2.1 millió Audit érint a szoftvercsalás, a Bosch fejlesztette az illegális alkatrészt

Buzz


fotó:dppi
Hirdetés

Kiderült, hogy pontosan mennyi Audit érint az illegális motorvezérlés és szoftver. Utóbbit a Bosch fejlesztette, de nem abból a célból, hogy közútra „engedjék”.

Hirdetés

Az Audi jelentése szerint világszerte 2.1 millió autót érint az illegális szoftverhasználat, ebből az Államokban 13 ezer jármű található, Nyugat-Európában 1.42 millió, Németországban 577 ezer. A szóban forgó motorok az Euro5-ös TDI-k 1.6 literes és 2 literes kivitelben, az érintett szériák az A1, A3, A4, A6, TT és az Audi Q3 és Q5. Egyelőre nem szól a fáma az 1.2 literes változatról, de nem kizárt, hogy végül ez is bekerül a “bűnös körbe”. A konszern könnyű haszonjárműveinek szoftvereit is manipulálták.

Hirdetés

A Volkswagen közölte, a konszern saját költségen fogja javítani a hibát minden autó esetében, de egyelőre nem tudni, hogyan fog kinézni ez a folyamat. Egy szóvivő szerint az elkövetkező hetekben előállnak a tervekkel. A megoldást a szoftver frissítése jelenti, de a rendkívül nagy tétel miatt komoly szervezést és munkát jelent majd a végrehajtása. A német kormány október 7-ig adott határidőt a VW-nek, addig konkrét időkerettel szolgálniuk, mikorra várható, hogy a rossz szoftverrel szerelt autók teljesíteni tudják az előírásokat. Svájc megtiltotta, hogy kereskedjenek az érintett motorral szerelt új vagy forgalomba helyezés előtt álló autókkal.

A konszern élére azóta a Porschétől átemelt Matthias Müller került, neki kell kivezetnie a gyártót a rendkívül nehéz helyzetből. A VW-nél még nem tudják, hogy visszahívási akció vagy csak szerviz lesz a megoldás, egyelőre mindkettő esélyes.

A szóban forgó erőforrás az EA 189 kódjelű dízel. Mint kiderült, a kétliteres öngyulladóshoz a Bosch gyártotta a szoftvert, de csak tesztelés céljából, és a VAG döntött úgy, hogy beépíti a sorozatgyártású modellekbe. A Bosch 2007-ben figyelmeztette a VW-t, hogy a szoftverrel gyakorlatilag illegális lesz a motor, de nem tudtak hatni az üzletfélre, közölte a Bild am Sonntag.

Összesen 11 millió járművet érint a szoftveres probléma, aminek lényege, hogy csak akkor teljesíti a kötelező értéket, ha az autót álló helyzetben, próbapadon vizsgálják, csak így aktiválja az alacsony nitrogén-oxid-kibocsátású üzemmódot. A Frankfurter Allgemeine Zeitung vasárnap arról számolt be, hogy a VW-t a saját mérnökei is figyelmeztették még 2011-ben, de ismét sikertelen volt a próbálkozás. Martin Winterkorn CEO volt az első, akinek a székébe került a botrány. 

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...