Egyszerre retro és jövőbemutató: I.D. Buzz a Volkswagentől

Autó


fotók:Volkswagen
Hirdetés

2022-ben érkezhet a közutakra a VW Bulli utódja, mely teljesen elektromos hajtást kap és önvezető lesz. A németek 600 kilométeres hatótávot ígértek a koncepció detroiti debütálásakor.

Hirdetés

Két évvel az első I.D. modell után lesz elérhető a család második tagja, a legendás Mikrobusz szellemi utódja, az I.D. Buzz. A kocsi a teljesen új platformra, a MEB-re épül, ami 3.3 méter hosszú tengelytávot tesz lehetővé, ugyanakkor a kormányozható hátsó tengelynek köszönhetően csak 11 méter a fordulókör. Mivel nincs belsőégésű motor és egyéb hajtáslánc-elemek, így nagyon rövid lett az első és hátsó túlnyúlás.

Hirdetés

Ahogy a VW I.D. modelljeitől „megszokhattuk”, nincs hagyományos műszerfal a kocsiban: kormány, Head-Up-Display és egy érintőképernyő alkotja a berendezést. A legfontosabb információkat 3D-ben vetíti ki a HUD a sofőr számára, további funkciók a kivehető tableten keresztül érhetőek el és kezelhetőek, legyen szó a klímáról vagy az infotainmentről. A kabinban három sorban találhatóak az ülések, összesen hat zónára osztható fel az utastér a klímával és a kapacitív kijelzőkkel.

DB2016AU01070_small

A kormány sem egy hagyományos darab, sokkal inkább egy érintőkijelző szintén kapacitív tulajdonsággal. A kapacitív mezőkkel lehet kezelni a menetfokozatokat, az irányjelzőt vagy a HUD-ot. A jelenlegi T6-hoz hasonlóan rendkívül jól variálható a kabin, a nyírfa padlóval otthonos hangulatot teremtettek a tervezők.

A Buzz 4.94 méter hosszú, 1.98 méter széles és 1.96 méter magas. Nemcsak az utastér, hanem a poggyásztér is hatalmas tud lenni: 660 litertől 4600 literig terjed a térfogata, 60 centi magas peremet kell letudni a csomagok elhelyezésekor. Elöl további 200 litert tud elnyelni a Buzz, melynek minden ajtaja és nyílászárója elektromosan mozog.

DB2016AU01091_small

A kocsi rendszerteljesítménye 374 lóerő, az első és a hátsó tengelyen is található egy-egy elektromos motor, az erőt elektromos kardántengely viszi át. A százas sprint 5 másodperc körül van, a Buzz végsebessége 160 km/ó. A hatótáv 600 km, az akkumulátor 111 kWh-s. A VW állítja, a 80 százalékos töltöttség elérése félórát sem vesz igénybe 150 kW-os töltési teljesítmény mellett. A lítium-ion akkumulátorokat a padlóba építették be, ezzel nem foglalnak el sok helyet, alacsonyan tartják a súlypontot. A hátsó tengelyen van légrugó, míg az adaptív lengéscsillapítás mindkét tengelyen jár.

Az I.D. Buzz 2025-től lesz képes önvezető funkcióban közlekedni: elég egy gombnyomás a kormányon, mely visszasüllyed a helyére, és innentől a számítógép (Autopilot) vezérli az eseményeket.

DB2016AU01093_small

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Le Mans és F1 keverékéből lesz az LMF1 – mi van?

Le Mans és F1 keverékéből lesz az LMF1 – mi van?

A Yasiddesign ismét szabadjára engedte fantáziáját, és a Porsche legendás 917-es modelljét ötvözte Forma-1-ből átmentett génekkel. Utóbbit tükrözik a kerekek, a széles első szárny és a hátsó légterelő. Túl...
Távozik a BMW főtervezője

Távozik a BMW főtervezője

Buzz

Az auto motor und sport megbízható forrásokra hivatkozva írja, hogy távozik a bajorok főtervezője, Karim Habib. Azt nem tudni, hol folytatja a libanoni származású dizájner.
Cikk archívum...