Újabb gyanú: az Audi A3 is része az emissziós csalásnak?

Autó


fotó:Audi AG
Hirdetés

Úgy tűnik, a Volkswagen dízeles modelljei mellett az Audi egyes típusai is vastagon érintettek lehetnek a dízelbotrányban, ugyanis az Európai Bizottság által elvégeztetett laboratóriumi teszteken az A3 compact esetében a megengedettnél nagyobb nitrogén-oxid kibocsátást mértek, ami növeli annak gyanúját, hogy a feltételezett csalás az Volkswagen csoport luxusrészlegénél is meglévő jelenség.

Hirdetés

A most közzétett eredmények akár komoly gondba is sodorhatják az Audit, ami közvetett módon a Volkswagen csoportot is tovább sújthatja, hiszen a négykarikás vállalat modelljei biztosítják a csoport profitjának jelentős részét.

Az Európai Bizottság Közös Kutatóközpontjában augusztusban elvégzett teszten az Euro 6-os szabványnak elvben megfelelő dízeles erőforrással szerelt Audi A3 kilométerenként 163 mg-os nitrogén-oxid kimutatást produkált, ami több mint duplája a törvényben rögzített 80 mg-os határértéknek. A vizsgálatok szerint a károsanyag-kibocsátás nagyban függ a motor hőmérsékletétől is, ugyanis 10 fokos motorhőmérsékletnél az A3 140 mg-os nitrogén-oxid kibocsátást termel, miközben hidegindításkor ez az érték akár 80 mg alá is lecsökkenhet. „A hideg és meleg indítás melletti értékek különbségére nagyon nehéz magyarázatot találni”, mondta Bas Eikhout, a Európai Parlament vizsgálóbizottságának jogásza.

Hirdetés

Az Audi állítása szerint az A3 compact esetében minden határérték az előírtakon belül található, ezt pedig az EU 6-os 2-literes TDI erőforrásra vonatkozó független mérések eredményeivel is bizonyítani tudják. Az, hogy a gyártó védi a modellt, egyáltalán nem véletlen, hiszen az A3 a márka globális értékesítési listájának élén áll, megelőzve az A4 és A6 modelleket is.

A gyártó állítja, semmilyen információjuk nincs az Európai Bizottság szakértői által elvégzett tesztről, és azt sem tudják, pontosan melyik erőforrás esetében kezdtek el vizsgálódni.

A bizottság szóvivője elmondta, hogy az eredmények még csak előzetes jellegűek, ám amennyiben a vizsgálati eredmények aggodalomra adnak okot, úgy kénytelenek lesznek felvenni a kapcsolatot az érintett hatóságokkal, és tájékoztatni őket a kialakult helyzetről.

A német Szövetségi Közlekedési Hivatal (KBA) egyelőre nem kommentálta az esetet.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
4.9 másodperc alatt van 100-on a Kia Stinger GT

4.9 másodperc alatt van 100-on a Kia Stinger GT

A 2011-ben bemutatott GT tanulmány után a 2017-es Detroiti Autókiállításon a sorozatgyártásra kész változat is megmutatta magát. A modell a jelenleg zajló Szöul Motor Show-n is kiállításra került, közvetlenül...
Cikk archívum...