A BMW Motorrad áttérhet a karbonszálas anyag átfogó használatára

Motor


BMW
Hirdetés

A karbonszálas anyag használata az autógyártásban egyre elterjedtebb, hiszen rengeteg jó tulajdonsággal rendelkezik, akár az acél, illetve alumínium megoldásokhoz viszonyítva. A bajor gyártó a közelmúltban adott zöld utat a motorkerékpárok világában való széleskörű alkalmazásnak.

Hirdetés

Természetesen egyelőre nem arról van szó, hogy máris elkezdik lecserélni a motorkerékpárok egyes komponenseit, hanem a bajor gyártó mérnökei kaptak zöld utat a jövőbeli fejlesztésekre vonatkozóan. Talán már senkinek sem kell mondani, hogy a karbonszálas anyag könnyebb és erősebb is tud lenni az acélhoz viszonyítva, és talán az egyik legjobb tulajdonsága, hogy szinte bármilyen formában legyártható. Érdekességképp, míg az autógyártásban elterjedt az anyag használata, addig a motorkerékpár iparban csak a kezdeti szárnypróbálgatások láttak napvilágot a karbonszálak vázszerkezetként való alkalmazásában. Említhetnénk talán a Ducati Desmosedici MotoGP versenygépét, az Elf 3-as prototípust, vagy éppen a Bimota Tesi-t, melyek mindegyike egyfajta próbálkozás volt a karbonszálas vázkereteket illetően.

BMW moto

Senkit sem érhet meglepetésként, hogy egy ilyen irányú fejlesztés nagyon sokba kerül, és persze rettentő bonyolult tervezési munka is egyben, mely azonban nem tántorította el a BMW Motorrad vállalatát. Karl Viktor Schaller, a bajor gyártó kutatási és fejlesztési részlegének vezetője hivatalosan is megerősítette, hogy a BMW Motorrad komolyan foglalkozik a karbonszálas anyag széles körű alkalmazhatóságával a motorgyártás területén is. Schaller elmondása szerint, amennyiben találnak is fenntartható megoldást és struktúrát az anyag leginkább kompozit szerkezetekben való alkalmazására, akkor is leginkább a nagy teljesítményű motorkerékpárok sajátja lehet a jövőben a technológia. A vázszerkezetet tekintve többféle struktúra is elképzelhető, melyeket leghamarabb az R és S szériákon üdvözölhetjük.

Schaller elmondása szerint a BMW-nek mindene megvan ahhoz, hogy komoly fejlesztések útján találjanak alkalmazható megoldásokat, azonban mindent nagyon óvatosan kell megtervezni, hiszen egy nagyon drága technológiáról van szó.

Fotó: BMW

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...