Giganyugdíj a VW távozó vezérének, gyanúba keveredő BMW, és lesz-e F1?

Buzz


fotó:dppi
Hirdetés

Miközben a Volkswagen konszern fennállásának legnehezebb időszakát és legnagyobb botrányát éli át, a BMW is gyanúba keveredett, köszönhetően az amerikai ICCT-nek. A Mercedes a partvonalról figyel, és örülne, az Audi beszállna a Forma-1-be, amire egyre kisebb az esély a fentiek tekintetében.

Hirdetés

Tegnap lemondott a VW AG vezérigazgatója, aki 2007 óta vezette az autóipari óriást, tavaly 16.6 millió eurót keresett, ezzel Németország második legjobban fizetett CEO-ja volt. Professzor Dr. Martin Winterkornt a Bloomberg szerint 28.6 millió euró nyugdíj illeti meg, és állítólag további milliók járhatnak neki végkielégítésként, attól függően, hogyan dönt az igazgató tanács.

Hirdetés

Az Amerikában kipattant emissziós botrány, ami a négyhengeres dízellel szerelt típusokat érinti, kezd begyűrűzni Európába is, rendkívüli károkat és bizalomvesztést eredményezve. A tengerentúlon 482 ezer, világszerte 11 millió járművet érint a dolog. Szerdán a VW közölte, folytatódik a belső vizsgálat, további fejek hullhatnak a szervezetben, közben minden igyekezetükkel azon vannak, hogy visszanyerjék az ügyfelek bizalmát, helyrehozzák az egyelőre felmérhetetlen károkat.

Az utóbbi hetekben ismét felerősödtek a pletykák, miszerint a VW az F1-be tart, pár év múlva a Red Bullnak szállítanának motorokat, addig az osztrák csapat kihúzza átmeneti megoldással. Ennek tehet keresztbe a fenti botrány, ami hihetetlen anyagi terhet ró az anyakonszernre. Ettől függetlenül a Mercedes természetesen örülne, ha az Audi érkezne.

„Határozottan érdekünkben állna egy további nagy gyártó, pláne egy ilyen kvalitásokkal bíró. Ez erősítené a Forma-1 platformját”- mondta Toto Wolff a Sport Bildnek. Niki Lauda is így gondolja. „Minden új ellenfél jó a sportnak”- reagált.

Közben a német Auto Bild kiderítette, a BMW-nek is kijuthat a bajból, mert az X3 xDrive 20d az amerikai ICCT utcai mérése szerint az Euro6-os határérték több mint tizenegyszeresét produkálta. Peter Mock az ICCT-től kifejtette, a mérési adatok alapján nem beszélhetünk VW-specifikus problémáról. A BMW egyik szóvivője a német lapnak elmondta, náluk nincs olyan szoftver, ami mérné a ciklust. Az Auto Bild a holnapi számában fog részletesen beszámolni a BMW helyzetéről.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...