Nehézkesen, de sikerült: első méterek az új, 800 lóerős Paganival

Autó


fotók:Pagani
Hirdetés

A Pagani Szicíliában biztosított lehetőséget pár sajtómunkatársnak, hogy kipróbálja az új csúcsragadozót, a 800 lóerős Huayra BC-t. Az autó olyan technikai finomságokkal rendelkezik, mint az első kerékjáratok tetején elhelyezett nyílások, amit eddig csak a Porsche GT3 RS-nél láthattunk szériában.

Hirdetés

Mindössze 20 darab fog készülni – természetesen kézzel – a BC-ből, és Horacio Pagani elmondta, a márkának meg kell őriznie exkluzivitását, így sosem fogják elérni az évi 300-as darabszámot a teljes palettával. A BC motorterében egy,a cégnél jól ismert 6 literes, duplaturbós V12-es található, ami az AMG-től származik, de immár 800 lóerős, a csúcsnyomaték 1100 Nm, a Mercedes részlege pedig csak az olasz márka számára készíti ezt az erőforrást.

Az autó esetében nagyon fontos volt a súlycsökkentés, a hibrid pedig szóba sem jöhet, mondta a márka alapítója. Szerinte hiába lenne erősebb a hibriddel a sportkocsi, mert egyben nehezebb is, és a szimulációk azt mutatják, hogy egy 200 lóerővel erősebb hibrid 5 másodperccel lassabb lenne a Nürburgringen. Kérdés eldöntve, ráadásul a vevők sosem érdeklődtek hibrid iránt, érvel. A kovácsolt Forged APP felnik egyenként 9 kilóval faragnak a súlyon, a titánium kipufogórendszer 7.1 kilót sikerült leadni.

A Huayra BC 1218 kilót nyom, tehát 130 kilóval könnyebb az alap Huayranál. A karosszéria alatt egy karbon- és titánszálakból készített monocoque található. Az ára csillagászati 2.4 millió euró, átszámítva mintegy 750 millió forint.

paganibc013

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Sok krómot kapott a frissített Suzuki SX4 S-Cross

Sok krómot kapott a frissített Suzuki SX4 S-Cross

Párizsban láthatjuk majd hivatalosan a frissített Suzuki SX4 S-Crossot, de a neten már most megjelentek az Esztergomban készülő kocsi fotói. A benzines paletta két erőforrást takar, dízelből továbbra is...
Cikk archívum...