Las Vegasban előre tudja az Audid, mikor vált zöldre a lámpa

Buzz


fotók:Audi AG
Hirdetés

A számlálókkal ellátott közlekedési lámpák hatalmas könnyebbséget nyújtanak az autósoknak, hiszen pontosan tisztában vannak vele, mennyi időt kell még várniuk a zöldre, ám sajnos ezen számlálók számos helyen még mindig hiánycikknek számítanak.

Hirdetés

Nem biztos azonban, hogy a jövőben szükség lesz azok felszerelésére, hiszen az Audi már javában dolgozik saját rendszerén, amelynek köszönhetően az autó vezetője előre tudhatja, hány másodperc múlva vált a lámpa zöldre. Az Audi szerint a plusz információnak köszönhetően a vezető nyugodtabban és hatékonyabban vezetheti majd autóját, ezért nem is húzzák tovább az időt, Las Vegasban azonnali hatállyal megkezdik a rendszer használatát, amiben elsőként az Audi A4 és Q7 modellek vesznek majd részt.

„Most első alkalommal lesznek képesek autóink arra, hogy valós időben kommunikáljanak a közlekedési jelzőtáblákkal. Ennek köszönhetően a vezetők plusz információkhoz juthatnak, és nyugodtabban, kontrolláltabb módon verekedhetik majd át magukat a városi forgalmon”, mondta az Audi elektronikai fejlesztésekért felelős vezetője, Andreas Rich. Itt persze nem állnak meg, további járművet és infrastruktúrát összekötő (V2I) szolgáltatás bevezetését tervezik a jövőben, ugyanis szeretnék elérni, hogy az autó egyfajta interaktív mobil eszközként funkcionáljon, hiszen a sokat emlegetett önvezető rendszerek csak ezek alapján lehetnek működőképesek.

Hirdetés

Audi networks with traffic lights in the USA

Első lépésként tehát az amerikai piacra készített Audi Connect rendszerrel felvértezett A4 és Q7 modellek vesznek részt a projektben. Az Egyesült Államokban a közlekedési lámpák az egyes önkormányzatok forgalomirányító központjaiból kapják a jelet, így az Audi projektpartneréhez, a Traffic Technology Services (TTS) nevű vállalathoz is innen futnak be az adatok. A TTS ezt követően 4G/LTE hálózaton keresztül az egyes autók fedélzeti számítógépeire továbbítja az információt, ami aztán a vezető előtt is megjelenik.

A Traffic Light Information V2I rendszer első eleme az úgynevezett Time-to-Green szolgáltatás lesz, amely az Audi Virtual Cockpit vagy head-up display kijelzőjén jeleníti meg a vezetőnek, hogy a megengedett sebességhatár betartása mellett mennyi ideje van arra, hogy áthaladjon a zöld jelzésen. Amennyiben ez már nem lehetséges, úgy a számláló a következő zöld jelzésig hátralévő időt fogja mutatni, ez esetben pedig a vezető akár le is veheti a lábát a gázpedálról.

Audi networks with traffic lights in the USA

Az Audi szolgáltatását egyelőre csak a gyártó ügyfelei használhatják, ám idővel mindenki számára elérhetővé válhat, a technológia elterjedése pedig a városi közlekedés tervezőinek is nagy segítségére lehet majd abban, hogy a begyűjtött adatoknak köszönhetően az egyes kereszteződések áteresztőképességét is hatékonyabbá tegyék. A tervek szerint a rendszer a navigációs rendszerekbe is utat törhet magának, így például már a zöldhullám is opcióként szolgálhat majd az útvonal megtervezésekor. Ugyanígy profitálhatnak a technológiából az Audi e-Tron modelljei is, ugyanis a piros lámpa előtt időben történő lassítással sokkal hatékonyabban tölthetik majd akkumulátoraikat.

Bár egyelőre még csak Las Vegasban érhető el az új szolgáltatás, idővel az európai utakon is bevezetésre kerülhet, hiszen Berlin, Ingolstadt és Verona is csatlakozott már a kísérleti projekthez, melynek keretében nem kevesebb mint 700 közlekedési jelzőlámpát kapcsoltak össze a szolgáltatással. Érdemes ugyanakkor megemlíteni, hogy az európai infrastruktúra nem teszi könnyűvé a rendszer bevezetését, ugyanis a forgalomirányítási technológiákra nincs egységes szabvány, azt minden város saját maga alakítja ki és fejleszti, így első lépésként egységesíteni kell ezeket a rendszereket, és csak ezt követően terjedhet majd el a technológia széleskörű használata.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...