Konnektoros 5-ös: megérkezett a BMW 530e iPerformance

Autó


fotók:BMW AG
Hirdetés

2017 márciusában, mindössze néhány héttel a BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációjának piaci bevezetése után, a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változat is megérkezik a palettára. A BMW 530e iPerformance a bajor gyártó hatodik iPerformance-modelljeként érkezik meg a piacra.

Hirdetés

A modell 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,9 liter*, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig csupán 44 gramm* kilométerenként – a BMW eDrive technológiának köszönhetően kilenc különböző hajtáslánc-konfigurációval rendelkezik.

Hirdetés

A BMW 530e iPerformance meghajtásáról a BMW eDrive hajtáslánc-technológia és a BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó kétliteres benzinmotor párosa gondoskodik: elektromos motorja már álló helyzetből is 70 kW / 95 lóerő maximális teljesítmény és 250 Nm csúcsnyomaték leadására képes, a 2,0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor pedig 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményt és 320 Nm forgatónyomatékot állít elő.

A 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítménynek és a 420 Nm együttes csúcsnyomatéknak köszönhetően pedig a sportos limuzin 6,2 másodperc alatt futja meg álló helyzetből a 100 km/órás sprintet. A modell végsebessége 235 km/óra. Valós forgalmi körülmények között a BMW 530e iPerformance maximális akkumulátor-töltöttséggel és teli üzemanyagtartállyal 650 kilométer megtételére képes, egyetlen feltöltéssel pedig 50 kilométernyi tisztán elektromos mobilitást kínál, amely akár 140 km/órás sebességig fenntartható.

BMW 530e

Az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás egyaránt a hátsó tengelyt hajtja, egy nyolcsebességes Steptronic automataváltón keresztül. A tervezőmérnökök az elektromos motort az automataváltó házába építették be, a rendszer így tisztán elektromos meghajtás esetén is használhatja a nyolc sebességi fokozatot. Azáltal pedig, hogy az elektromos motor a váltóházba került, a mérnökök elhagyhatták a nyomatékváltót, az elektromos motor többletsúlya így szinte észrevétlen marad.

A lítium-ion cellákból álló nagyfeszültségű akkumulátor 9,2 kilowattóra energiateljesítményre képes, helytakarékossági okokból pedig a hátsó üléssor alá építették be a tervezők, rendkívül hatékony hűtőkörrel kiegészítve. Az akkumulátor elrejtésének köszönhetően a BMW 530e iPerformance 410 literes csomagtér-térfogatot és sík rakodófelületet kínál. Hagyományos háztartási aljzatról a lítium-ion akkumulátor öt óra alatt teljesen feltölthető, amely a 3,7 kW teljesítményű BMW i Wallbox falitöltő használatával három órára mérséklődik.

Ismertetőjegyei kívülről a vese alakú hűtőrács kék lamellái, a keréktárcsák kék kerékagy-sapkái, a bal első kerékív mögé helyezett akkumulátor-töltőnyílás, a C-oszlopokon található „eDrive” logók, valamint a csomagtérajtóra helyezett 530e típusnév jelzi a modell forradalmi hajtáslánc-technológiáját. Az ajtókat kinyitva „eDrive” feliratú, világító küszöblécek fogadják az utasokat. A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának egyszerre elegáns és sportos kisugárzása az utastérben is folytatódik, amelyet a BMW 530e iPerformance modell esetében egy középkonzolra helyezett diszkrét eDrive gomb, valamint típus-specifikus digitális műszeregység és központi kijelző egészít ki.

P90244235_highRes_bmw-530e-iperformanc

Kilenc különböző hajtáslánc-konfiguráció

A Driving Experience Control névre keresztelt élménykapcsolóval az új BMW 5-ös sorozat vezetői a SPORT, a COMFORT és az ECO PRO üzemmódok között váltogathatnak. A személyes preferenciák szerint beállítható üzemmódokkal többek között a kormányrásegítés mértékét, a gázpedál érzékenységét, az automataváltó váltási karakterisztikáját és a hajtáslánc hatékonyságát is testre szabhatják az ügyfelek. A plug-in hibrid változat esetében az automataváltó előválasztó karja mögött egy eDrive gombot is elhelyeztek a tervezők, amellyel a belsőégésű erőforrás, az elektromos motor és a nagyfeszültségű akkumulátor együttműködése állítható be. A rendszer három alternatívát kínál fel, AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE és BATTERY CONTROL néven, amelyek a Driving Experience Control három vezetési üzemmódjával tetszés szerint kombinálhatók. A BMW 530e iPerformance minden indításnál a COMFORT üzemmód és az AUTO eDRIVE hajtáslánc-beállítás kettősét aktiválja.

AUTO eDRIVE hajtáslánc-beállítás esetén a rendszer minden vezetési szituációban a lehető legoptimálisabb szempontok szerint működteti együtt a belsőégésű erőforrást és az elektromos motort, akár 90 km/órás sebességig engedélyezve a tisztán elektromos meghajtást. A MAX eDRIVE beállítás aktiválása esetén a BMW 530e iPerformance modellt kizárólag az elektromos motor hajtja, akár 140 km/órás végsebesség mellett. Padlógázra a belsőégésű erőforrás is bekapcsolódik a hajtásláncba, hogy egy nagyteljesítményű manőver, így például előzés esetén besegítsen a hajtásba.

P90244216_highRes_bmw-530e-iperformanc

A BATTERY CONTROL beállítás lehetővé teszi, hogy a vezető utazás közben mindvégig fenntartsa, vagy akár az előre megadott értékre emelje a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjét. A BMW ügyfele ez utóbbi értéket 30 és 100 százalék között adhatja meg, a rendszer pedig a hajtásláncban felszabaduló lassulási és fékezési energiák visszatáplálásával a kívánt értékre emeli, majd az utazás későbbi szakaszáig megőrizve, mindvégig fenntartja az akkumulátor töltöttségét. BATTERY CONTROL beállítás esetén a BMW 530e iPerformance modellt kizárólag a belsőégésű erőforrás hajtja, az elektromos motor pedig generátorként dolgozik, így a lassuláskor és fékezéskor felszabaduló energiát az elektromos motor azonnal a nagyfeszültségű akkumulátorba továbbítja. Az így eltárolt és fenntartott energiát a bajor gyártó ügyfele az utazás bármely fázisában felhasználhatja, a BMW 530e iPerformance modell intelligens energiamenedzsmentje így arra is lehetőséget biztosít, hogy a külvárosi autóutakon visszatermelt energiát a hajtáslánc a belvárosi forgalomban, tisztán elektromos meghajtásként hasznosítsa, zéró emisszió mellett.

*Előzetes értékek, amelyeket az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számoltak ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...