Egy csinos nő, aki meglepően sokat fogyaszt: Toyota Corolla Executive 1.6 Valvematic CVT

Tesztek


Hirdetés

Megvan az az érzés, amikor első látásra azt gondolod a csinos nőről, hogy intelligens és sok van benne, de aztán csalódnod kell? Sajnos az új Toyota Corolla hasonló érzéseket kelthet az emberben.

Hirdetés

Szerző: Hujber Dávid

Hirdetés

A Toyotára általában lehet számítani, ha a formatervről van szó, így ezek után nem is nagyon lepődhetünk meg az új Corolla vonalain. Vagy mégis? A dicső múlthoz képest nem sok ismerős megoldást találhatunk az autón, de valamiért azt érezhetjük, hogy ez valóban egy Corolla, egyenesen a jövőből. Persze túlzásokba nem kell esni, mert a gyártó nem váltotta meg a világot a tervezéssel, de mondhatjuk azt rá, hogy a jövőt képviseli, vagy inkább a modern jelent. Itt is láthatjuk a már amerikaiasodott vonaljegyeket, kezdve a széles, hosszú szemekkel, valamint a zömökebb, de mégis pofás testalkattal.

honda4

Méretek:

Teljes hossz: 4620 mm

Teljes szélesség: 1775 mm

Magasság: 1465 mm

Ez egyúttal egy történelmi modell is, hiszen a Corolla az 50. évfordulóját ünnepli, miközben 44 millió fölötti darabszámot tudhat maga mögött a gyártó. A forma összességében izgalmasnak mondható, ami minden oldalra igaz. Szemből már szó esett a mutatós LED-es fényszórókról, de ez az autó oldalról és hátulról is hozza azt, amit elvárunk egy mai modern tervezéstől.

Sokat gondolkodtam, hogy az autónak melyik a legerősebb pontja, és végül a hátsó részre tettem le a voksom. Itt elsősorban az egyszerűség érvényesül, ugyanakkor az elegancia rendkívül jól ki van hangsúlyozva. A lámpatestek a helyükön vannak, a lökhárító maximálisan passzol, nincs elnagyolva, és egyszerre olvad be, valamint tűnik ki a tömegből. Szóval ez egy többarcú autó, amit a Toyota új generációnak hív, de ha a szívünkre tesszük a kezeinket, akkor inkább egy ráncfelvarrott jubileumi darabról beszélhetünk.

Ettől független jól sikerült, és a néhol apróbb, vagy épp agresszívebb változtatások remekül kihangsúlyozzák a lényeget. Kicsit olyan érzésem van, mint amikor egy nő igényesen sminkeli ki magát, kevés „púdert” használván, de mégis láthatjuk rajta, hogy ez nem a megszokott külső.

IMG_3288

Belső – van, de nincs?

A belső tér ennyire már nem kényeztet el bennünket, és akkor finoman fogalmaztam… Kicsit az embernek olyan az érzése, mintha 10 évet visszautaztunk volna az időben. A digitális óra abszolúte érthetetlen az autóban, ami igencsak hozzátesz ehhez az érzéshez. Kicsit olyan, mintha a „Vissza a jövőbe” című filmet néznénk, ahol megpróbálták megvalósítani a jövő autóit, de semmilyen konkrét elképzelésük nem volt arról. Az „ízvilág” erősen közepes, ami nincs összhangban a mutatósabb és modern külsővel. Persze ott vannak a krómcsíkok, a 7 colos infotainment rendszer, a néhol finomabb kialakítások, de ezt még így is kevésnek érezzük. A kormány a pozitív részeket képezi, kezdve a fogással és a méretekkel. Kifejezzen élvezetes volt vele az utazás.

honda8

A helykihasználtság sem a legjobb. Hosszú idő után először találkoztam egy olyan autóval, amiben nem tudtam igazán kényelmesen elhelyezni a dolgaimat. A szokásos helyen persze ott vannak a rekeszek, de azok túl szűkek, vagy kicsik. Pakolhatóság szempontjából csalódást okozott, és ha megnézzük azt, hogy a csomagtér csak 452 literes, akkor ismét elgondolkozhatunk. Ezzel kategóriája egyik legkisebb csomagtartóját kapjuk meg, ami oldalirányban igencsak korlátozottá teszi a pakolást.

Az ülések félig bőrből és félig szövetből készültek. A design egyszerű, akárcsak az anyaghasználat, de ennek ellenére meglehetősen kényelmes az autóban utazni, még a hosszabb távokon is. Hátul a lábtérrel sem volt túl sok gondja az utasaimnak, akik nem panaszkodtak, hanem helyette inkább dicsérték az ergonómiát. Az utazási kényelemhez hozzájárul az is, hogy az autó elég halk. Már önmagában a motor sem zúg, de a jobb szigetelésnek hála szinte tökéletes az utazási kényelmünk.

honda9

Menetdinamika – A-ból B-be, drágán

A motortérben egy 1.6 literes benzines erőforrás dolgozik, ami 132 lóerőt és 160 Nm-es nyomatékot képes generálni. Ez összességében igencsak jól hangozhat, de hogy őszinte legyek, ebből a 130 lóerőből és a nagyobb nyomatékból nem sokat éreztem. Az autó átlagos értékeket mutat, és nincs gond a gyorsulással, valamint a menettempóval, de láttunk már ennél gyengébb négykerekűt, mely sokkal dinamikusabb volt. A volán mögött ülve nem éreztem az összhangot. Folyamatosan olyan gondolataim voltak vezetés közben, hogy ez az autó szenved, és nem tudja önmagát adni, mivel nincs igazi DNS-e. A fokozatmentes CVT automata egység még inkább elvesz ebből. Rettentő könnyen megbolondítható a váltó, ami néhol úgy pörgeti a motort, mintha egy horrorfilmben lennénk. És akkor ott van az a bizonyos sport gomb, mely már önmagában értelmét veszíti egy ilyen típusban. Ennek ellenére többször megnyomtam, és vért izzadva próbáltam érezni a különbséget, de tempóban és vezethetőségben sem tapasztaltam igazi eltérést.

honda2

Pozitívumként hozható fel a finomabb felfüggesztés, de ezt sem mondanám igazán jónak. Egyszerűen csak átlagos, és pont hozza azt, hogy eljussunk A-ból B-be. Nagyjából minden autónak ez az értelme, de ha már több millió forintot kiadunk a kezünkből, akkor ennél többet várunk.

És akkor jön a fogyasztás, az igazi fekete leves. Szándékosan teljesen normális tempóban vezettem, és az adatokat a sport mód használata nélkül rögzítettem. Ennek ellenére átlagosan az autó 9 liter felett fogyasztott. Nem akartam hinni a szemeimnek, de az érték valóban ennyi volt, és ez a tankolásnál is bebizonyosodott. Ez még akkor is sok lenne, ha a belső és a menetdinamika messze többet adna számunkra, így pedig… Nagy meglepetés volt számomra, hogy az autó így falta az üzemanyagot, hidegebb időjárás ide, vagy oda.

Az új Toyota Corolla összesen 5 csomagban érthető el: Start, Live, Active, Executive, Corolla 50. A mi verziónk a legmagasabb szintet képviselte az Executive fémjelzéssel, ami többek között LED rendszerű első és hátsó fénycsíkot, esőérzékelőt, 3 küllős bőrborítású kormányt, ütközés előtti biztonsági rendszert, fűthető vezető-és utasülést, vészfékasszisztenst, és tolatókamerát jelent. Ez a csomag közel 7 millió forinttól indul, ami igencsak túlárazottnak tűnik. A szerényebb és legolcsóbb kivitel, a Start 4 280 000 forinttól vihető el, majd jön a Live, ahol már majdnem 5 milliót kell kifizetnünk. Az Active, mint következő nagyobb ugrás 5 580 000 forinttól érhető el. A Corolla 50 pedig kicsivel több, mint 6 millióba fáj az 1.6 literes benzines, 6 sebességes kézi váltójával.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Ez történik, ha kiegyenesítenek egy kanyart

Ez történik, ha kiegyenesítenek egy kanyart

Buzz

Az autóvezetőknél a figyelmetlenség szó fogalma sokféle definíciót foglalhat magában, és az esetek többségében mindig rosszul végződnek. Ez különösen igaz lehet akkor, ha az ember egy versenypályán mélázik el,...
Cikk archívum...