BMW 330d xDrive Touring: farokcsóválásra nyitja a fenekét

Tesztek


fotó:Dénes Gergely
Hirdetés

Erősen gondolkodtam, hogy esetleg „A mechanika szeretete” legyen a cím, de végül a fenti győzött. Történt ugyanis, hogy vidékre hazaérve arra lettem figyelmes, hogy nyílik az Estoril kék kombi csomagtartója, pedig semmihez sem nyúltam. A megfejtés: lelkes ebem örömében annyira csóválta a farkát, hogy a szenzor úgy érzékelte, lábhimbával nyitnám a fedelet. Végül is igaza volt, mert pillanatokkal később már úgyis a csomagok kerültek volna elő belőle.

Hirdetés

szerző: Dénes Gergely

fotók:Hujber Dávid/Dénes Gergely

Hirdetés

258 lóerő és 560 Nm – engedjék meg, hogy a lényeggel kezdjem. Ez az autó mechanikailag maga a tökély. 3 liter, sorhat, és dízel mivolta ellenére olyan szépen jár, mit jár, morajlik, hogy csak elismerően lehet beszélni róla. A maximális nyomaték már 1500-tól rendelkezésre áll és 3000-ig tart a tartomány, tehát elméletileg forgatni sem kell – pedig megéri, higgyék el.

Minden tiszteletem a 20d motoré, amihez számos modellben volt szerencsém, és a hangját leszámítva sosem okozott csalódást. Magam is úgy vagyok vele, hogy felesleges a több, a nagyobb, az erősebb, de aztán eltöltöttem egy hetet a 30d-vel a 3-as kombiban, és azóta picit máshogy vagyok vele. (Helyesbítés: az X6-ban már volt hozzá szerencsém, de ez most egy nagyon más történet. Az a big butt kategória, ez pedig a big tit.)

IMG_3021

Morajlást említettem, induljunk innen. Selymesen jár, kívülről hallgatva is a legszebb szólamokat üti meg az öngyulladós. Nem hiába, a hat henger mégis csak egy más kategória. Elismerem, hogy a downsizing a trendi, ezt az utat követeli meg a korszellem, de addig is örüljünk annak, hogy még bőven pár éve ezeknek „dinoszaurusz-motoroknak”. Ahogy viszi a kasztnit, az pedig maga a mámor, csipetnyi heavy metallal fűszerezve.

Papíron 5.4 másodperc alatt van százon és 250 km/óra a vége, de ennél sokkal többet mond, ahogy gázadásra meglódul a kasztni, négy felnőtt és telepakolt csomagtér esetén is a háttámlába présel a Föld magjából érkező elementáris erő. A nyolcsebességes ZF maga a tökéletes csendestárs, olvas a gondolatokban, késlekedés nélkül veszi a lapot, és kapcsol vissza több fokozatot vagy vált el.

IMG_3109b

Egy dolgot semmiképp sem szabad lespórolni: az összkerékhajtást. Kereken 800 ezer forint a felára, de a fent taglalt számok miatt nagyon is meghálál minden forintot, amit kérnek érte. Az ártatlannak tűnő Comfort állásban – alapból ebbe rakja magát az elektronika, az Ecót nekünk kell választani – is határozottan jelzi, hogy hátsókerekes géneket örökölt. Kicsit nedves aszfalton és a megszokottnál leheletnyivel nagyobb gázadásra is finoman előzni kezd a far, de mindezt még oly mértékben, amit az elektronika is megfog, és akár ellenkormányzás vagy vezetői bravúr nélkül is könnyedén haladunk tovább, elhisszük, nagyon profik vagyunk. Mindez xDrive nélkül…? Bele sem merek gondolni.

De ne legyünk gyávák, tegyük be a Sport állást, nyomjuk hosszan a menetstabilizáló gombját, és isten hozott abban a tánciskolában, ahol percek után izzadsz és lihegsz – az élvezettől. 19 colos Bridgestone abroncsok ide, nagy tömeg oda, sportautósan élvezetes csapatás végezhető a prémium családi kombival. Határozott noszogatás a gázpedálnak, megfelelő tempóválasztás, és hosszas keresztben csúszással radírozhatjuk le a méregdrága abroncsokat.

Teljesen azért nem tudja meghazudtolni a tömegét, nehéz, mint a sár, hiszen 1771 kilón mérlegel, de az extrákkal ez biztosan megvan 1.8 tonna, ennek ellenére is olyan kezes és kiszámítható, mintha könnyített drifter lenne. A hajtós élvezetért cserébe 8.1-8.2 litert égetünk el 100 kilométeren, de visszafogott használat mellett értékes deciket faraghatunk le – valahol 7 liter elejénél lehet a “polgári” fogyasztás.

IMG_3156

Még hogy a „Vezetés élménye” csak puszta szlogen maradt. Persze, van a modellpalettának egy vége, ami már csak nyomokban tartalmazza ezt, de ne aggódjunk, bőven van ellenpélda. (Milyen lehet a 313 lóerős 335d?! A függőség netovábbja.)

A német Auto Bild egymásnak eresztette a 330d xDrive Touringot, az A4 Avantot szintén 3 literes, hathengeres dízellel, és a Passat B8-at a 240 lóerős, de négyhengeres dízellel. A menetdinamikát a BMW nyerte 108 ponttal a VW és az Audi előtt, tálalták mindezt olyan németes precizitással és ridegséggel, mintha egy egyhatos alapmodellt vezettek volna. A költségeknél nagyot bukott a BWM, 57 ezer euró feletti ára majdnem 6 ezerrel múlta felül a hármas legolcsóbb tagját, a Passat Variantot, ami végül megnyerte a tesztet a BMW és az Audi előtt, köszönhetően bődületes térkínálatának is.

IMG_3140

Azért a 3-as Touring sem kicsi. Mint említettem, volt, hogy négyen tettünk meg benne egy vasárnap esti visszautat Budapestre, és 185 centi magas, 100+ kilós utasom teljesen kényelemben utazott a második sorban. A beszállásnál ugyan kicsit húzni kell a nyakat, de utána már nincs panasz. Beülésnél lehuppanunk, kiszállásnál ennek megfelelően felfelé törekszünk. A 3-as Touring négy fő számára kínál férőhelyet, a vaskos kardán miatt nem a legideálisabb az ötödik hely.

Elöl minden vezetésre szabva. Pazar sportülés állítható oldaltartással és combtámasszal, a Harman/Kardon hifi a hangzási élményről gondoskodik, ha esetleg nem a motor akusztikájával akarjuk kényeztetni fülünket. Külön öröm, hogy nem akar helyettünk vezetni: van benne sávelhagyás figyelmeztető és ráfutás elleni védelem, de mindvégig mi vezetünk, és nem a biztonsági kütyük. Ez még a sofőr autója, aki vezetni akar, és nem azt, hogy őt vezessék.

IMG_3121

Van csomagtér is, alaphelyzetben 495 literes, alapfelszereltségként jár a 40:20:40 arányban dönthető hátsó üléstámla. 1500 literig lehet bővíteni, a padló alatt fémsínt is találunk, amivel a csomagteret lehet rekeszelni, felosztani. Oldalt kampó és a kis hálós tartó az apróságoknak, a padló alatt üregek a szem elől elrejteni kívánt dolgoknak. Újabb piros pont a praktikumnak, hogy a hátsó szélvédő külön is nyitható.

Az importőr remekül állította össze a tesztautót, kezdve az 1 605 000 forintba kerülő M Sport csomaggal, a LED-es Adaptív fényszórókkal (685 000 forint) és a 499 200 forintba kerülő panorámatetővel. Persze ez csak pár apróság, de ezek szerves részét képezik annak, hogy a 14 940 000 forintos alapár végül 21 830 200 forintnál köt ki. Bődületesen sok pénz egy ekkora autóért, amibe mondjuk még elférne egy Head-up-Display, és a kombira vérbeli szállítóként tekintő vevő biztos hiányolja a tetősínt is. Én semmit sem, maga volt a tökély.

Drága, de aki ezt felrója neki, az rossz házszámnál érdeklődik. Kevesek kiváltsága, nem sokan gondolkodnak úgy, hogy 3-as kategóriát akarnak bődületes dízelerővel, mert ennyiért már 5-ösbe is beülhetünk (16 778 000 forint ugyanezzel a motorral) és szintén marad pár millió extrákra. Majd 40 felett, 50 felé közeledve. Addig a sokkal sportosabb, agilisabb, fiatalosabb, teljesen más üzenetet hordozó 3 Touring.

6I6X8746

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Le Mans és F1 keverékéből lesz az LMF1 – mi van?

Le Mans és F1 keverékéből lesz az LMF1 – mi van?

A Yasiddesign ismét szabadjára engedte fantáziáját, és a Porsche legendás 917-es modelljét ötvözte Forma-1-ből átmentett génekkel. Utóbbit tükrözik a kerekek, a széles első szárny és a hátsó légterelő. Túl...
Távozik a BMW főtervezője

Távozik a BMW főtervezője

Buzz

Az auto motor und sport megbízható forrásokra hivatkozva írja, hogy távozik a bajorok főtervezője, Karim Habib. Azt nem tudni, hol folytatja a libanoni származású dizájner.
Cikk archívum...