Tomahawk néven érkezhet a 800 lóerős elektromos skalpvadász

Autó


Fotó: Dubuc Motors
Hirdetés

Az elektromos meghajtású autók piaca egyre csak növekszik, ennek köszönhetően a hétköznapi használatra szánt autókon túl, a szuperautók törékeny piaci egyensúlyába is egyre inkább beleszólnak az újonnan érkező elektromos autók gyártói, néha több, néha kevesebb sikerrel.

Hirdetés

Ebbe a törékeny piaci szegmensbe kíván belépni egy új, Kanadában készített versenyző, amit gyártói nemes egyszerűséggel csak Tomahawk-nak neveztek el. A québec-i Dubuc Motors nem kisebb céllal építette meg elektromos szuperautóját, minthogy borsot törjön a konkurencia orra alá és bebizonyítsa, hogy egy kis cég is tud versenyképes, nagy teljesítményű elektromos autót építeni.

Hirdetés

A 2+2 üléses modell a gyártó állítása szerint 2.2 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás sebességet, ami az egyik legjobban gyorsuló elektromos autóvá léptetheti elő, miközben a dinamikusabb kanyarvételnél akár 1.2 G-s oldalgyorsulást is tapasztalhat a sofőr. Ezt a mutatványt a Tomahawk négy elektromos motor közreműködésének köszönheti, melyek az autó kerekeinél helyezkednek el, kombinált teljesítményük 800 lóerő. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Dubuc Motors az AutoCar-nak adott nyilatkozatában elmondta, hogy ezeket az adatokat számítógépes szimulációk során érték el, nem pedig tényleges, fizikai tesztekkel.

Az elektromotorok energiaszükségletét egy 100 kWh-s akkumulátor elégíti ki, melyről azt állítja a gyártó, hogy akár 590 km-es hatótávolságot is biztosít a járműnek.  A 2+2 ülőhelyes elrendezés többek között a szénszálas karosszériában nagyon okosan és szorosan elhelyezett villanymotoroknak köszönhető, hisz azzal hogy ilyen szorosan rakták őket össze, rengeteg hely maradt a belső térben, nem is beszélve a hétköznapi használatot megkönnyítő két darab csomagtartótól, melyek elöl és hátul találhatók.

Az autó 4775 mm hosszú, ami 22 mm-rel rövidebb, mint egy Aventador és 2032 mm széles, ami 2 mm-rel szélesebb az olasz versenybikánál.  A jármű súlya 1928 kg, ami meglehetősen soknak tűnhet, de az 50 / 50 százalékos tengelyek közötti terhelés és az arányaiban nézett 415 lóerő tonnánként segít enyhíteni az ólomszerű súly érzetét.

A Dubuc Motors emberei jelenleg befektetőket keresnek a projekthez, ám remélik, hogy a Tomahawk már a 2018-as évben piacra kerülhet.

További érdekes tartalomért kövesd Facebook oldalunkat!

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...