Lemondott Martin Winterkorn, a Volkswagen csoport vezérigazgatója

Autó


Volkswagen
Hirdetés

A lemondás mellett döntött a Volkswagen csoport vezérigazgatója, miután napvilágot látott a nagyságrendileg 11 millió autót érintő emissziós teszttel kapcsolatos botrány.

Hirdetés

Martin Winterkorn 2007-óta tölti be a Volkswagen csoport vezetői tisztségét, miközben az évek során az egyik legjobban fizetett cégvezetőjének számított évi közel 17 millió eurós (~5,3 milliárd forintos) fizetésével. A mandátuma jövőre járt volna le, és a korábbi hírek szerint az idén áprilisban távozó Ferdinand Piech helyére léphetett volna a Volkswagen csoport felügyelőbizottságának elnöki posztjára.

Hirdetés

VW1

Martin Winterkorn azt nyilatkozta döntésével kapcsolatban, hogy “vezérigazgatóként vállalnom kell a teljes felelősséget az elkövetett szabálytalanságokkal kapcsolatban, melyek a dízel erőforrásokat illetően napvilágot láttak, és emiatt kértem a felügyelőbizottságot, hogy fogadja el lemondásomat a Volkswagen csoport vezérigazgatói tisztsége alól. A vállalat érdekei miatt teszem mindezt, azonban részemről nem követtem el hibákat, és megdöbbentett, hogy ilyen mértékű szabálytalanság előfordulhat a Volkswagen csoport berkein belül.” Az immár ex-vezérigazgató hozzátette, hogy “egy teljes újrakezdést tart elfogadhatónak személyi téren egyaránt.”

Aki lemaradt volna, a korábbiakban említettük, hogy az amerikai EPA (Környezetvédelmi Ügynökség) azonosítani tudta az autókba tervezett célszoftvert, melynek egyértelmű feladata az volt, hogy érzékelni tudja, éppen hivatalos EPA emissziós tesztet végeznek rajta, melyet követően aktiválta vezérlő rendszerét és a megfelelő beállítások elvégzése után hamis adatokat szolgáltatott az Ügynökségnek. A tesztet követően ugyanis normál üzemmódba (vagyis nagyobb emissziós értékek melletti működésre) állt vissza a rendszer. A hírek szerint egyelőre kizárólag a négyhengeres, 2,0 literes turbódízel erőforrásoknál alkalmaztak ilyen eljárást, mely a becslések szerint 11 millió autót érint.

Az eset azért is okoz ekkora visszhangot, mivel a laboratóriumi tesztek alatt ezek a modellek ugyan még hozták a megfelelő szabványok szerinti értékeket, normál használat mellett azonban a káros anyagok kibocsátása a tíz-negyvenszeresét is elérte a maximálisan megengedett értékeknek.

Fotó: Volkswagen

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Ennyit fejlődtek a fényszórók az elmúlt 100 év során

Ennyit fejlődtek a fényszórók az elmúlt 100 év során

Manapság mindenkinek természetesnek tűnik, ha az autó fényszórója kitűnő látási viszonyokat biztosít, és csak akkor kezdik el értékelni a fejlesztési munkálatokat, ha megtudják, milyen messziről sikerült idáig eljutni.
Cikk archívum...