Túl jó volt a fizetés, mindenki lelépett a Google autós projektjétől

Autó


Fotó: Google
Hirdetés

Meglehetősen furcsa kifizetési rendszer volt jelen a vállalaton belül, melynek az lett az eredménye, hogy szinte az összes vezető beosztású alkalmazott távozott.

Hirdetés

A Google szeptemberben különálló projekté nyilvánította és Waymo névre keresztelte az önvezető rendszert fejlesztő részleget, mely ezt követően stabil lábakra állt és megkezdte normál működését. Az átalakításra óriási szükség volt, ugyanis a korábbi rendszer miatt a stabilitás ismeretlen szó volt a részleg háza táján.

Hirdetés

A Bloomberg információi szerint nem a véletlen műve volt az, hogy a projekt korábbi vezetői egy idő után mind elhagyták a vállalatot, hanem ennél egyszerűbb oka volt mindennek: a pénz.

Amikor a Google megkezdte az önvezető rendszer kifejlesztését, biztosra akartak menni, hogy az övék lesz a legjobb és legmegbízhatóbb rendszer a piacon, ezért, hogy a vezető beosztású alkalmazottakat motiválják, olyan szerződést kötöttek velük, mely alapján az általuk felvehető bónuszként kifizetett összeg nagyban függött a projekt kifizetéskor esedékes értékétől.

Mivel a rendszer kifejlesztése jól haladt, az indulás óta ott lévő alkalmazottak elképesztően jól kerestek, voltak, akik több millió dolláros bónuszokat tehettek zsebre, ez pedig érthető módon zavarta a később érkezőket. 2015-ben aztán még jobban hízhattak a bankszámlák, hiszen a tesztelés alatt álló önvezető autók az egymillió mérföldes határt is átlépték, az elemzők pedig azt állították, a technológia teljesen átalakíthatja az autóipart.

További érdekes tartalomért kövesd Facebook oldalunkat!

Az óriási kifizetések azonban már a projekten dolgozó vállalatot tulajdonló Alphabet Inc. pénzügyi vezetőjének, Rut Poratnak is feltűntek, és bár nem lehet tudni, pontosan mennyi pénzt folyt el így, az biztos, hogy 2015 utolsó negyedévében 14.4%-kal emelkedtek a költségek, amelyek mértéke már a 6.6 milliárd dollárt is elérte. Ennek jelentős részét pont azok a kutatási és fejlesztési költségek tették ki, amiből a bónuszok is kifizetésre kerültek.

Miután sokak szemét szúrta az egyenlőtlen díjazás, voltak, akik úgy döntöttek, hogy elhagyják a vállalatot és máshol vállalnak munkát. Egy idő után azonban így tettek a vezető beosztású alkalmazottak is, hiszen miután alaposan megszedték magukat, mind távoztak, hogy saját vállalatot alapítsanak.

Chris Urmson, a projekt korábbi vezetője augusztusban távozott és jelenleg egy startup-on dolgozik. Egy másik, az autós projekten már a kezdetek óta dolgozó alkalmazott megalapította az Otto nevű, teherautók önvezető rendszerével foglalkozó vállalatát, amit aztán az Uber Technologies Inc. hamar meg is vásárolt, miközben Bryan Salesky, a Google autós projektjének egyik korábbi vezetője is hasonlóan cselekedett – ő a mesterséges intelligenciával foglalkozó Argo AI-ba fektetett, és milyen jól tette, hiszen a Ford néhány nappal ezelőtt éppen ezt a vállalatot támogatta meg 1 milliárd dollárral.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...