Ha nem bírsz várni az M5-re: BMW M550i xDrive 462 lóerővel

Autó


fotók:BMW AG
Hirdetés

4.4 literes V8-as található az új 5-ös sorozat ideiglenes csúcsváltozatban: jelenleg az M550i xDrive jelenti a legerősebb megoldást a vevők számára. Szériában 19 colos felnik járnak rá – természetesen M Performance kiegészítőkkel.

Hirdetés

A valaha készült első M550i xDrive jelen pillanatban a G30-as 5-ös sorozat csúcsán helyezkedik el, és valószínűleg már ott is marad, amíg meg nem érkezik a sokak által várt M5 változat. Ahogyan arra a neve is utal, a nagy teljesítményű modell összkerékhajtással érkezik, az erőt pedig egy 4.4 literes V8-as erőforrás szolgáltatja majd, amely 462 lóerős teljesítménnyel, 8.9-literes átlagfogyasztással és 650 Nm-es csúcsnyomatékkal került be a prospektusokba. A maximális nyomaték már 1800-as fordulatszámtól a vezető rendelkezésére áll, az erő továbbításában pedig egy 8-fokozatú automata váltó nyújt majd segítő kezet.

BMW M550i xDrive

Hirdetés

A gyártó tájékoztatása szerint az M550i XDrive kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul 0-100-ra, ebben pedig az erőforráson kívül a CLAR platform használatának köszönhető jelentős súlycsökkentésnek is nagy szerepe van. Ez az érték egyébként két tizeddel jobb, mint a kifutó M5 modell esetében, azonban hatalmas száguldozásokra ettől függetlenül sem érdemes számítani, ugyanis 250 km/órás végsebességnél az elektronika leszabályoz.

Az új modell amolyan két világ találkozásaként is jellemezhető, hiszen a sportos külső mellé elegáns belső társul, ami valószínűleg sokak tetszését elnyeri majd. Az adaptív sportfelfüggesztésnek köszönhetően 10 milliméterrel lejjebb helyezett modellt a 19-colos gyári felnik mellett akár 20-colos variánsokkal is kérhetik az ügyfelek, mindkét esetben kerámiaszürke kivitelben. Annak érdekében, hogy az összkép teljes legyen, hasonló színvilágú elemekkel találkozhatunk a hűtőrácsoknál és a légbeömlőknél is.

P90244864_highRes_the-new-bmw-m550i-xd

Arról, hogy az M550i xDrive még véletlenül se legyen összekeverhető a hagyományos modellekkel, kék színben pompázó ‘M’-es féknyergek, négyes kivezetésű M Sport kipufogórendszer, ‘M’-es hátsó spoiler és kívül-belül elhelyezett ’M’ plakettek gondoskodnak. Természetesen adott a küszöbvilágítás is, miközben magától értetődő módon a luxusról és a kényelemről sem kell lemondani. Alapfelszereltség szerint kék színű varrásokkal ellátott Black Dakota fantázianevű bőrkárpit jár az autóhoz, de aki inkább a Nappa bőr mellett tenné le a voksát, az sem fog csalódni, hiszen természetesen ez is bekerült a kínálatba. A kényelmen kívül azonban olyan ’M’-es finomságok is megtalálhatók még az utastérben, mint a kormány, a pedálok, vagy épp a szőnyegek, tehát a tervezők itt is igyekeztek összhangot teremteni a luxus és a sportos érzet között.

A modell ára egyelőre nem ismert, az azonban már tudható, hogy 2017 márciusában jelenik meg a kínálatban.

További képek a galériában.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...