Megremeg a föld: hivatalosan is bemutatkozott a Mercedes-AMG GT R

Autó


Hirdetés

Immáron hivatalosan is lehullt a lepel a Mercedes-AMG legújabb szörnyetegéről, mely a GT R nevet kapta.

Hirdetés

Az auto-live.hu már nem egyszer beszámolhatott az egészen szenzációsnak ígérkező Mercedes-AMG GT R típusról, mely nem sokkal ezelőtt hivatalosan is bemutatkozott a gyár által kiadott videós felvételekkel és a rendkívül jó minőségű képekkel, amiken valóban lenyűgözően mutat a német gépállat.

Hirdetés

A motorháztető alatt egy 4.0 literes V8-as motor dolgozik, mely nem kevesebb, mint 577 lóerőt és 699 newtonmétert ad le, köszönhetően a továbbfejlesztett nyolchengeres erőforrásnak, ami az S modellhez képest 74 lóerővel kínál többet.

Mercedes-AMG GT R ( C 190), 2016

A GT R súlyban is jobban áll a kistestvérhez képest. Az új szörny 1554 kilogrammot nyom, ami 90 kilóval könnyebb, mint az S változat. Ez pedig egy nagyon komoly különbség, pláne ezen a szinten.

A finomságok közé tartozik a továbboptimalizált duplakuplungos 7-sebességes váltó is. Az első fogaskerék hosszabb beállítást kapott, míg a hetediknél rövidebb a ratio, így a gyorsulás is jobb. Az R álló helyzetből 3,5 másodperc alatt gyorsul fel közel 100 km/órára, ami így 0,2 másodperccel gyorsabb, mint a fent említett S. Eltekintve a jobb gyorsulástól, a végsebesség is magasabb, ami 6 kilométer/órával nőtt. Így kapunk 318 km/órát az egyenesben.

Az autót külsőleg a „Zöld pokol” ihlette festés teszi igazán különlegessé, mely már önmagában elég meggyőző ahhoz, hogy felkeltse a tehetős réteg érdeklődését. Ha jól megnézzük a GT R-t, akkor a GT3-as versenyautó stílusjegyei is visszaköszönnek, kezdve a hűtőráccsal. Ezen a területen egy kibővített légbeömlőt kapunk, hogy a frissített motor megfelelő hűtés alá kerüljön.

A leszorító erő területén is egy hatékonyabb az autó, amit részben a nagy hátsó szárnnyal érnek el, mely komoly hatással van a hátsó hó tengelyre. A szélesebb első splitter is szerves részét képezi a fejlődésnek. A mérnökök az alvázat teljesen átdolgozták, kihasználván az aktív aerodinamika előnyeit. Ezzel a légáramlás is már egy más szintet képvisel az autón. 80 km/órás tempóval haladván versenymódban a karbon komponens automatikusan lefelé mozog, amivel a tapadás is érezhetően jobb lesz.

Mercedes-AMG GT R ( C 190), 2016

A Mercedes-AMG GT R kipufogórendszere is eltér a S változattól, mely 5,9 kilogrammal könnyebb a gyengébb modellhez képest. És természetesen a hanghatások is jobbak, mely egyszerűen elvarázsolj a volán mögött ülőt, aki így még inkább együtt lélegzik az autóval.

A másik fontos frissítés a hátsókerék-kormányzás, mely az Mercedes-AMG modellen debütál, ami lehetővé teszi azt, hogy a GT R mozgékonyabb legyen kanyarodás közben. Az első kerék akár 100 km/órás sebességnél is képes elfordulni az ellenkező irányba, miközben a hátsó kerék ugyanabban az irányban áll, mint az első, javítván ezzel a kezelhetőséget és a stabilitást. A GT R standard változata egy elektronikusan vezérelt önzáró differenciálművel rendelkezik a hátsó tengelyen, és kihasználja a változtatható kormányzási arány előnyeit, ami az autó sebességén alapszik.

A nyomatékért felelős karbonból készült cső 13,8 kilogrammot nyom, mely mintegy 40%-kal könnyebb, mint korábban. Ha még ennél is egy könnyebb csomagot akarunk, akkor ott van az opcionálisan választható kerámia kompozit fékrendszer, felár ellenében. Ezzel további 16,7 kilogrammot csökken a teljes súly.

Mercedes-AMG GT R ( C 190), 2016

A belső is a prémium kivitelt képezi. Az új R-ben a Nappa bőr és a DINAMICA mikroszálas minőség érvényesül, kezdve a sárga biztonsági övvel. Ezzel együtt a műszeregység is feltűnő.

A 2018-as Mercedes-AMG GT R ma debütált a Goodwood-i Fesztiválon, és 2017 közepén érkezik meg az Egyesült Államokba. Jelenleg az árról semmit sem tudni, de a fejlesztések nyilvánvalóan komoly prémiumot követelnek meg a GT S-hez képest, ami 2017 közepén jelenik meg az USA-ban 131.200 dolláros árral.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...