Hiánypótló? Összkerékhajtás és dízelmotor kombinációja az Audi TT-ben

Autó


fotó:Audi AG
Hirdetés

A világon minden második Audi TT quatro hajtással büszkélkedhet, most pedig akár még javíthat is ezen az arányon, hiszen már a harmadik generációs modellel együtt bemutatott 2-literes dízelmotor esetében is adott az összkerékhajtás, aminek kivitelezésében egy hatsebességes S tronic váltó nyújt majd segítséget.

Hirdetés

A quattro hajtás esetében általában lamellás tengelykapcsoló osztja el a nyomatékot a két tengelyen. Ez a legtöbb hétköznapi vezetés alkalmával a motor erejének nagy részét az első kerekek felé továbbítja, amint azonban csökken a tapadás, a rendszer milliszekundumok alatt elkezdi a nyomaték hátsó tengelyre történő továbbítását. A quattro hajtás részét képezi a kerekenként nyomatékszabályozás is, ez pedig szoros együttműködésben van a menetstabilizátorral, amely csúszós útszakaszokon a kerekek egyenként lassításával újra a kormány által kijelölt ívre vezeti az autót. Az alacsony tapadást nyújtó felületeken az állandó összkerékhajtás még a biztonságos és kontrollált driftelést is lehetővé teszi.

Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszernek köszönhetően a vezető egy gombnyomással befolyásolhatja az autó karakterét, a választható módok között pedig olyanokat találhatunk, mint a „komfort, automatikus, dinamikus, hatékony és az egyéni.” Az összkerék-hajtási rendszer felügyeletén kívül a menetdinamikai rendszer befolyásolja még a gázpedál érzékenységét, a kormányzást, az S tronic váltót, valamint az Audi Magnetic Ride elnevezésű adaptív lengéscsillapítóját is.

Hirdetés

Az összkerékhajtásnak és az egyenletesebb erőeloszlásnak köszönhetően a 2-literes, négyhengeres dízelmotor 184 lóerős teljesítmény és 380 Nm-es maximális forgatónyomaték leadására képes, ami 1750 és 3250-es fordulatszám között áll a vezetők rendelkezésére. A közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer nyolc lyukon át akár 2000 bar-os csúcsnyomással továbbítja az üzemanyagot, a nagy nyomás pedig finom porlasztást eredményez, így téve lehetővé, hogy az égési folyamat hatékony és környezetkímélő legyen.

A quattro hajtással és S tronic váltóval ellátott TT Coupé 2.0 TDI 6.7 másodperces 0-100-as gyorsulási értéket és 234 km/órás végsebességet tud felmutatni, míg a Roadster esetében 7 másodperces gyorsulásról és 230 km/órás végsebességről beszélhetünk. Ami az üzemanyag-fogyasztást illeti, a kupé esetében a gyári adatok szerint 5.2, a Roadster esetében pedig 5.4 literrel számolhatunk 100 kilométeren.

A 2.0 TDI quattro S-tronic bemutatása azt jelenti, hogy az Audi TT már nem kevesebb mint hétfajta motor/váltó variációval rendelkezik, amelyek közül öt a benzines egységekhez köthető. Az új hajtásmód bevezetése miatt korábbiak megszüntetésére nem kell számítani, hiszen a sokak által kedvelt elsőkerék-hajtással és hatsebességes manuális váltóval kiegészített 2-literes dízelmotor is marad a kínálatban. Az S tronic váltóval kínált összkerékhajtású változat már rendelhető, ára a TT Coupé esetében 41.250 euró, vagyis 12.9 millió forint, a TT Roadster esetében pedig 43.650 euró, vagyis 13.7 millió forint. Az említett modellek kiszállítása 2017 elején várható.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
4.9 másodperc alatt van 100-on a Kia Stinger GT

4.9 másodperc alatt van 100-on a Kia Stinger GT

A 2011-ben bemutatott GT tanulmány után a 2017-es Detroiti Autókiállításon a sorozatgyártásra kész változat is megmutatta magát. A modell a jelenleg zajló Szöul Motor Show-n is kiállításra került, közvetlenül...
Cikk archívum...