BMW 320d xDrive Gran Turismo: fenébe az SUV-kkal!

Tesztek


fotók:Auto-Live
Hirdetés

Minek nevezzelek? Kombikupé? Kupésított kombi? Vagy egyszerűen megoldás azok számára, akik valami mást keresnek akkor, amikor szinte mindenki SUV-ért áll sorba.

Hirdetés

szerző:Dénes Gergely

Hirdetés

Érdekes jelenség a GT a BMW kínálatában: miközben sorra jelennek meg az SUV-k a piacon és minden márka álterepest akar csinálni, a GT inkább egy felfújt kupé benyomását kelti, ötvözve a kombik praktikumával.  A 3-as GT a nem túl népszerű  – és lássuk be, szépnek nehezen mondható – 5-ös GT után került fel a palettára, érdekes lesz látni, meddig marad életben, mennyire váltja be a hozzá fűzött reményeket a GT-vonal. Formája a modellfrissítés után is megosztó maradt: szemből és hátulról valóban érdekes képet tud festeni a magasra törekvő 3-as, de profilból és kicsit lentebbről nézve nekem nagyon bejön – meg úgy általában véve is.

A nyár elején bejelentett frissítés során a szériafelszereltségét bővítő, a tompított és a távolsági fényt egyaránt fénykibocsátó diódákkal (LED) előállító LED-fényszórókkal, illetve ugyancsak LED-technikájú ködfényszórókkal gazdagodott, valamint hátul is átdolgozták a lámpákat, ezek is LED-ből építkeznek. Az autó vizuálisan szélesebbnek hat ettől, de paraméterei változatlanok, ahogy a 4824 milliméteres hosszúsága is, ami mintegy 200 milliméterrel múlja felül a BMW 3-as család többi tagját. A tengelytáv 2920 milliméter, 110 milliméterrel nagyobb, mint mondjuk a 3-as kombi esetében, és az 5-öshoz fogható teret eredményez a második sorban. (Friss élményeim alapján meg merem kockáztatni, hogy a sima, azaz nem nyújtott 7-esnek is méltó kihívója ezen a téren.)

IMG_3637

Ha már SUV-t emlegettünk, az üléspozíciót 59 millivel emelték meg a donorhoz képest, ebből fakadóan jobban kilátunk belőle, és a térérzetre is pozitív hatással van a „kakasülő”. A fejtér szintén bőséges, a panorámatetőt is nyugodtan pipáljuk be az extrák kiválasztásakor, nem kell attól tartani, hogy létfontosságú centiket bukunk miatta. Négy, akár 2 méter magas felnőtt is kényelmesen vállalhat hosszú utakat. Hátul a magas kardánalagút és az ülőpad formázásából adódóan középen nem túl kényelmes ülni, az itt helyet foglalónak lehet oka némi panaszra.

A csomagtérajtó szériában elektromos mozgatású, óriási „szájon” át lehet tömni az alapesetben 520 literes csomagteret, ami 1600 literig bővíthető. Továbbra is van 120-nál automatikusan kiemelkedő hátsó szárny, amit gombnyomásra mi is kedvünkre villanthatunk a parkolóban a szerényebb jövedelmű családapák pukkasztására vagy kamuterelővel ellátott, szebb napokat is megélt BMW-k tulajdonosai előtt villongva. És a kedvencem, amit nem tud egy X1 vagy X3: keret nélküli ajtók.

IMG_3656

Már-már túl szép, hogy igaz legyen: kupé és kombi adottságok egybegyúrva, nagy tér, mégis sportos megoldások, praktikum. Hol a buktató? Leginkább a megnövekedett tömegben. Automata váltóval, alapfelszereltséggel 1735 kilót nyom, a tömeg mozgatása pedig energiát, azaz gázolajat emészt fel. Magasabb felépítését és tömegét feszes futóművel próbálták meg ellensúlyozni, hogy ne kelljen eltávolítani a BMW szlogenjét a katalógusból. Ennek ellenére számolni kell oldaldőléssel erősen vett kanyarokban, a futómű felől pedig hallható ütések jutnak be a kabinba, ha rossz útfelülettel kell boldogulnia.

Az idő közben 190 lóerőre izmosodott 20d meggyőzően viszi a karosszériát, minden élethelyzetre kellő erővel bír és tényleg megkérdőjelezi az erősebb motorok létértelmét: 7.7 másodperc alatt van százon a nyolcfokozatú Steptronic Sport váltóval társítva, végsebessége 225 km/ó. A hajtáslánc makulátlan, nem lőnek vele félre a bajorok, bármelyik karosszériába építik be a kínálatban. A motor szépen veszi a fordulatot, a váltó gyorsan reagál, egyedül a start/stop működése nem túl kifinomult, érezhetően ránt egyet a kasztnin, amikor éled az erőforrás. A motor hangja sem a legszebb a mai mezőnyben: a teszthét alatt beköszöntött fagyos reggeleken jól hallható dízelszólammal köszöntött, és alapvetően elmondható róla, hogy futáskultúrában nem tartozik az élmezőnybe. Minden másban igen. Fogyasztása 7.5 literben cövekelt le autópálya/város kombóval, dinamikus használattal: rendben van, ha azt vesszük, extrákkal, sofőrrel, utasokkal, csomagokkal mindig megvolt a 2 tonna körüli tömeg.

IMG_3668b

Ahogy a neve is mutatja, a nagy túrázás/családi események jelentik azokat az életkörülményeket, melyekben lubickol a GT. Egyedi vonásokkal rendelkezik, szembemegy a mai trendekkel, miszerint csak az SUV a megoldás az autósélet kihívásaira. Ahogy lenni szokott bizonyos rétegeket megcélzó, az adott márkánál új típusok esetében, a 3-as GT vásárlóinak túlnyomó része újonnan érkezik a BMW-hez, miként a kezdetben sokat vitatott 2-es AT-nél is. Legjelentősebb értékesítési piacai között Kína, Németország és az Amerikai Egyesült Államok említhető, és Magyarországon is egyre több fut belőle az utakon.

IMG_3688

A 320d xDrive Gran Turismo alapára Steptronic Sport váltóval 13. 330. 000 forint, a Luxury Line csomag további 1.582.000 forinttal növeli az összeget, azaz 14.912.000 forintnál járunk – extrák nélkül. A látványos panorámatető újabb 499.200 forint, a lábhimbás csomagtérnyitás 196.400 forint. A kormányfűtés 63.300 forint, és hosszasan sorolhatnánk kedvünkre a tételeket, beleértve a nagyszerű sportüléseket elektromos állítással és memóriával több mint félmillióért. Laza ujjmozdulatokkal 17-18 milliós magasságban kötünk ki, ennyiért pedig már X3-ast is kaphatunk hasonló paraméterekkel, vagy kifutó 5-ös kombit, amire jó esélyekkel alkudhatunk ki árengedményt. De az egyik SUV – ez ugye alapból nem jöhet szóba -, a másiknak pedig nincsenek keret nélküli ablakai és kiemelkedő hátsó szárnya. A jónak ára van, bökjük ide a végére a közhelyet.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...