Van képe hozzá: Audi Q8 concept

Autó


fotó:Audi AG
Hirdetés

Az Audi Detroitban, a NAIAS keretében leplezte le a Q8 koncepciót, ami a jövőre debütáló Q8-as felvezetéseként szolgál. A merész dizájn a legfejlettebb technológiát takarja, vonalaiban ugyanakkor fellelhető az első quattro is.

Hirdetés

A koncepció rendkívül nagy és szúrós hűtőrácsot kapott, érdekes lesz látni, mennyi marad belőle, amikor 2018-ban piacra kerül a szériaváltozat. A Bombay-kék színű Q8 koncepció egy kupé sportos sziluettjét és egy SUV tágasságát kínálja – négy fő számára. A márka szerint nem létezik ennél nagyobb luxust kínáló kocsi a teljes méretű SUV-k kínálatában.

Hirdetés

A Q8 koncepció 5020mm hosszú és 2040 mm széles, a tengelytáv kereken 3 méter. A 23 colos felnik mögött 20 colos kerámiatárcsák találhatóak a fékrendszer részeként, a gumik 305 mm szélesek. Az autó C oszlopát az ős-quattro inspirálta 1980-ból, de ugyanez áll a hátsó lámpák fekete foglalatára is. A keret nélküli ajtók egy szenzor megnyomásával nyithatóak, amit a B oszlopban helyeztek el és az Audi emblémáját formázzák: érintés után egy meghatározott szögben nyílnak ki.

Audi Q8 concept

A kabinban négy férőhelyet alakítottak ki, természetesen bekerült a Virtuális Cockpit technológia is (12,3 col; 1920 x 720 Pixel), a Head-Up-Display pedig a kiterjesztett virtuális valóság elvén működik és jeleníti meg a kívánt jelzéseket, üzeneteket. Például egy nyíl ugyanott fog megjelenni a navigációban, ahol a valóságban is elhelyeznék az úton.

A hajtáslánc és a futómű elemei tömeggyártásból érkeztek: a plug-in hybrid rendszer egy 3.0 TFSI motorból és elektromos motorból építkezik. A rendszerteljesítmény 330 kW (449 lóerő) és 700 Nm, ebből a benzinmotor 333 lóerőért felel. A 17.9kWh-s ltium-ion akkumulátor hátul, a 630 literes csomagtér alatt található. Az erő állandó összkerékhajtáson át jut az útra. Elektromos hajtással 60 kilométert lehet megtenni.

Audi Q8 concept

Ahogy a Q7 e-tronban, úgy a Q8 koncepcióban is háromféle menetprogram áll rendelkezésre: EV-ben elsősorban az akkumulátort és az elektromos motort használja, Hybridben a belsőégésű motor is betársul, míg Battery Holdban csak a benzinmotor szolgáltatja az energiát. Kanyarodáskor a rendszer enyhén fékezi az ívbelső kerekeket, hogy stabilabb legyen a jármű, a futómű technikája a Q7-ből érkezik. Az Audi 5.4 másodperces gyorsulást adott meg, a végsebesség 250 km/ó, szabványos fogyasztása 2.3 liter száz kilométeren.

A hibridrendszer összeköttetésben áll a világgal, ez szintén ismerős a Q7 e-tronból. Ez azt jelenti, hogy az asszisztens szenzorok, navigáció és a Car-to-X-Dienste révén gyűjt információkat az útról.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...