Új szintre emeli a vendégszeretet fogalmát: új Lexus LS

Autó


fotók:Lexus
Hirdetés

A Lexus bemutatta az ötödik generációs LS-t: könnyebb, tágasabb, agilisabb, mint elődje volt, a V8-ast pedig egy 421 lóerős V6-os egység váltotta az 500-as jelzésű csúcsmodellben. A Lexus LS mögött továbbra is az Omotenashi, azaz a japán vendégszeretet esszenciája húzódik meg.

Hirdetés

1990-ben debütált az LS 400, ami egyben a márka születése is volt. Nagy utat tett meg azóta a Toyota luxuságazata, az új LS pedig minden porcikájában japán, ugyanakkor világszerte 90 országban lesz kapható, azaz igazi globális polgár lesz, ahogy a Lexus fogalmaz. Az autó az új platformra, a GA–L-ra épül, hosszabb és laposabb elődjénél (5235 mm hosszú, 1450 mm magas és 1900 mm széles).

Hirdetés

Az új LS folytatja a márka által nemrég megkezdett dinamikusabb irányt, a csúcsmodell formáját ennek megfelelően úgy álmodták meg, hogy az egy négyajtós kupét idézzen. A Lexus vallja, a GA-L alappal sikerült elérni, hogy az autó dinamikus és agilis lehessen, ugyanakkor az cseppet se menjen a luxus és a kényelem rovására. A GA-L platformot alkalmazzák az LC 500 kupéban is, de az LS számára megnyújtották a tengelytávot.

2017_NAIAS_2018_Lexus_LS_500_003_C2E95A7DD220E7DC78B2A1D408CD98C1111D3230

Az LS-ben a legújabb generációs VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management) összehangoltan vezérli a jármű összes alrendszerének – vagyis a fék, a kormány, a hajtáslánc és a futómű – működését, irányítása alatt tartva a hosszanti, oldalirányú és függőleges mozgásokat, és mérsékelve karosszéria perdületét, a dőlését és bólintását. Az autó kezelhetősége tovább javítható az aktív stabilizátorokkal és a Lexus Dynamic Handlinggel (LDH), ami független első és hátsó kormányzást vonultat fel.

Köszönhetően az anyaghasználatnak, 90 kilótól szabadult meg a karosszéria és a váz, a futómű felépítésével pedig sikerült csökkenteni a rugózatlan tömeget. A Lexus egy teljesen új V6-ost fejlesztett az LS számára, ami 3.5 literes, ikerturbós, 421 lóerős teljesítménnyel  és 600 Nm nyomatékkal bír, amelynek vadonatúj, kettős turbófeltöltése a vállalat F1-es technológiáján alapul.A hátsókerekes modell 4.5 másodperc alatt gyorsul 96 km/ó sebességre. Az LS is megkapja az LC 500-ban alkalmazott tízsebességes váltót, ami kezelhető fülekkel is, de a Lexus szerint sokan fogják preferálni az okos rendszer önálló tevékenységét, ami a fékezés, gázdadás és oldalirányú erők alapján dolgozik a fokozatokkal.

2017_NAIAS_2018_Lexus_LS_500_018_EB2FE0731F08D6FB9DB60BEF2FF10A18C53F9CB7-1

Kezdetben ötféle felni áll rendelkezésre 19 és 20 colos méretekben. Az első ülések 28 irányban állíthatóak, fűthetőek, hűthetőek és a masszázsról sem kell lemondanunk.  Mivel az új LS alacsonyabb elődjeinél, a Lexus első ízben kíván a modellhez ‘beülés’ funkcióval kiegészített légrugózást. A rendszer akkor aktiválódik, amikor az intelligens kulccsal kinyitják az autót; a jármű ilyenkor automatikusan megemelkedik, az ülés pedig hátracsúszik, hogy a vezető könnyebben beszállhasson.

A műszerfalon mindent úgy helyeztek el és alakítottak ki, hogy a sofőrnek ne kelljen változtatnia a pozícióján, ha le kíván olvasni valamit vagy kezelni akarja a funkciókat. A Lexusok eddig is a csendes kabinról voltak híresek, az LS-ben az új hangszigetelési módszerek minden eddiginél hatékonyabban nyelik el a környezet zajait. Az aktív hangvezérlés még csendesebb környezet teremt: a berendezés felméri a kabinba szűrődő motorzajt, és az audiorendszer hangszóróin keresztül azzal ellentétes rezgésű hangot sugároz, kioltva ezzel a kellemetlen frekvenciákat.

2017_NAIAS_2018_Lexus_LS_500_026_1DD941A56FCF0EABB1D00E587587B0E5B67B242D

“Az LS – amellett, hogy a Lexus márka szimbólumává vált – mára olyan új generációs luxusautóvá fejlődött, amely a japán hagyományokat és kultúrát is méltóképpen képvisel.” – mutat rá Toshio Asahi, az új LS főmérnöke. “E minőségében pedig messze túlszárnyalja mindazt, amit a világ manapság egy luxusautótól vár.”

 

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Egy helikopteren lógva repült az új Seat Arona

Egy helikopteren lógva repült az új Seat Arona

Hétfő délután részleteiben is megismerhetjük az Ateca kistestvérét, az új Aronát, amit már megreptettek Barcelona felett. A spanyol márka történelme legnagyobb modelloffenzívájára készül.
Árulják a híres Aventador-katamarán párost

Árulják a híres Aventador-katamarán párost

A nyári forróságot leginkább a vízparton, vagy sokkal inkább a vízen lehet legjobban elviselni, amiben különféle eszközök lehetnek segítségünkre: vízi-bicikli, felfújhatós vízi-matrac, jet-ski stb…
Cikk archívum...