Turbómotorral mutatkozott be Detroitban a 2018-as Audi SQ5

Autó


fotók:Audi AG
Hirdetés

A német gyártó a modell eddigi legsportosabb variánsát mutatta be, amelynek motorházteteje alatt ezúttal már egy V6-os turbómotor teljesít szolgálatot.

Hirdetés

Nem csak a futurisztikus Q8 tanulmány bemutatását tartogatta mára az Audi, hiszen megérkezett a 2018-as modellévre készített SQ5 is, amely az elődhöz hasonlóan vizuális módosításokon is átesett, hiszen fontos, hogy a megnövelt teljesítmény mellé agresszívabb megjelenés is társuljon. Erről leginkább az új, sportosabb első lökhárító gondoskodik, amely nagyobb légbeömlőkkel igyekszik hűteni az erőforrást, de jól láthatóan a kínálat részét képezi a platina szürke színben pompázó egyetlen keretből álló hűtőrács is, amely a modellcsalád kisebb tagjaitól hivatott megkülönböztetni az új jövevényt.

Audi SQ5 3.0 TFSI

Hirdetés

Ahogyan azt a bevezetőben már említettünk, a modell lelke ezentúl már nem a 3-literes, kompresszoros V6-os egység lesz, hiszen a gyártó egy új, 3-literes turbós, V6-os TFSI motort épített be a motorháztető alá, amelytől 354 lóerős teljesítményt és 500 Nm-es nyomatékot várhatnak majd a vásárlók. A Quattro rendszer természetesen adott, mint ahogy a 8-fokozatú tiptronic váltó is a kínálat részét képezi, az pedig, ha a teljesítményadatok ismerősek, nem a véletlen műve, hiszen az S4 és S5 modellekben is ugyanezt az erőforrást találhatjuk.

Az elődhöz viszonyítva 31 Nm-es többletnyomatékról beszélhetünk, de most először bekerült a kínálatba az adaptív légrugózás is, ami a normál, szintén adaptív felfüggesztéshez képest 30 mm-rel csökkenti az autó hasmagasságát. Az opcionálisan rendelhető S sport csomag keretein belül a hátsó differenciálmű képes eloszlatni a nyomatékot a két hátsó kerék között, de szükség esetén akár az összeset egyetlen kerékhez tudja irányítani.

Audi SQ5 3.0 TFSI

Szintén az említendő újítások közé tartozik a dinamikus kormányzási rendszer is, amely a sebesség és az éppen aktuális vezetési mód függvényében képes befolyásolni a kormányzást. Vezetési módból egyébként a normál felfüggesztés esetén négyet is találhatunk, ezek a komfort, automata, dinamikus és egyéni nevekre hallgatnak, de ha a sport csomagot választjuk, akkor egy ötödik, a lift/offroad is a rendelkezésünkre áll.

Teljesítmény terén nagy panasz nem érheti majd a modellt, az ugyanis mindössze 5.1 másodperc alatt gyorsul 0-100-ra, és egészen addig meg sem áll, amíg az elektronikus korlátozó 250km/órás sebességnél közbe nem szól.

Audi SQ5 3.0 TFSI

Az utastérben túlságosan nagy újdonságokról nem tudunk beszámolni, minden adott, ami a hagyományos Q5 esetében. Van Bang & Olufsen hangrendszer, 4G LTE csatlakozási lehetőség és Apple CarPlay valamint Andorid Auto kompatibilitással rendelkező infotainment rendszer is. SQ5-ös különcségnek számít viszont a digitális műszeregység esetében választható sport megjelenítési mód.

Az Egyesült Államokban különösen nagy szerep juthat majd a modellnek, ott ugyanis az értékesített Audik 25%-át a Q5 teszi ki, de a világ más tájain is érdeklődve várhatják az újdonság érkezését, amire idén ősszel kerülhet majd sor.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Egy Alfa Romeo, amire lehetetlen lenne nemet mondani

Egy Alfa Romeo, amire lehetetlen lenne nemet mondani

A mai autóipari környezetben egyértelműen a hiperautók váltak a csúcsragadozókká, hiszen olyan teljesítménnyel és csúcstechnológiával büszkélkedhetnek, amit csak nagyon kevés modell tudhat magáénak.
Cikk archívum...