BMW X1 sDrive 18d: trendi szabású és uniszex viselet bárkinek?


fotó:Auto-Live
Hirdetés

Önmagában paradoxon a fenti kérdés, mégis, az új X1 egy igen érdekes határmezsgyén mozog. A legkisebb X elsősorban a nőket és a fiatal párokat célozza meg, a változó széljárást pedig az elsőkerék-hajtás, a keresztbe beépített motor, és a nagy térkínálat mutatja. Kérdezz-felelek formájában jártunk utána, mit tud az alapjaiban új modell.

Hirdetés

fotók:Dénes Gergely/Auto-Live

Aki kérdez: Hujber Dávid

Hirdetés

Aki válaszol: Dénes Gergely

Eddig nem igazán voltam oda az X1-es típusokért… Bezzeg a Z1!

Z1 és X1? Nem igazán látom az összefüggést, hacsak nem az 1-esre gondolsz a típusnévben… Hát igen, a Z1 maga a megtestesült különc a bajorok történelmében; egy rikító bikinit viselő görkoris lány a Venice Beachen a 90-es évek elejéről.

De kérlek alássan, ez az X1 már rég nem az az X1. Formásabb, mint elődje volt – sokkal. Mint egy összenyomott X3-as, szépen belesimul a paletta filozófiájába. Tetszetős, bumfordi pofa, határozott él az oldalán, fényjáték még a küszöbök „tekerésében” is, Hofmeister kick az ablaknál és L-alakú lámpák hátul. 53 milliméterrel magasabbra nőtt, magasabban is ülünk, ami jót tett a kilátásnak és a biztonságérzetnek. Hátul a lábtér nőtt jelentősen, egészen pontosan 37 milliméterrel, de ha tologatható második üléssort is kérünk, akkor már 66 milliméter is lehet a gyarapodás. Egyébként a BMW honlapján óriási számokkal olvasható, hogy 56 cm a hátsó lábtér.

Az egész kocsi karakánabb, jobb kiállású, mint az előző generáció – és az is szépen fogyott.

IMG_3872

Mi az, ami a leginkább tetszik az új X1 külsejében? Valami, amit biztosan elhagynál belőle?

Profilból egész nagyautós hatást kelt, pedig a legkisebb X. Egészséges átmenet a kivagyiság és az autók esetében olykor megbélyegző női mivolt között. Egy X BMW, amiből nem fognak kiutálni minden pirosnál. Ha engem kérdezel, én semmit sem hagynék el belőle. Azt azért el kell ismernem, az elkülönített ködlámpát szoknom kellett kicsit.

A BMW-nél ez a felszereltség „fapados” verziónak számít, de még így is prémium „szaga” van!

Mert remek ülésben ülsz, természetesen egy apró nesz sem érkezett a mindössze 1300 kilométert futott tesztautóból, és azért benne voltak olyan dolgok, mint az automata váltó, a Head-Up Display, vagy a tolatókamera. Az 1-es BMW-re is igaz, hogy a márka okosan csinálja: beülve nem feltétlen támad rögtön az az érzésed, hogy a csavarig „le van olcsósítva”, mert ez jár kicsiben, „kevés” pénzért. Persze, hiányzik belőle az igazi kényeztetés, de az apunak jár a felhajtó túloldalán álló X6-ban – vagy költs még 5-6 milliót extrára, és voila!

IMG_3860

Nem furcsa, hogy csak elsőkerekes? Vagy nem is kellene neki több?

Nem, egyáltalán nem. Legalábbis itt, Magyarországon, ahol leginkább a kereskedések látványos stúdiófotóin látunk igazi telet, amikor leadjuk a rendelést a kocsira. Az új X1 már hajthat csak elöl is, és ez teljesen rendben van. Városi rohangálósnak, gyereket oviba cipelősnek elég ennyi, egyszóval hétköznapi feladatok megoldásához felesleges a feláras rendszer (815 ezer forint), amitől nehezebb is lesz az autó, többet is eszik vele. Egy röpke percig sem hiányzott az egyébként remek és trendi xDrive, pedig végig igazi taknyos-nyálkás idő volt a teszthét alatt. Ellentétben a 330d-vel, aminél megmutatkozik a rendszer előnye.

Komolyan mondom, annyira jók ezek az új dízelek, hogy lassan már kicsit sem hiányoznak a benzines egységek… Ő is jó benne?

Ideális választás a 2 literes, de 18d-ként aposztrofált öngyulladós. 150 lóerő 4000-es fordulaton, 330 Nm 1750-2750 tartományban. Automata váltóval 1505 kilón mérlegel az alapfelszereltségű X1-es, szóval pár extra, csomagok, és a kis SAV hirtelen egész nagy súlycsoportban indul. 9.2 másodperc alatt van százon, 205 km/óra a vége, komolyan felmerült bennem a kérdés, minek bele a 20d, 25d? Érzésre is szépen viszi, ez az a teljesítmény, amitől nem fog egyfolytában tehetetlenül elkaparni az első kerék, harmonikus egységet alkot az X1-gyel.

Az első ülések BMW-től megszokott remek tartást hozzák, habár testesebb alkattal már szűkösnek bizonyulhatnak, hátul pedig nem lesz élmény az út középen: keskeny és kemény az ülés ezen a részen. Az utastér minden dimenziójában bőséges a tér, a riválisok foghatják a fejüket az új X1 által kínált hely láttán.

IMG_3875b

Az autó könnyen manőverezhető, jól érezni az első sarkokat, és hátrafele ugyan nem ennyire remek a kilátás az íves ablak miatt, de szerencsére alapáras a hátsó tolatószenzor, ha esetleg technikai támogatásra lenne szükség. A 17 colos felnikkel a rugózás is kellő komfortot tartogat, sőt, aki mondjuk egy 3-asból ül át, az már-már úgy érzi, hogy gumimatracon ring a Balatonon. Ugyanakkor az X1 is hordozza a BMW-géneket, kanyarban egészen agilis a viselkedése, de a magas súlypontot nem tudja kiküszöbölni, érezhetően mozog a karosszéria, kigyorsításnál emeli az orrát, hiszen elsőkerekes.

Mennyire néztek meg vele az utcán? Átjött, hogy valami „újban” ülsz, vagy „csak egy újabb BMW”, és ennyi?

Ahhoz túl kicsi, hogy feltűnő legyen, elvégre az X5 mellett eltörpül. Ebből fakad az is, hogy nem tapad rá negatív előítélet, amolyan jópofa kis álterepes, nem kell tartani attól, hogy úton-útfélen megköveznek a szúrós tekintetek révén.

IMG_3875h

A legelső szó, ami eszedbe jut róla! És miért?

Kéne. Az előd lebeg a szemeim előtt, és hozzá képest tényleg kikupálták a formát, nagyobb férőhelyet kínál. Mit kellett tenni ehhez? Szépen, arányosan összenyomni az X3-at, okosan építkezni belül.

Amikor először ültem benne, egy kicsit csajosnak éreztem! De ettől még lehet ez egy pasis autó is, nem?

Ha azt mondjuk rá, hogy nőies, akkor had tegyem gyorsan hozzá, hogy még sosem volt ilyen jó nőnek lenni. Tény, hogy a gyengébbik nem az elsődleges célcsoport, de ha meg is bélyegezzük női autónak, akkor azon a végleten található, ami a leginkább vállalható férfiaknak is.

IMG_3874b

10/?

10/8

Mennyi az annyi? Ezzel a felszereltséggel nagyon kíváncsi vagyok az árra! És mennyi, ha mindent belepakolok?

Alapár 9 605 000 forint. Mennyire számítottál? Adjuk hozzá az automata váltót 698 ezerért, további okosságok, így lesz 11-12 millió, és akkor még messzire vagyunk attól, hogy fullosként tituláljuk. Kell-e bele annyi minden? – hangzik el a kérdés. Nem feltétlen, az alaperények így is megvannak.

Az általunk tesztelt X-családban hová helyeznéd a rangsorban? Nekem első blikkre tetszett, külsőre, belsőre, és menetdinamikára is!

Míg az X6 túl hivalkodó és az X3 meglehetősen koros, az X1 friss családtagként egyértelműen fiatalos frissességet hozott a palettára. Az X5 ugye maga az örök klasszikus, pozícióját senki sem veszélyezteti. Ez nem összehasonlítás, hanem egy szubjektív rangsor, számos tényezőt figyelembe véve, és az X5-ös mögött fut be másodikként. Hát nem ideális? X5 apának, X1 anyának/a kislánynak.

 

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...