Michelin: fölösleges idő előtt lecserélni az abroncsokat

Autó


Fotó: Michelin
Hirdetés

A gumigyártó szerint az autósok csak rosszul járhatnak azzal, ha az európai törvényhozók jóváhagyják a tervezett változtatásokat.

Hirdetés

A Michelin az európai törvényhozók szándékára utalt, ugyanis a legújabb előterjesztés szerint 1.6 mm-ről 3 mm-re emelnék a barázdák minimum mélységét, ami véleményük szerint biztonság tekintetében szinte semmit sem növelne a helyzeten, viszont komoly extra költséget róna az autósokra.

Hirdetés

Európában jelenleg az 1.6 mm-es kötelező profilmélység van érvényben, a Michelin szerint pedig a mai modern technológiával gyártott gumik még ez alatt is stabil úttartást, jó teljesítményt és megfelelő tapadást nyújtanának. A Michelin úgy számol, hogy az új európai szabály éves szinten mintegy 6.9 milliárd plusz költséget jelentene az autósok számára, ugyanis a kelleténél jóval hamarabb kellene új gumikat vásárolniuk. A törvény persze környezetvédelmi szempontból sem lenne előnyös, ugyanis a gyártó szerint éves viszonylatban 128 millió darab abronccsal kellene többet gyártaniuk, ami egy év alatt kilencmillió tonna többlet CO2 kibocsátást eredményezne.

A gyártó szerint eddig egyetlen tanulmány sem erősítette meg, hogy összefüggés lenne a balesetek kockázatának növekedése és a futófelület mélységének csökkenése között, továbbá hozzátették, hogy ahogy a gumik használódnak, száraz aszfalton úgy nyújtanak egyre jobb tapadást, az alacsonyabb gördülési ellenállás pedig végső soron csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Állításuk szerint a használt abroncsok féktávja is rövidebb, és nedves útviszonyok mellett sem kell kétségbe esni a futófelület használtsága miatt, hiszen a jobb abroncsok használtan is tudnak olyan teljesítményt nyújtani, mint az olcsóbb, új állapotú társaik.

Kissé furcsának tűnhet, hogy a Michelin épp lebeszélni próbálja a törvényhozókat és a vásárlókat az új gumik vásárlásának szükségességéről, ám kritikusok szerint mindemögött egy jól megtervezett üzleti modell is lapul, ugyanis mostani nyilatkozatával a Michelin egyértelmű utalást tett rá, hogy az általuk gyártott minőségi abroncsok a nagyobb mértékű kopás ellenére is kitűnően teljesítenek, ez pedig hátrányba hozhatja az olcsóbb gyártókat, ami végül a Michelin malmára hajthatja a vizet.

További érdekes tartalomért kövesd Facebook oldalunkat!

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...