127 400 forinttól

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...