Ez komoly: Koenigsegg One:1 a digitális klónja ellen

Autó


Hirdetés

Két világklasszis vezető feszült egymásnak, kissé más körülmények mellett a Koenigsegg One:1 volánja mögött. Valóság a digitális klón ellen.

Hirdetés

A design egyedülálló aerodinamikai frissítéseket foglal magában. Ezek között szerepel a versenypályákra optimalizált első lökhárító, és az autó tapadását segítő kiegészítő alkatrészek, amiket a kasztni oldalán is láthatunk, kezdve a légbeömlőkkel. A mérnökök egy rendkívül stabil autó megalkotására törekedtek, melynek egyik legfontosabb eleme a nagy aktív hátsó szárny, ami kitűnően reagál a különböző erőhatásokra. A nagy levegőnyílások pedig főként arra szolgálnak, hogy a megfelelő módon hűtsék a nagy erőforrást és segítsék az aerodinamikai hatékonyságot.

Hirdetés

A leszorító erő valóban a legmagasabb szintet képviseli, miközben 260 km/óránál ez 610 kilogrammos nyomást jelent, míg ugyanez 400 km/óránál 830 kilogramm. Az aktív aerodinamikai csomag és a felfüggesztés remekül kommunikál egymással, ami szintén a biztos úttartást segíti elő, még egészen nagy sebességnél is. A legális utcai abroncsokon 2G-erő érhet minket a különböző kanyarokban.

A meghajtásról egy alumíniumból készült 5.0 literes, V8-as egység gondoskodik, miközben hengerenként 4 szelepet kapunk, de a dupla vezérműtengely és a változó geometriájú dupla turbófeltöltő is a csomag részét képezi. 6000-es fordulattól 1371 Nm-es nyomatékot kapunk, addig a lóerő 1341. Az autó súlya csak 1360 kilogramm.

A kipörgés gátlásért felelős rendszer is 5 különböző módban használható. A gyár nyújtotta lehetőségek tárháza azonban szinte végtelen, így a standard verziót még egyedibbé tehetjük, feltéve, ha rengeteg pénzzel rendelkezünk. Ugyanez a belső kialakításra és felszerelésre is igaz, kezdve az aktív zajszűrűvel.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...