Így gyorsul 385-re a Kawasaki Ninja H2R

Motor


Trick Star
Hirdetés

Már korábban is sejteni lehetett, hogy a Kawasaki Ninja H2R változata 300 feletti tempóra is képes lehet, azonban a Trick Star csapata eldöntötte, hogy megpróbálja kihozni belőle a maximumot.

Hirdetés

A japán Trick Star még tavaly december folyamán leplezte le az alábbi felvételen is látható hófehér Ninja H2R modellt, mely megjelenésében megpróbál egy kis egyediséget varázsolni a gyári sötét fényezéshez képest. A vállalat halványszürke logójával ellátott motoron persze éppen csak annyit módosítottak, hogy az hű maradjon a Kawasaki szellemiséghez, így az alapvetően fehér motorkerékpár zöld színű vázkeretét meghagyták, illetve a karosszéria oldalsó részein, mindenhol láthatóak vékony zöld csíkozások is. A Trick Star nem titkolt célja, egyébként az volt, hogy elérje a japán versenygéppel a 400 km/órás tempót, melyet ugyan nem sikerült maradéktalanul teljesíteni, de így sincs okuk szégyenkezni.

Hirdetés

A 385 km/órás sebesség nagyon is meggyőző eredmény, mellyel egyébként nem volt teljes mértékben megelégedve a csapat, hiszen elmondásuk szerint ennél még többre is képes a 310 lóerős (326 Nm) versenymotor. Ekkora teljesítményt, egyébként egy 998 köbcentis, folyadékhűtéses, négyütemű, soros négyes blokkból sikerült kihoznia a Kawasaki-nak, mely a csúcssebesség közelében 14 ezres fordulat felett üzemel. A H2R modellt közelebbről megnézve merész, karbonszálas karosszériaelemeket fedezhetünk fel rajta, melyek a visszapillantó tükrökkel együtt kiemelt fontossággal bírnak aerodinamikai szempontból. Tekintve, hogy a 216 kilogrammos versenygép stabilitása kulcsfontosságú volt a fenti teszt elvégzésekor, a végsebesség elérése céljából eltávolították róla a “felesleges”, komolyabb légellenállást keltő elemeket, így a motor pilótájának, Ryuji Tsuruta-nak nem lehetett könnyű dolga.

Fotó, videó: TRICKSTAR

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...