Szupergyors: a Ferrari eddigi legerősebb és leggyorsabb modellje, V12-es motorral

Autó


fotók:Ferrari
Hirdetés

Kár lenne elaprózni: a Ferrari egyszerűen a 812 Superfast (Szupergyors) nevet adta az új berlinettának, ami a márka valaha készült leggyorsabb kocsija. A kocsi azért is különleges, mert a V12-es erőforrással kezdődött meg a Ferrari történelme 1947-ben, 70 évvel ezelőtt.

Hirdetés

A 812 Superfast olyan modellek nyomdokaiba lép, mint az F12berlinetta és az F12tdf. A Ferrari kompromisszummentes teljesítményt ígér közúton és pályán egyaránt, de a mindennapok során is megállja a helyét az új V12-es kocsi. Hajtását egy 6.5 literes, V12-es egységre bízzák 800 lóerős teljesítménnyel, amit 8500-as fordulaton ad le. Mindez azt jelenti, hogy literenként 123 lóerőt tud a szívómotor. Ez olyan érték, amit még egyetlen négykerekű sem produkált elöl elhelyezett motorral.

Hirdetés

A 718 Nm nyomaték 7000-nél áll munkába, de 80 százaléka már 3500-tól ott van a sofőr talpa alatt. A remek mutatók részben annak köszönhetően, hogy 350 bar nyomással működő közvetlen befecskendezést alkalmaznak és változó geometriájú leömlőket, melyek koncepciója az F1-ben alkalmazott szívómotorokra vezethető vissza. A duplakuplungos váltó fokozatainak kiosztását úgy alkották meg, hogy még jobb legyen a gázreakció.

2.9 másodperc alatt gyorsul  százra a 812 Superfast, végsebessége valahol 340 km/ó magasságában alakul. Száraz súlya 1525 kg, súlyelosztása 46-53 százalék a hátsó tengely javára, írja a Ferrari. Az átlagfogyasztása, már ha ez érdekel bárkit is, 14.9 liter száz kilométeren. A hengersorok 65 fokos szöget zárnak be egymással.

Rendesen meghintették a 812-őt elektromos kütyükkel, és most először kerül be Ferrariba az EPS (Electric Power Steering), az elektromos rásegítésű szervokormány, de mindezt úgy hangolták, hogy a lehető legjobb kezelhetőséget biztosítsa. Ötödik generációs a Side Slip Control (SSC), és továbbfejlesztették a Virtual Short Wheelbase nevű szoftvert, ami a második generációt képviseli a 812-ben.

Az autót a Ferrari Styling Centre-ben álmodták meg, a fastback vonalat erősítik vele magas hátsó résszel, ami az 1969-es 365 GTB4-et idézi. Bátran fogott a tervezők ceruzája, de minden vonal és a teljes forma a hatékony aerodinamikát szolgálja. Elöl LED-ből építkeznek a fényszórók, hátul pedig két duplavég rímel a lámpákra, és látványos diffúzort fognak közre. A 812 Superfast aktív légterelőkkel dolgozik elöl és a padlólemez alján, a hátsó kerékjárat felett kialakított nyílással a leszorítóerőt növelik. Az új modell különleges színben debütált – Rosso Settanta -, amivel a márka 70 éves fennállása előtt tisztelegnek.

További érdekes tartalomért kövesd Facebook oldalunkat!

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...