Megremeg a föld: hivatalosan is bemutatkozott a Mercedes-AMG GT R

Autó


Hirdetés

Immáron hivatalosan is lehullt a lepel a Mercedes-AMG legújabb szörnyetegéről, mely a GT R nevet kapta.

Hirdetés

Az auto-live.hu már nem egyszer beszámolhatott az egészen szenzációsnak ígérkező Mercedes-AMG GT R típusról, mely nem sokkal ezelőtt hivatalosan is bemutatkozott a gyár által kiadott videós felvételekkel és a rendkívül jó minőségű képekkel, amiken valóban lenyűgözően mutat a német gépállat.

Hirdetés

A motorháztető alatt egy 4.0 literes V8-as motor dolgozik, mely nem kevesebb, mint 577 lóerőt és 699 newtonmétert ad le, köszönhetően a továbbfejlesztett nyolchengeres erőforrásnak, ami az S modellhez képest 74 lóerővel kínál többet.

Mercedes-AMG GT R ( C 190), 2016

A GT R súlyban is jobban áll a kistestvérhez képest. Az új szörny 1554 kilogrammot nyom, ami 90 kilóval könnyebb, mint az S változat. Ez pedig egy nagyon komoly különbség, pláne ezen a szinten.

A finomságok közé tartozik a továbboptimalizált duplakuplungos 7-sebességes váltó is. Az első fogaskerék hosszabb beállítást kapott, míg a hetediknél rövidebb a ratio, így a gyorsulás is jobb. Az R álló helyzetből 3,5 másodperc alatt gyorsul fel közel 100 km/órára, ami így 0,2 másodperccel gyorsabb, mint a fent említett S. Eltekintve a jobb gyorsulástól, a végsebesség is magasabb, ami 6 kilométer/órával nőtt. Így kapunk 318 km/órát az egyenesben.

Az autót külsőleg a „Zöld pokol” ihlette festés teszi igazán különlegessé, mely már önmagában elég meggyőző ahhoz, hogy felkeltse a tehetős réteg érdeklődését. Ha jól megnézzük a GT R-t, akkor a GT3-as versenyautó stílusjegyei is visszaköszönnek, kezdve a hűtőráccsal. Ezen a területen egy kibővített légbeömlőt kapunk, hogy a frissített motor megfelelő hűtés alá kerüljön.

A leszorító erő területén is egy hatékonyabb az autó, amit részben a nagy hátsó szárnnyal érnek el, mely komoly hatással van a hátsó hó tengelyre. A szélesebb első splitter is szerves részét képezi a fejlődésnek. A mérnökök az alvázat teljesen átdolgozták, kihasználván az aktív aerodinamika előnyeit. Ezzel a légáramlás is már egy más szintet képvisel az autón. 80 km/órás tempóval haladván versenymódban a karbon komponens automatikusan lefelé mozog, amivel a tapadás is érezhetően jobb lesz.

Mercedes-AMG GT R ( C 190), 2016

A Mercedes-AMG GT R kipufogórendszere is eltér a S változattól, mely 5,9 kilogrammal könnyebb a gyengébb modellhez képest. És természetesen a hanghatások is jobbak, mely egyszerűen elvarázsolj a volán mögött ülőt, aki így még inkább együtt lélegzik az autóval.

A másik fontos frissítés a hátsókerék-kormányzás, mely az Mercedes-AMG modellen debütál, ami lehetővé teszi azt, hogy a GT R mozgékonyabb legyen kanyarodás közben. Az első kerék akár 100 km/órás sebességnél is képes elfordulni az ellenkező irányba, miközben a hátsó kerék ugyanabban az irányban áll, mint az első, javítván ezzel a kezelhetőséget és a stabilitást. A GT R standard változata egy elektronikusan vezérelt önzáró differenciálművel rendelkezik a hátsó tengelyen, és kihasználja a változtatható kormányzási arány előnyeit, ami az autó sebességén alapszik.

A nyomatékért felelős karbonból készült cső 13,8 kilogrammot nyom, mely mintegy 40%-kal könnyebb, mint korábban. Ha még ennél is egy könnyebb csomagot akarunk, akkor ott van az opcionálisan választható kerámia kompozit fékrendszer, felár ellenében. Ezzel további 16,7 kilogrammot csökken a teljes súly.

Mercedes-AMG GT R ( C 190), 2016

A belső is a prémium kivitelt képezi. Az új R-ben a Nappa bőr és a DINAMICA mikroszálas minőség érvényesül, kezdve a sárga biztonsági övvel. Ezzel együtt a műszeregység is feltűnő.

A 2018-as Mercedes-AMG GT R ma debütált a Goodwood-i Fesztiválon, és 2017 közepén érkezik meg az Egyesült Államokba. Jelenleg az árról semmit sem tudni, de a fejlesztések nyilvánvalóan komoly prémiumot követelnek meg a GT S-hez képest, ami 2017 közepén jelenik meg az USA-ban 131.200 dolláros árral.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Egy helikopteren lógva repült az új Seat Arona

Egy helikopteren lógva repült az új Seat Arona

Hétfő délután részleteiben is megismerhetjük az Ateca kistestvérét, az új Aronát, amit már megreptettek Barcelona felett. A spanyol márka történelme legnagyobb modelloffenzívájára készül.
Árulják a híres Aventador-katamarán párost

Árulják a híres Aventador-katamarán párost

A nyári forróságot leginkább a vízparton, vagy sokkal inkább a vízen lehet legjobban elviselni, amiben különféle eszközök lehetnek segítségünkre: vízi-bicikli, felfújhatós vízi-matrac, jet-ski stb…
Cikk archívum...